Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 24 juni 2019, 17:00 uur
0
zaaf
geplaatst: 24 juni 2019, 17:19 uur
12. ABBA - SOS
https://www.youtube.com/watch?v=K1MvZ6Fyns4
Punten : 287
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's # 22 voor 1975
Europop
Signature song van ABBA. Ulvaeus verklaarde later dat na een tijdlang zoeken welke stijl ABBA het best paste, deze met SOS gevonden was.
11. Donna Summer - Love to Love You Baby
https://www.youtube.com/watch?v=OZK2aPE5BuU
Punten : 297
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : Koenr
RYM's # 41 voor 1975
Disco, Smooth Soul
Aanvankelijk op single gezet en uitgebracht in Nederland om hier een redelijke hit te scoren (dankzij Sjef van Oekel en Evert van der Pik). Voor het album werd het nummer flink opgerekt, mede op verzoek van Casablanca Records president Neil Bogart in de U.S. en van deze versie werd een nieuwe single gebakken, een stuk langer dan de Nederlandse single.
Natuurlijk was het hijgen en kreunen het gesprek van de dag en werd het publiek er live ook stevig mee opgehitst. Zodanig, dat Donna het na enige tijd en incidenten niet meer vertolkte.
https://www.youtube.com/watch?v=K1MvZ6Fyns4
Punten : 287
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's # 22 voor 1975
Europop
Signature song van ABBA. Ulvaeus verklaarde later dat na een tijdlang zoeken welke stijl ABBA het best paste, deze met SOS gevonden was.
11. Donna Summer - Love to Love You Baby
https://www.youtube.com/watch?v=OZK2aPE5BuU
Punten : 297
Nr. 1 van : Koenr
RYM's # 41 voor 1975
Disco, Smooth Soul
Aanvankelijk op single gezet en uitgebracht in Nederland om hier een redelijke hit te scoren (dankzij Sjef van Oekel en Evert van der Pik). Voor het album werd het nummer flink opgerekt, mede op verzoek van Casablanca Records president Neil Bogart in de U.S. en van deze versie werd een nieuwe single gebakken, een stuk langer dan de Nederlandse single.
Natuurlijk was het hijgen en kreunen het gesprek van de dag en werd het publiek er live ook stevig mee opgehitst. Zodanig, dat Donna het na enige tijd en incidenten niet meer vertolkte.
0
geplaatst: 24 juni 2019, 17:29 uur
Nog geen enkele match. Je zou niet zeggen dat mij lijst zo alternatief is. 

0
geplaatst: 24 juni 2019, 17:38 uur
Als 10cc, David of Donna mijn top 20 gehaald zouden hebben, dan met andere singles. Maar zelfs dat dus niet.
10. Kate & Anna McGarrigle – Complainte pour Ste-Catherine / Blues in D
Dat is het tot nu toe. Maar ik verwacht er nog wel twee of drie in de top 10.
10. Kate & Anna McGarrigle – Complainte pour Ste-Catherine / Blues in D
Dat is het tot nu toe. Maar ik verwacht er nog wel twee of drie in de top 10.
0
geplaatst: 24 juni 2019, 17:54 uur
5 van de 10, zou ik nog een bedreiging zijn voor wibro de mainstream-man? 
4. 10cc - I'm Not in Love
5. Neil Young - Tonight's the Night
13. ABBA - S.O.S. / Mamma Mia
15. NEU! - Isi / After Eight
17. Donna Summer - Love to Love You Baby

4. 10cc - I'm Not in Love
5. Neil Young - Tonight's the Night
13. ABBA - S.O.S. / Mamma Mia
15. NEU! - Isi / After Eight
17. Donna Summer - Love to Love You Baby
0
geplaatst: 24 juni 2019, 18:01 uur
01. Pere Ubu - 30 Seconds over Tokyo / Heart of Darkness
03. Television - Little Johnny Jewel (part 1 & 2)
05. Kate & Anna McGarrigle - Complainte pour Ste-Catherine
07. Genesis - The Carpet Crawlers
11. NEU! - Isi / After Eight
17. David Bowie - Fame
18. Donna Summer - Love to Love You Baby
ABBA heb ik natuurlijk niet. Veel te mainstream.
03. Television - Little Johnny Jewel (part 1 & 2)
05. Kate & Anna McGarrigle - Complainte pour Ste-Catherine
07. Genesis - The Carpet Crawlers
11. NEU! - Isi / After Eight
17. David Bowie - Fame
18. Donna Summer - Love to Love You Baby
ABBA heb ik natuurlijk niet. Veel te mainstream.

0
geplaatst: 24 juni 2019, 18:02 uur
Oh jee, ik met mijn grote mond. Gelijk 2 matches erbij. Wel leuk dat deze erin staan! 
3. Donna Summer - Love to Love You Baby
6. David Bowie - Fame
10 ABBA - SOS

3. Donna Summer - Love to Love You Baby
6. David Bowie - Fame
10 ABBA - SOS
0
geplaatst: 24 juni 2019, 18:18 uur
Nog steeds kans op シュガー・ベイブ in de top 10! Of zou mijn stemoproep massaal genegeerd zijn?
Geen kans op de top 10 (behalve die van mij) hebben:
1. Neil Young - Tonight's the Night
8. Kate & Anna McGarrigle - Complainte pour Ste-Catherine
9. Donna Summer - Love to Love You Baby
Geen kans op de top 10 (behalve die van mij) hebben:
1. Neil Young - Tonight's the Night
8. Kate & Anna McGarrigle - Complainte pour Ste-Catherine
9. Donna Summer - Love to Love You Baby
1
geplaatst: 24 juni 2019, 18:54 uur
Mijn nummer 1 (Carpet Crawlers), 3 (Tonight's the Night) en 20 (I'm Not In Love) zijn geweest. Net als een van mijn minst favoriete nummers van Bowie en een aangename ontdekking van Television.
0
catchup
geplaatst: 24 juni 2019, 19:10 uur
Donna en Pere Ubu in mijn lijst, mooie combinatie ook. De zussen McGarrigle helemaal over het hoofd gezien, terwijl ik altijd kijk of Kate’s ex nog langskomt. En dat deed ie in ‘73 met de Swimming Song.
0
zaaf
geplaatst: 24 juni 2019, 19:21 uur
10. Queen - Bohemian Rhapsody
https://www.youtube.com/watch?v=p0AODHIlZ8I
Punten : 314
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : nelis, west, Justus18
RYM's # 9 voor 1975
Art Rock, Rock Opera
Hier is ie dan. Bij ons op 10. Het allerbeste nummer ooit gemaakt. Nou moet ik er wel bij zeggen dat niet iedereen daar zo over denkt. Ik vind zelf de tekst niet heel erg fantastisch, het feit dat er drie onaffe nummers aan elkander zijn geplakt bevalt niet ieder en weer anderen vinden het te bombastisch en over the top. Feit is dat er erg veel liefhebbers voor te vinden zijn en dat het Queen geen windeieren heeft gelegd.
https://www.youtube.com/watch?v=p0AODHIlZ8I
Punten : 314
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : nelis, west, Justus18
RYM's # 9 voor 1975
Art Rock, Rock Opera
Hier is ie dan. Bij ons op 10. Het allerbeste nummer ooit gemaakt. Nou moet ik er wel bij zeggen dat niet iedereen daar zo over denkt. Ik vind zelf de tekst niet heel erg fantastisch, het feit dat er drie onaffe nummers aan elkander zijn geplakt bevalt niet ieder en weer anderen vinden het te bombastisch en over the top. Feit is dat er erg veel liefhebbers voor te vinden zijn en dat het Queen geen windeieren heeft gelegd.
0
geplaatst: 24 juni 2019, 19:26 uur
Donna had ik op 7!
ABBA met S.O.S. op 12... ff serieus...
Kraftwerk hou ik ook nog even stil
ABBA met S.O.S. op 12... ff serieus...
Kraftwerk hou ik ook nog even stil
0
geplaatst: 24 juni 2019, 19:46 uur
Queen uiteraard niet in mijn top 20. Ik vind het nog steeds een vreselijk nummer. 

1
geplaatst: 24 juni 2019, 19:52 uur
Prima om Queen in de eindlijst tegen te komen. Het was een gotspe geweest als het ruim buiten de 20 was geëindigd.
1
zaaf
geplaatst: 24 juni 2019, 20:21 uur
9. Jonathan Richman - Roadrunner
https://www.youtube.com/watch?v=DOeQQ0m8eY4
Punten : 320
Nr. 1 van : GrafGantz
RYM's # 75 voor 1975
Proto-Punk, Pop Rock
Richman zag de Velvet Underground diverse malen optreden en als adolescent schreef hij over zijn beleving tijdens nachtelijke autoritten naar voorbeeld van de song Sister Ray. Aanvankelijk opgenomen met John Cale als producer, later (nog steeds in '72) werden nog twee versie opgenomen met nieuwe producer Kim Fowley (in '81 verschenen op het album The Original Modern Lovers).
De versie die in '75 op single is verschenen (en commercieel het meest deed) is de versie die op Richman's eigen naam verscheen en waarop hij ondersteund wordt door de Greg Kihn Band.
https://www.youtube.com/watch?v=DOeQQ0m8eY4
Punten : 320
Nr. 1 van : GrafGantz
RYM's # 75 voor 1975
Proto-Punk, Pop Rock
Richman zag de Velvet Underground diverse malen optreden en als adolescent schreef hij over zijn beleving tijdens nachtelijke autoritten naar voorbeeld van de song Sister Ray. Aanvankelijk opgenomen met John Cale als producer, later (nog steeds in '72) werden nog twee versie opgenomen met nieuwe producer Kim Fowley (in '81 verschenen op het album The Original Modern Lovers).
De versie die in '75 op single is verschenen (en commercieel het meest deed) is de versie die op Richman's eigen naam verscheen en waarop hij ondersteund wordt door de Greg Kihn Band.
0
geplaatst: 24 juni 2019, 20:23 uur
Lang getwijfeld over de Roadrunner maar teveel versies maakten het te ondoorzichtig wat nou de juiste was.
0
geplaatst: 24 juni 2019, 20:29 uur
Ah, ik heb mijn punten in 1976 aan Roadrunner vergeven. Flauw hoor.
0
geplaatst: 24 juni 2019, 20:30 uur
Ja, ik heb hem ook voor 1976 klaarstaan, die versie vind ik ook het leukst. Had er in 1975 ook nog wel bij gekund, maar uiteindelijk vergeten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.