Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juni 2019, 11:48 uur
10cc op 18 in mijn lijst. Thompson zeker overwogen maar uiteindelijk niet opgenomen. Mede omdat ik door tijdsgebrek "slechts" een Top 30 heb. Bij 50 had die er op zeker ingestaan.
1
zaaf
geplaatst: 17 juni 2019, 11:49 uur
GrafGantz schreef:
Ik sta nog op nul uit vier. Niet leuk voor me.
doet jouw reputatie ook geen goedIk sta nog op nul uit vier. Niet leuk voor me.
0
geplaatst: 17 juni 2019, 11:53 uur
De eerste single uit mijn lijstje met de heerlijke poprock van 10CC!
17. 10CC - The Wall Street shuffle
0
geplaatst: 17 juni 2019, 11:57 uur
Als je mainstream-level op niveau MuMe zit scoor je goed hier. Daal je af naar niveau Top 2000 wordt het ineens een heel ander verhaal!

2
geplaatst: 17 juni 2019, 12:02 uur
5. Richard & Linda Thompson - I Want to See the Bright Lights Tonight
Waarom staat dit nummer slechts op 18 hier? Waren jullie maar meer zoals Luigifort!
Waarom staat dit nummer slechts op 18 hier? Waren jullie maar meer zoals Luigifort!
1
zaaf
geplaatst: 17 juni 2019, 12:05 uur
Poek schreef:
5. Richard & Linda Thompson - I Want to See the Bright Lights Tonight
ja ik doe echt mijn best om dat niveau te halen, maar ik moet ook realistisch zijn5. Richard & Linda Thompson - I Want to See the Bright Lights Tonight
0
geplaatst: 17 juni 2019, 12:05 uur
Inderdaad, ik stem ook actief op RYM en overweeg alleen singles die bij mij 4* of meer scoren.
Ik loop nog wel de 3,5* en lager stemmen door om te zien of die inmiddels niet hoger moeten zijn. Jeanette heb ik daarbij over het hoofd gezien, want die stond op 3,5*, maar zou inmiddels wel 4* moeten zijn... Richard & Linda Thompson heb ik dan weer wel herbeluisterd, maar daar is kwartje dan weer nooit gevallen. Voor mij één van mijn MuMeMiskopen (al was de cd maar 5 euro destijds, dus het leed is te overzien).
Verder loop ik nog per jaar de hele toplijst (alleen singles die ik niet bestemd heb) af om te zien of ik niets gemist heb. En dan kom ik altijd wel interessante ontdekkingen tegen, zoals dit jaar nog een andere Spaanse artiest die wel in mijn top 20 staat.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 juni 2019, 12:13 uur
Ook nog op 0 maar dat zal zeker zo niet blijven
1
geplaatst: 17 juni 2019, 12:22 uur
0
geplaatst: 17 juni 2019, 13:14 uur
The Wall Street Shuffle is mijn nummer 17. Het blijft een fijn aanstekelijk nummer wat mij betreft.
2
geplaatst: 17 juni 2019, 13:19 uur
Richard en Linda op 2 bij mij. Prachtige b-kant heeft dat nummer ook trouwens!
1
geplaatst: 17 juni 2019, 13:26 uur
GrafGantz schreef:
Ik ben solidair. Jij hebt gewoon een te goede smaak!

1
geplaatst: 17 juni 2019, 13:38 uur
Hohoho (zegt de kerstman): wie was juist zo blij dat ik dat nu eens niet gedaan had?
1
zaaf
geplaatst: 17 juni 2019, 13:44 uur
16. Bachman-Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet
https://www.youtube.com/watch?v=cFRk0FfaQi0
Punten : 196
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #154 voor 1974
Rock, Power Pop
Terwijl critici vermanend riepen hoe flauw het was om The Who te imiteren, hield schrijver Bachman vol het nummer slechts voor de grap hebben gemaakt voor zijn broer die echt stottert. Hij probeerde het nummer, eenmaal voor het echie, wel serieus in te zingen, maar vond dat hij als Frank Sinatra klonk...
15. Supertramp - Dreamer / Bloody Well Right
https://www.youtube.com/watch?v=9SwQ9iavJeI
Punten : 208
Nom. : 11 x
RYM's #60 voor 1974
Progressive Pop, Pop Rock
Eerste song die Hodgson schreef toen hij in het bezit kwam van een Wurlitzer piano. Hij was toen 19. De song, op demo slechts met piano, zang en kartonnendozengetrommel, werd door Supertramp zoveel mogelijk als zodanig 'nagespeeld'.
https://www.youtube.com/watch?v=cFRk0FfaQi0
Punten : 196
Nom. : 10x
RYM's #154 voor 1974
Rock, Power Pop
Terwijl critici vermanend riepen hoe flauw het was om The Who te imiteren, hield schrijver Bachman vol het nummer slechts voor de grap hebben gemaakt voor zijn broer die echt stottert. Hij probeerde het nummer, eenmaal voor het echie, wel serieus in te zingen, maar vond dat hij als Frank Sinatra klonk...
15. Supertramp - Dreamer / Bloody Well Right
https://www.youtube.com/watch?v=9SwQ9iavJeI
Punten : 208
Nom. : 11 x
RYM's #60 voor 1974
Progressive Pop, Pop Rock
Eerste song die Hodgson schreef toen hij in het bezit kwam van een Wurlitzer piano. Hij was toen 19. De song, op demo slechts met piano, zang en kartonnendozengetrommel, werd door Supertramp zoveel mogelijk als zodanig 'nagespeeld'.
1
geplaatst: 17 juni 2019, 13:48 uur
1
geplaatst: 17 juni 2019, 13:53 uur
Klopt! Wel nog eerst even de grote sterren, vonken en rebellen rebellen langs zien komen.
0
geplaatst: 17 juni 2019, 13:58 uur
11. Bachman Turner Overdrive - You ain't seen nothing yet
De ouwemannenrock doet goed.
De ouwemannenrock doet goed.

1
geplaatst: 17 juni 2019, 14:00 uur
Het zijn wel weer de meest voor de hand liggende nummers die langskomen. Jammer.
1
geplaatst: 17 juni 2019, 14:34 uur
Supertramp op 14 hier. Ondanks dat dit van voor mijn geboorte is toch flink jeugdsentiment voor mij 

3
geplaatst: 17 juni 2019, 14:35 uur
herman schreef:
Het zijn wel weer de meest voor de hand liggende nummers die langskomen. Jammer.
Ja, echt gek dat er niet massaal gestemd is op nummers die bijna niemand kent

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.