Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juni 2019, 14:42 uur
herman schreef:
Het zijn wel weer de meest voor de hand liggende nummers die langskomen. Jammer.
Het zijn wel weer de meest voor de hand liggende nummers die langskomen. Jammer.
voor de minder voor de hand liggende nummers zijn de persoonlijke lijstjes dan wel weer leuk om te zien.
Hoewel het blijkbaar ook subjectief is wat voor de hand liggende nummers zijn

1
geplaatst: 17 juni 2019, 14:47 uur
Ik vind You Ain't Steen Nothing Yet leuk, en dat is voor mij echt niet zo voor de hand liggend. Mijn nummer 6.
1
geplaatst: 17 juni 2019, 14:58 uur
Zeg dat wel, als dat onze top 20 was, zou de helft van mijn lijst het gehaald hebben hier.
1
geplaatst: 17 juni 2019, 14:59 uur
Ik zou 8 hits hebben 
That would be something i ain't seen yet, aight

That would be something i ain't seen yet, aight

1
geplaatst: 17 juni 2019, 15:01 uur
2
geplaatst: 17 juni 2019, 15:13 uur
Ik heb ze beide maar wel beide buiten de punten dus dan heb je ze eigenlijk niet...
BTO 21
Supertramp 24
Verder jammer dat in dit leuke spel de zuurgraad langzaam steeds verder toeneemt. Kom op mensen, je kan nu eenmaal geen 20 overeenkomsten met je eigen lijstje hebben. Leven en laten leven weet je wel weet je niet
BTO 21
Supertramp 24
Verder jammer dat in dit leuke spel de zuurgraad langzaam steeds verder toeneemt. Kom op mensen, je kan nu eenmaal geen 20 overeenkomsten met je eigen lijstje hebben. Leven en laten leven weet je wel weet je niet
1
geplaatst: 17 juni 2019, 15:20 uur
Bachman Turner Overdrive, hahaha, dit menen jullie niet

Idem, mede vanwege dat dit het opstaanlied was tijdens een kamp met de jeugdbeweging toen ik nog heel klein was
Bij mij op 16 te vinden. Geweldige B-kant ook.

GrafGantz schreef:
Supertramp op 14 hier. Ondanks dat dit van voor mijn geboorte is toch flink jeugdsentiment voor mij
Supertramp op 14 hier. Ondanks dat dit van voor mijn geboorte is toch flink jeugdsentiment voor mij
Idem, mede vanwege dat dit het opstaanlied was tijdens een kamp met de jeugdbeweging toen ik nog heel klein was
Bij mij op 16 te vinden. Geweldige B-kant ook.
1
geplaatst: 17 juni 2019, 15:21 uur
2
zaaf
geplaatst: 17 juni 2019, 15:40 uur
14. Stevie Wonder - Don't You Worry 'Bout A Thing
https://www.youtube.com/watch?v=45ZSIeSsmwI
Punten : 228
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : Salvadore
RYM's #26 voor 1974
Latin Soul, Pop Soul, Soul
Hit met een blijde boodschap. Dat is Wonder wel toevertrouwd. Het pianospel uit het intro zou beïnvloed zijn door Horace Silver's Song For My Father, in dit nummer hoor ik dat niet echt (wel qua akkoorden, duh)… Wordt vervolgd.
13. Drs. P - Dodenrit / Dixieland
https://www.youtube.com/watch?v=rAaL1pO3qAw
Punten : 253
Nr. 1 van : niemand
RYM's #249 voor 1974
Dutch Cabaret
https://www.youtube.com/watch?v=45ZSIeSsmwI
Punten : 228
Nr. 1 van : Salvadore
RYM's #26 voor 1974
Latin Soul, Pop Soul, Soul
Hit met een blijde boodschap. Dat is Wonder wel toevertrouwd. Het pianospel uit het intro zou beïnvloed zijn door Horace Silver's Song For My Father, in dit nummer hoor ik dat niet echt (wel qua akkoorden, duh)… Wordt vervolgd.
13. Drs. P - Dodenrit / Dixieland
https://www.youtube.com/watch?v=rAaL1pO3qAw
Punten : 253
RYM's #249 voor 1974
Dutch Cabaret
In de documentaire Drs. P: Niet van talent gespeend (2006) vertelde Drs. P dat het nummer werd geïnspireerd door een stripverhaal in het blad Pep. Drs. P werkte toen onder het pseudoniem Geo Staad mee met striptekenaar John Bakker aan de stripreeks Dan Teal. In het album Dan Teal en het Maanvirus loopt het personage met een masker op zijn hoofd weg van enkele monsters, maar kan hen afschudden door dit masker weg te gooien waarna de wezens zich op het ding storten. Drs. P vertelde de tekenaar toen hoe in de 19e eeuw in Rusland tijdens ellenlange trojkaritten door het Siberische sneeuwlandschap soms kinderen voor de wolven werden gegooid zodat de overige passagiers tijd konden winnen om toch veilig in een stad aan te komen. Toen Drs. P hierop naar huis wandelde leek dit hem een goed thema voor een liedje. In één geval, later door Drs. P in interviews met smaak aangehaald, zou de vrouw achteraf haar man bij de politie hebben aangegeven.
0
geplaatst: 17 juni 2019, 15:42 uur
De Dodenrit haalde het net niet bij mij, wel een klassieker natuurlijk.
Flinkgebouwde weduwnaar.
Flinkgebouwde weduwnaar.
0
geplaatst: 17 juni 2019, 15:46 uur
Geweldig nummer van Stevie Wonder, heeft een beetje een latinvibe wat ik wel mag. Mijn eerste overeenkomst, ik had hem zelf op 12.
En ook een grappig nummer van Drs. P, al haalde deze mijn top 20 niet.
En ook een grappig nummer van Drs. P, al haalde deze mijn top 20 niet.
1
geplaatst: 17 juni 2019, 15:53 uur
Deze Stevie had ik op 8!
Zoals meerdere mensen had ik Dodenrit net niet (maar gelukkig dus ook een hoop mensen wel), zoals Johan de Witt al schreef: wel een klassieker natuurlijk
Zoals meerdere mensen had ik Dodenrit net niet (maar gelukkig dus ook een hoop mensen wel), zoals Johan de Witt al schreef: wel een klassieker natuurlijk
0
geplaatst: 17 juni 2019, 15:58 uur
zaaf schreef:
Het pianospel uit het intro zou beïnvloed zijn door Horace Silver's Song For My Father, in dit nummer hoor ik dat niet echt (wel qua akkoorden, duh)… Wordt vervolgd.
Het pianospel uit het intro zou beïnvloed zijn door Horace Silver's Song For My Father, in dit nummer hoor ik dat niet echt (wel qua akkoorden, duh)… Wordt vervolgd.
Interessant. Ik zal er eens opletten de volgende keer dat ik daar naar luister.
0
geplaatst: 17 juni 2019, 16:21 uur
Hé, ik heb er twee. Supertramp is puur jeugdsentiment. Aardig LP'tje trouwens. Dreamer op 10.
Deze Stevie Wonder op 17, een nog mooiere op 6.
Deze Stevie Wonder op 17, een nog mooiere op 6.
3
geplaatst: 17 juni 2019, 16:37 uur
Supertramp - Dreamer
We hebben dus iemand van 40, iemand van 52 en de gitarist van The Smiths waarvan ik de leeftijd niet weet maar dat zal ergens in de 20 zitten gok ik die het allemaal jeugdsentiment noemen! Dat is toch minimaal apart te noemen
We hebben dus iemand van 40, iemand van 52 en de gitarist van The Smiths waarvan ik de leeftijd niet weet maar dat zal ergens in de 20 zitten gok ik die het allemaal jeugdsentiment noemen! Dat is toch minimaal apart te noemen

4
zaaf
geplaatst: 17 juni 2019, 17:06 uur
12. Patti Smith - Hey Joe (Version) / Piss Factory
https://www.youtube.com/watch?v=FLi45BGMwtc
Punten : 257
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : shinybeast, Film Pegasus
RYM's #16 voor 1974
Proto-Punk, Art Rock
Kijk, of liever, luister, dit is een cover. Zoals Patti later ook Gloria naar haar hand gaat zetten, doet ze dat ook met Hey Joe. Ingeluid met een monoloog over Patty Hearst die voor Patti hier de personificatie van 'Joe' is.
11. Bowie - Rock ‘n’ Roll Suicide
https://www.youtube.com/watch?v=CD1nzOeS6U0
Punten : 264
RYM's #4 voor 1974
Glam Rock, Pop Rock
Slottrack van het album Ziggy Stardust, over diens teloorgang. In het laatste deel van het nummer wordt een passage uit Jef van Brel aangehaald (Oh no, love, you're not alone).
https://www.youtube.com/watch?v=FLi45BGMwtc
Punten : 257
Nr. 1 van : shinybeast, Film Pegasus
RYM's #16 voor 1974
Proto-Punk, Art Rock
Kijk, of liever, luister, dit is een cover. Zoals Patti later ook Gloria naar haar hand gaat zetten, doet ze dat ook met Hey Joe. Ingeluid met een monoloog over Patty Hearst die voor Patti hier de personificatie van 'Joe' is.
11. Bowie - Rock ‘n’ Roll Suicide
https://www.youtube.com/watch?v=CD1nzOeS6U0
Punten : 264
RYM's #4 voor 1974
Glam Rock, Pop Rock
Slottrack van het album Ziggy Stardust, over diens teloorgang. In het laatste deel van het nummer wordt een passage uit Jef van Brel aangehaald (Oh no, love, you're not alone).
1
geplaatst: 17 juni 2019, 17:09 uur
Geweldige update. Wat een fijne site is het toch.
Patti had ik op 11 en Bowie op 4.
Patti had ik op 11 en Bowie op 4.
0
geplaatst: 17 juni 2019, 17:12 uur
Patti Smith's versie van Hey Joe viel mij nogal tegen. Die Bowie heb ik geloof ik wel. Best een leuk liedje...
8. Bowie - Rock 'n' Roll Suicide
10 Supertramp - Dreamer
17 Stevie Wonder - Don't You Worry 'Bout a Thing
8. Bowie - Rock 'n' Roll Suicide
10 Supertramp - Dreamer
17 Stevie Wonder - Don't You Worry 'Bout a Thing
0
geplaatst: 17 juni 2019, 17:12 uur
Ah, voor mij nu ook de eerste treffer met Patti, bij mij ook op 12 zelfs. Vooral vanwege de B-kant in mijn lijst.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.