MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
I demand a recount!

GrafGantz schreef:
(quote)

Viel bij mij nipt buiten de lijst, maar had ik van te voren van deze minachtende stelling geweten had ik hem wel een plaatsje bij de onderste 5 gegund

Nogmaals: het is niets minachtends. Ik vind het nummer gewoon best aardig en meer niet en vroeg me af waar die waardering en bekendheid vandaan kwam. Dat mag toch? Ik heb prima antwoorden gekregen.

west schreef:
(quote)

Nogmaals: het is niets minachtends. Ik vind het nummer gewoon best aardig en meer niet en vroeg me af waar die waardering en bekendheid vandaan kwam. Dat mag toch? Ik heb prima antwoorden gekregen.

Ik zit je maar wat te stangen Albert

Vol erin getuind...

herman schreef:
(quote)

Beetje flauwe vraag vind ik eigenlijk. Het hoeft niet allemaal top 2000 aller tijden werk te zijn.

Ik heb meer het idee dat top2000 werk hier juist al dan niet bewust genegeerd wordt als ik zie wat in 1970 en 71 allemaal hoog staat qua niet-top2000 danwel ontbreekt aan wel-top2000 muziek... zou dan zeggen dat het best wat meer top2000 mag

Ook hier de Veronicanisering dus...

luigifort schreef:
Ook hier de Veronicanisering dus...

Nee, dat was de top 100 Allertijden.

west schreef:
Ik vind het juist leuk om bijzondere singletjes op te pikken via dit spel, maar dit Thirteen vind ik dus niet zo bijzonder. Las dat het in die tijd ook niet zoveel deed, wat mij niet verbaast.

Dat lag meer aan het feit dat hun platenmaatschappij Stax kopje onder ging en ze geen geld meer hadden voor promotie/distributie.

Ik moet zeggen dat ik het ook niet meteen geweldig vond, maar over de jaren heen ben ik Big Star wel steeds beter gaan vinden.
west schreef:
Even kijken: zo'n 7/8 singles in mijn top 20 staan zeker niet in de top 2000 allertijden.

Dus 12/13 nummers wel Vind ik wel verbazingwekkend, al zou ik uit mijn hoofd niet weten wat er zo al in de top 2000 staat. Ik denk dat het er bij mij maximaal 5 zijn.

De top2000 verandert natuurlijk ook, komt steeds meer MuMe muziek in. Zelfs arcade fire al
Van mijn 1972 lijst denk ik dat er zo'n 10-15 ooit in de top2000 hebben gestaan. Hoeveel in de laatste editie nog geen idee, stuk minder denk ik door de vernieuwingsdrang van die lijst.

ranja schreef:
Van mijn 1972 lijst denk ik dat er zo'n 10-15 ooit in de top2000 hebben gestaan.

Ik gok dat ik zo'n beetje hetzelfde scoor met mijn lijst. Elke dag daal ik hier weer wat in Herman's achting

zaaf
6. Neil Young - Old Man / The Needle and the Damage Done
https://www.youtube.com/watch?v=An2a1_Do_fc

Punten : 379
Nom. : 17 x
Nr. 1 van : nelis

RYM's #9 voor 1972
Singer/Songwriter, Country Rock, Folk Rock

Young betrok een ranch in North Carolina en ontmoette daar de man die de ranch onderhield. Hij hoorde gelijkenissen in diens verhaal met zijn eigen perceptie en schreef het lied. Zelfs vader Scott Young dacht dat het nummer over hem ging…

Nummer 227 van top 2000 #2018

02. Neil Young - Old Man
03. Steely Dan - Do It Again
05. Curtis Mayfield - Superfly
07. Can - Vitamin C / I'm So Green
09. Neil Young - Heart of Gold
11. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
18. O'Jays - Back Stabbers
19. David Bowie - The Jean Jeanie
20. Big Star - Thirteen

Dat Old Man klinkt toch wel stukken beter dan Heart of Gold. Op nummer 2 in mijn lijst.

DjFrankie (moderator)
Waar blijft Michel Fugain ?

zaaf
Schijnt dezer dagen op Corsica te wonen

Old Man dit, Old Man dat... jongens, die B-kant is minstens net zo goed

zaaf
Sorry Jordi

Lucky Thirteen hier voor Ome Neil. Al staat Old Man daar natuurlijk helemaal niet op.

Alweer 2 aardige liedjes, vooral the b-side. Ze staan bij mij op deze lage plek in mijn lijst:

4. Neil Young - Old Man / The Needle and the Damage Done

Die b-side is inderdaad even prachtig.
Samen op 8.

Al die jonge gasten zullen wel niet meer komen

1. Big Star - Thirteen
4. Neil Young - Old Man / The Needle and the Damage Done
8. Earth & Fire - Memories
18. The O'Jays - Back Stabbers

De nummers 918, 921, 1183 en 1187 van de MuMeladder staan ook nog in mijn top 20. Zouden die nog komen?

1. The Rolling Stones - Rocks Off / Sweet Virginia
7. Big Star - Thirteen / Watch the Sunrise
9. Neil Young - Old Man / The Needle and the Damage Done
12. David Bowie - Changes / Andy Warhol
13. Neil Young - Heart of Gold / Sugar Mountain
15. Curtis Mayfield - Superfly
16. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
17. David Bowie - The Jean Genie / Ziggy Stardust
18. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face

Prachtige single van ome Neil.

zaaf
denk t niet. ik ladder nooit mee.

Ladder zat, zaaf?

Old Man op 18!
En ik kijk niet naar b kanten voor een eventueel hogere positie, zou wat zijn zeg...

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik gok dat ik zo'n beetje hetzelfde scoor met mijn lijst. Elke dag daal ik hier weer wat in Herman's achting
Heb even zitten kijken welke nummers uit 1972 in de top 2000 staan. Meeste zijn prima nummers hoor, alleen zit er zo weinig variatie in.

Had ooit het idee gevat de complete discografie van Neil Young te beluisteren, maar eigenlijk was dit ongeveer het punt waar ik voortijd afhaakte. Best mooie nummers, maar heb niet echt iets mee. Misschien vallen de kwartjes nog eens...

herman schreef:

Had ooit het idee gevat de complete discografie van Neil Young te beluisteren, maar eigenlijk was dit ongeveer het punt waar ik voortijd afhaakte.

Dus niet aan zijn omstreden Kraftwerkperiode toegekomen?

Nee, maar als er singles van zijn zal ik die wel beluisteren als we bij 1982 zijn aangekomen. Ziet er wel interessant uit (heb geen geluid op de computer dus geen idee hoe het klinkt).

herman schreef:
Nee, maar als er singles van zijn zal ik die wel beluisteren als we bij 1982 zijn aangekomen. Ziet er wel interessant uit (heb geen geluid op de computer dus geen idee hoe het klinkt).

Ook nog gecoverd door Sonic Youth dat nummer

Ik denk dat Trans toch wel z'n meest ondergewaardeerde album is hier op MuMe (en buiten MuMe waarschijnlijk ook). Niet dat het een absoluut meesterwerk is, maar dat gemiddelde van onder de 3* slaat wat mij betreft echt nergens op. Hier het andere hoogtepunt van het album, voor als je weer geluid hebt

Sample And Hold - YouTube

zaaf
5. Stevie Wonder - Superstition
https://www.youtube.com/watch?v=9Vjj6J7gXpY

Punten : 432
Nom. : 21 x
Nr. 1 van : Superbitch, Salvadore

RYM's #4 voor 1972
Funk, Soul

Jeff Beck had laten weten een liefhebber te zijn van Wonder's muziek. Wonder had hem uitgenodigd voor de Talking Book sessies en tussen de bedrijven door kwam Beck met de drumbeat die later de beat van Superstition zou worden. Wonder improviseerde vrijwel het gehele nummer ter plaatse en in ruil voor de inspiratie mocht Beck het nummer gebruiken voor zichzelf. Door vertragingen bij die plaat, Beck, Bogert & Appice - Beck, Bogert & Appice (1973), kwam deze ruim na Stevie's hit uit.

Nummer 491 van top 2000 #2018

Hier ben ik het volkomen mee eens:

5. Stevie Wonder - Superstition

Leuk dat Stevie hier ook zo hoog staat!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:17 uur

geplaatst: vandaag om 00:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.