Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2019, 13:16 uur
0
geplaatst: 4 juni 2019, 13:28 uur
Daarmee is mijn volledige top 3 geweest:
1. Stevie Wonder - Superstition [5]
2. Led Zeppelin - Stairway to Heaven [13]
3. Deep Purple - Child in Time [12]
Ik vraag me trouwens af hoe Stairway to Heaven zo bekend geworden is als het niet echt een single was.
Ik vraag me trouwens af hoe Stairway to Heaven zo bekend geworden is als het niet echt een single was.
0
geplaatst: 4 juni 2019, 13:37 uur
Superbitch schreef:
Vooral via de top 100 allertijden volgens mij, daar hoefden niet perse singles in.
0
geplaatst: 4 juni 2019, 13:48 uur
Wellicht is het bekend geworden via Amerikaanse radiozenders die AOR draaiden: album oriented rock. Het zou het meest gedraaide nummer zijn op Amerikaanse rockzenders. Theorieën over verborgen satanistische boodschappen en zo zullen ook geholpen hebben.
0
geplaatst: 4 juni 2019, 13:51 uur
ranja schreef:
Vooral via de top 100 allertijden volgens mij, daar hoefden niet perse singles in.
(quote)
Hebben ze dat in de VS dan ook, van die allertijdenlijstjes?
0
geplaatst: 4 juni 2019, 13:56 uur
Ik denk niet dat dat een nederlandse uitvinding is.
Maar in elk geval in Nederland is het wel zo bekend geworden bij het grote publiek, volgens mij.
Maar in elk geval in Nederland is het wel zo bekend geworden bij het grote publiek, volgens mij.
0
geplaatst: 4 juni 2019, 13:58 uur
Mijn vrouw zegt dat ze dat helemaal niet kent uit haar jeugd, Top 100 etc. aller tijden. Dus ik ging er van uit dat dat echt een Neerlands dingetje was. Maar ik laat me graag het tegendeel bewijzen

1
geplaatst: 4 juni 2019, 14:02 uur
ranja schreef:
(quote)
Die top 100's aller tijden worden bijeengestemd door het publiek, dus moet het daarvoor al bekend geweest zijn bij de generatie die opgegroeid is met rock in de jaren '70. Maar dat zal dus bij die Amerikaanse AOR-zenders begonnen zijn, en vervolgens overgewaaid naar Europa.
0
geplaatst: 4 juni 2019, 14:42 uur
0
geplaatst: 4 juni 2019, 14:43 uur
Superbitch schreef:
Die top 100's aller tijden worden bijeengestemd door het publiek, dus moet het daarvoor al bekend geweest zijn bij de generatie die opgegroeid is met rock in de jaren '70. Maar dat zal dus bij die Amerikaanse AOR-zenders begonnen zijn, en vervolgens overgewaaid naar Europa.
(quote)
Die top 100 allertijdens gingen nog per briefkaart; de invloed van fanclubs kon dus best groot zijn.
En als zo'n nummer er een keer instaat wordt-ie bij meer bekend die er dan ook op gaan stemmen.
Zo is dat ook gegaan bij Halo of Flies, die kwam in Nederland op single uit nadat die in de top 100 allertijden terecht gekomen was.
2
zaaf
geplaatst: 4 juni 2019, 14:53 uur
4. Temptations - Papa Was a Rollin' Stone
https://www.youtube.com/watch?v=fDi2XdFUy3I
Punten : 437
Nom. : 21 x
Nr. 1 van : Film Pegasus
RYM's #8 voor 1972
Psychedelic Soul
Als uitprobeersel van songschrijvers Whitfield en Strong eerst uitgebracht door The Undisputed Truth, later volhardend dit door The Temptations uit te laten brengen in de overtuiging dat het met wat veranderingen een geheide hit zou worden. De groep was niet blij, was de psychedelische soul een beetje zat, ook omdat er qua verkoop de klad in kwam. Het werd een meevaller...
https://www.youtube.com/watch?v=fDi2XdFUy3I
Punten : 437
Nom. : 21 x
Nr. 1 van : Film Pegasus
RYM's #8 voor 1972
Psychedelic Soul
Als uitprobeersel van songschrijvers Whitfield en Strong eerst uitgebracht door The Undisputed Truth, later volhardend dit door The Temptations uit te laten brengen in de overtuiging dat het met wat veranderingen een geheide hit zou worden. De groep was niet blij, was de psychedelische soul een beetje zat, ook omdat er qua verkoop de klad in kwam. Het werd een meevaller...
0
geplaatst: 4 juni 2019, 15:21 uur
Deze stond bij mij op 8! De oude man van Neil was mijn nummer 2. Beiden tijdloze geweldige tracks vind ik.
0
geplaatst: 4 juni 2019, 15:31 uur
Ja, inderdaad best een aardig versje. Bij mij haalde ie het net met plek 19.
0
zaaf
geplaatst: 4 juni 2019, 15:33 uur
Bij de weg, dit geinige deuntje staat nummer 487 van top 2000 #2018
0
geplaatst: 4 juni 2019, 15:33 uur
Nog 3 te gaan. Mijn voorspelling:
3. Roxy Music - Virginia Plain
2. David Bowie - Starman
1. Lou Reed - Walk on the Wild Side
2. David Bowie - Starman
1. Lou Reed - Walk on the Wild Side
0
geplaatst: 4 juni 2019, 15:36 uur
Tof nummer en zeker een flinke verbetering t.o.v. het origineel. Het viel net buiten mijn lijst.
Wel apart dat ze er eigenlijk geen zin in hadden.
Wel apart dat ze er eigenlijk geen zin in hadden.
0
geplaatst: 4 juni 2019, 15:41 uur
Superstition staat bij mij net als mah boi GrafGantz op 8. The Temptations helemaal over het hoofd gezien.
1
geplaatst: 4 juni 2019, 15:43 uur
Johnny Marr schreef:
The Temptations helemaal over het hoofd gezien.
Dan heb je mijn lijstje niet eens gelezen

0
geplaatst: 4 juni 2019, 15:44 uur
Hoho, zowat de enige single die we niet gemeenschappelijk hebben als ik 'm nu zo eens bekijk. En Can, die heb ik ook niet. Vind ik niet veel aan x
0
geplaatst: 4 juni 2019, 15:48 uur
Johnny Marr schreef:
Hoho, zowat de enige single die we niet gemeenschappelijk hebben als ik 'm nu zo eens bekijk. En Can, die heb ik ook niet. Vind ik niet veel aan x
(quote)
Ja, maar dat is ook meer voor de boys die van premium muziek houden.
2
geplaatst: 4 juni 2019, 15:50 uur
Johnny Marr schreef:
Die zijn nog wel met z'n 5-en!
http://images6.fanpop.com/image/photos/36700000/Sugarbaby15-image-sugarbaby15-36772632-239-300.jpg
2
zaaf
geplaatst: 4 juni 2019, 15:53 uur
https://www.youtube.com/watch?v=lySN6qjAsis
Punten : 629
Nom. : 30 x
Nr. 1 van : wibro, Casartelli
RYM's #16 voor 1972
Glam Rock, Art Rock
Virginia Plain is een verzonnen sigarettenmerk op een van Ferry's schilderwerken. De single werd opgenomen en uitgebracht na het debuutalbum en na het vertrek van bassist Graham Simpson. Reissues van dat album bevatten het nummer wel.
Niet in top 2000
https://www.youtube.com/watch?v=lySN6qjAsis
Punten : 629
Nom. : 30 x
Nr. 1 van : wibro, Casartelli
RYM's #16 voor 1972
Glam Rock, Art Rock
Virginia Plain is een verzonnen sigarettenmerk op een van Ferry's schilderwerken. De single werd opgenomen en uitgebracht na het debuutalbum en na het vertrek van bassist Graham Simpson. Reissues van dat album bevatten het nummer wel.
Niet in top 2000

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.