MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Verdronken Vlinder zou mijn lijst met een straatlengte aanvoeren, maar nee, dat zou voor mij in 1970 toch ook wat al te ver buiten de geest van het topic vallen. Verder ook sinds S&G geen matches meer.

8. Creedence Clearwater Revival - Run Through the Jungle / Up Around the Bend
9. Boudewijn De Groot - Verdronken vlinder / Beneden alle peil
11. Elton John - Your Song

16. Joni Mitchell - Big Yellow Taxi / Woodstock

Eenmaal Jimi hier.

Shocking Blue had ik op 4, geweldig nummer. Met Railroad Man wel hun leukste wat mij betreft.

Boudewijn en Jimi niet overwogen en Elton even over het hoofd gezien. Die had wellicht net mijn top 20 gehaald.

Elton op 10 bij mij, zijn mooiste.

zaaf
12. Neil Young with Crazy Horse - Cinnamon Girl / Sugar Mountain 
https://www.youtube.com/watch?v=4AYm-q5OrxM

Punten : 228
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #20 voor 1970
Hard Rock

Beetje kutklippie maar wel een prima uitvoering van dit nummer dat in de '69 editie al werd vermeld. Goed nummer toch?

11. James Brown - Get Up I Feel Like Being a Sex Machine 
https://www.youtube.com/watch?v=1UzZUfFUnxY

Punten : 233
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : EttaJamesBrown

RYM's #4 voor 1970
Funk

Naast Brown en Byrd zijn natuurlijk de broers Collins hier de uitblinkers. Bootsy en Catfish waren net ingelijfd om als deel van de JB's James te vergezellen. De onervaren blazers deden een stapje terug en de groove komt van bas/gitaar en drums (de vorig jaar overleden, zeer veel gesamplede, John "Jabo" Starks)

Sugar Mountain in 1969 op 1 bij mij, dit jaar op 2. Beetje vreemd ook dit:

The Loner / Sugar Mountain
1969

Cinnamon Girl / Sugar Mountain
1970 • Neil Young with Crazy Horse

When You Dance I Can Really Love / Sugar Mountain
1971

Heart of Gold / Sugar Mountain
1972

Lookin' for a Love / Sugar Mountain
1975

(en Long May You Run (live) / Sugar Mountain (live)
1993)

Verder heb ik het nummer met de broers Collins niet, maar wel de band waarvan het lijkt dat het om broers Collins gaat.

zaaf

Cinnamon Girl in de versie van Hoffs & Sweet best leuk maar het origineel hoeft niet zo.

Tussenstand na nr 11:

jordidj1: 4 punt
Superbitch: 3 punten
vigil: 3 punten
wendyvortex: 3 punten
wibro: 2 punten
motel matches: 2 punten
DjFrankie: 2 punten
nico1616: 1 punt

Vooral Jimi 6 (keer), James (4 keer) en the Kinks (4 keer) werden hoger ingeschat. In totaal zijn er 28 verschillende nummers genoemd en 6 verschillende nr 1's.

De nummer 1 van RYM natuurlijk in de voorspelling opgenomen al vind ik het nummer niets. Hoogste notering Joni tot nu, bij mij op 3 door de b-kant Woodstock.

Prima nummer van Ome Nelis, ik had hem op 23.

Van James Brown had ik een andere op 22.

DjFrankie (moderator)
03 Simon & Garfunkel - Cecilia / El Condor Pasa
04 Creedence Clearwater Revival - Run Through the Jungle / Up Around the Bend
07 Boudewijn de Groot - Verdronken vlinder
13 Led Zeppelin - Immigrant Song
19 Elton John - Your Song
29 The Kinks – Lola

Deze Neil bij mij op 5.
Maar ik heb er nog een.

Ik had alleen een andere Neil, Boudewijn had ik al in 1967, dus dit jaar overgeslagen en Jimi stond op 10. Wel mooi dat er nog 9 andere nummers nog beter waren, want ik vind deze erg fijn

James op 7 en Neil op 9, errug goed.

Staat er een soulsong in de top twintig, heb ik hem niet in mijn lijstje . Best een aardig nummertje maar is veel betere soul en funk gemaakt in '70.

Voorlopig nog een score van nul maar ik verwacht op één en misschien wel twee 'hits' uit te komen.

Ook deze twee in mijn lijst. EJ in de lijst door gebrek aan beter

EJ in de lijst wegens de beste pianoballad aller tijden.

2. Elton John
4. Joni Mitchell
7. The Kinks
12. James Brown

zaaf
10. Led Zeppelin - Immigrant Song
https://www.youtube.com/watch?v=66ChMPV0LTg

Punten : 243
Nom. : 12 x

RYM's #5 voor 1970
Hard Rock

Goeie beuker van Zep. Ik koos voor de single met Immigrant Song op kant B (snap niet…). Tekst is geinspireerd door een optreden in Reykjavik en zes dagen na dat optreden was de eerste uitvoering van het nummer reeds een feit.

Nee deze van Led Zep is fijn hoor, heb ik ook.

Edgar18 schreef:
He, Boudewijns mooiste! Die ken ik nog van een paar jaar geleden .

vigil schreef:
Bo had ik ook niet. Een B kant uit 1967, nee dat zou wel al te gek worden... Maar zo te zien maakt het een hoop andere niet uit... Nachtwacht had ik wel

Casartelli schreef:
Verdronken Vlinder zou mijn lijst met een straatlengte aanvoeren, maar nee, dat zou voor mij in 1970 toch ook wat al te ver buiten de geest van het topic vallen. Verder ook sinds S&G geen matches meer.

Bonk schreef:
Ik had alleen een andere Neil, Boudewijn had ik al in 1967, dus dit jaar overgeslagen en Jimi stond op 10. Wel mooi dat er nog 9 andere nummers nog beter waren, want ik vind deze erg fijn

Ik vraag me dan toch af hoe Boudewijn in 1967 de top-40 niet eens haalde en nu wel in de top-20. Ook ik had hem dit jaar overgeslagen, want al in mijn lijstje van 1967.

zaaf schreef:
Mmm, lekker vuig gitaarspel, dat zeker. En daar houd ik wel van. Maar het nummer zegt me eigenlijk niks. Bijzonder dat ie in de RYM lijst op 1 staat.

Ik vermoed dat de B-kantjes (die allbei al eerder op single zijn uitgebracht) er iets mee te maken hebben

Mijn single top-20 van 1970:

6. The Jimi Hendrix Experience - Voodoo Chile (Slight Return)
8. James Brown - Get Up I Feel Like Being a Sex Machine (Parts 1 & 2)
18. Neil Young with Crazy Horse - Cinnamon Girl

Ondertussen drie hits, waarvan twee toch wel errug lekker. Ik vraag me wel af waar de proto-punk en -metal blijft?

En ik heb een andere LZ, maar die zal nog wel komen. De Snor of De Kapitein in de top-10 zou helemaal mooi zijn, maar dat lijkt me sterk.

Teunnis schreef:
De Snor of De Kapitein in de top-10 zou helemaal mooi zijn, maar dat lijkt me sterk.

Ik kwam er pas nadat ik mijn lijstje had ingeleverd achter dat Snor een single uit 1970 is.

zaaf
9. Neil Young - Only Love Can Break Your Heart / Birds
https://www.youtube.com/watch?v=vpY3xFTYHTQ

Punten : 251
Nom. : 13 x

RYM's #26 voor 1970
Singer/Songwriter, Folk Rock

Lief liedje van Neil. Het zou geschreven zijn voor Graham Nash in verband met de breuk met Joni Mitchell, maar na de split was Neil wat terughoudend om dat te erkennen.

1967 was sowieso een stuk sterker Teunnis, bovendien was ik m toen vergeten

Led Zep heb ik op 5 en op 8 in de voorspelling.

Al die Neils heb uiteraard niet

Deze Neil heb ik op 4, al kende ik hem eerder in de versie van Saint Etienne
Bring on 1990!

Deze prachtige Neil (ach, luister toch nog eens een keer vigil, ooit moet je toch tot inzicht komen ) stond bij mij op 2. De B-kant is ook ronduit beeldschoon.
Led Zep was mijn nummer 12.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:50 uur

geplaatst: vandaag om 16:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.