MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
herman schreef:
Het zijn wel weer de meest voor de hand liggende nummers die langskomen. Jammer.

voor de minder voor de hand liggende nummers zijn de persoonlijke lijstjes dan wel weer leuk om te zien.
Hoewel het blijkbaar ook subjectief is wat voor de hand liggende nummers zijn

dix
Ik vind You Ain't Steen Nothing Yet leuk, en dat is voor mij echt niet zo voor de hand liggend. Mijn nummer 6.

zaaf
het verraste mij wel. nr 154 van RYM.

RYM knows best

Zeg dat wel, als dat onze top 20 was, zou de helft van mijn lijst het gehaald hebben hier.

Ik zou 8 hits hebben
That would be something i ain't seen yet, aight

zaaf
is er niet een spel op RYM voor jullie dan?

Nee, helaas moeten we het hier mee doen

zaaf schreef:
is er niet een spel op RYM voor jullie dan?

We zitten daar allang al man

zaaf
beetje respectloos dit. ik weet wat me te doen staat.

Ik heb ze beide maar wel beide buiten de punten dus dan heb je ze eigenlijk niet...

BTO 21
Supertramp 24

Verder jammer dat in dit leuke spel de zuurgraad langzaam steeds verder toeneemt. Kom op mensen, je kan nu eenmaal geen 20 overeenkomsten met je eigen lijstje hebben. Leven en laten leven weet je wel weet je niet

Precies, wees dankbaar voor wat je hebt.

Bachman Turner Overdrive, hahaha, dit menen jullie niet

GrafGantz schreef:
Supertramp op 14 hier. Ondanks dat dit van voor mijn geboorte is toch flink jeugdsentiment voor mij

Idem, mede vanwege dat dit het opstaanlied was tijdens een kamp met de jeugdbeweging toen ik nog heel klein was Bij mij op 16 te vinden. Geweldige B-kant ook.

zaaf schreef:
beetje respectloos dit. ik weet wat me te doen staat.

God nee, geen soul he

zaaf
14. Stevie Wonder - Don't You Worry 'Bout A Thing
https://www.youtube.com/watch?v=45ZSIeSsmwI

Punten : 228
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : Salvadore

RYM's #26 voor 1974
Latin Soul, Pop Soul, Soul

Hit met een blijde boodschap. Dat is Wonder wel toevertrouwd. Het pianospel uit het intro zou beïnvloed zijn door Horace Silver's Song For My Father, in dit nummer hoor ik dat niet echt (wel qua akkoorden, duh)… Wordt vervolgd.

13. Drs. P - Dodenrit / Dixieland
https://www.youtube.com/watch?v=rAaL1pO3qAw

Punten : 253
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #249 voor 1974
Dutch Cabaret

In de documentaire Drs. P: Niet van talent gespeend (2006) vertelde Drs. P dat het nummer werd geïnspireerd door een stripverhaal in het blad Pep. Drs. P werkte toen onder het pseudoniem Geo Staad mee met striptekenaar John Bakker aan de stripreeks Dan Teal. In het album Dan Teal en het Maanvirus loopt het personage met een masker op zijn hoofd weg van enkele monsters, maar kan hen afschudden door dit masker weg te gooien waarna de wezens zich op het ding storten. Drs. P vertelde de tekenaar toen hoe in de 19e eeuw in Rusland tijdens ellenlange trojkaritten door het Siberische sneeuwlandschap soms kinderen voor de wolven werden gegooid zodat de overige passagiers tijd konden winnen om toch veilig in een stad aan te komen. Toen Drs. P hierop naar huis wandelde leek dit hem een goed thema voor een liedje. In één geval, later door Drs. P in interviews met smaak aangehaald, zou de vrouw achteraf haar man bij de politie hebben aangegeven.

De Dodenrit haalde het net niet bij mij, wel een klassieker natuurlijk.
Flinkgebouwde weduwnaar.

Stevie

Dodenrit vind ik verschrikkelijk, sorry zaaf.

Geweldig nummer van Stevie Wonder, heeft een beetje een latinvibe wat ik wel mag. Mijn eerste overeenkomst, ik had hem zelf op 12.

En ook een grappig nummer van Drs. P, al haalde deze mijn top 20 niet.

Beiden niet.

zaaf
jordidj1 schreef:
Stevie

Dodenrit vind ik verschrikkelijk, sorry zaaf.
qua samenstelling ben ik gwoon 1 vd 40 he

Deze Stevie had ik op 8!

Zoals meerdere mensen had ik Dodenrit net niet (maar gelukkig dus ook een hoop mensen wel), zoals Johan de Witt al schreef: wel een klassieker natuurlijk

zaaf schreef:
Het pianospel uit het intro zou beïnvloed zijn door Horace Silver's Song For My Father, in dit nummer hoor ik dat niet echt (wel qua akkoorden, duh)… Wordt vervolgd.

Interessant. Ik zal er eens opletten de volgende keer dat ik daar naar luister.

Twee keer prima, maar niet bij mijn bovenste 20.

Hé, ik heb er twee. Supertramp is puur jeugdsentiment. Aardig LP'tje trouwens. Dreamer op 10.

Deze Stevie Wonder op 17, een nog mooiere op 6.

Ai, 3 keer niks, wel Drs. P

Supertramp - Dreamer

We hebben dus iemand van 40, iemand van 52 en de gitarist van The Smiths waarvan ik de leeftijd niet weet maar dat zal ergens in de 20 zitten gok ik die het allemaal jeugdsentiment noemen! Dat is toch minimaal apart te noemen

zaaf
12. Patti Smith - Hey Joe (Version) / Piss Factory
https://www.youtube.com/watch?v=FLi45BGMwtc

Punten : 257
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : shinybeast, Film Pegasus

RYM's #16 voor 1974
Proto-Punk, Art Rock

Kijk, of liever, luister, dit is een cover. Zoals Patti later ook Gloria naar haar hand gaat zetten, doet ze dat ook met Hey Joe. Ingeluid met een monoloog over Patty Hearst die voor Patti hier de personificatie van 'Joe' is.

11. Bowie - Rock ‘n’ Roll Suicide
https://www.youtube.com/watch?v=CD1nzOeS6U0

Punten : 264
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #4 voor 1974
Glam Rock, Pop Rock

Slottrack van het album Ziggy Stardust, over diens teloorgang. In het laatste deel van het nummer wordt een passage uit Jef van Brel aangehaald (Oh no, love, you're not alone).

Geweldige update. Wat een fijne site is het toch.
Patti had ik op 11 en Bowie op 4.

Patti Smith's versie van Hey Joe viel mij nogal tegen. Die Bowie heb ik geloof ik wel. Best een leuk liedje...

8. Bowie - Rock 'n' Roll Suicide
10 Supertramp - Dreamer
17 Stevie Wonder - Don't You Worry 'Bout a Thing

Ah, voor mij nu ook de eerste treffer met Patti, bij mij ook op 12 zelfs. Vooral vanwege de B-kant in mijn lijst.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:00 uur

geplaatst: vandaag om 14:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.