Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 29 juli 2019, 11:55 uur
Het lijkt mij dat het niveau niet verder omhoog kan gaan, dan met Whole Lotta Rosie. Elke keer weer genieten en dat al 41 jaar lang...

DjFrankie: jij held!

Maar vooruit, 1978 kent nog wel een paar aardige liedjes...

0
geplaatst: 29 juli 2019, 12:00 uur
Zeker, ik ga het hier ook volgen t/m de nummer 2.
#veelrosieweinigcathy

0
zaaf
geplaatst: 29 juli 2019, 12:37 uur
18. Van Halen - Runnin' With the Devil / Eruption
https://www.youtube.com/watch?v=HbUTYe-f9lE
Punten : 186
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #126 voor 1978
Hard Rock
Van Halen, van '76, aaanvankelijk op sleeptouw genomen door Gene Simmons, doch zonder resultaat. Via optredens trokken ze zelf aandacht van Warner Bros, oa van producer Ted Templeman. Die wilde een krachtige gitaarplaat en daarvan hadden de leden live al veel in huis. Dus alleen op sommige nummers werden gitaar-overdubs toegevoegd, de rest was live. Dit was de 2e single en de doorbraak.
17. Police - So Lonely
https://www.youtube.com/watch?v=Zy9aB4WrgqM
Punten : 189
Nom. : 9x
RYM's #124 voor 1978
New Wave, Power Pop
Sting: 'I mean let's be honest here, 'So Lonely' was unabashedly culled from 'No Woman No Cry' by Bob Marley & The Wailers. Same chorus. What we invented was this thing of going back and forth between thrash punk and reggae. That was the little niche we created for ourselves.'
https://www.youtube.com/watch?v=HbUTYe-f9lE
Punten : 186
Nom. : 8x
RYM's #126 voor 1978
Hard Rock
Van Halen, van '76, aaanvankelijk op sleeptouw genomen door Gene Simmons, doch zonder resultaat. Via optredens trokken ze zelf aandacht van Warner Bros, oa van producer Ted Templeman. Die wilde een krachtige gitaarplaat en daarvan hadden de leden live al veel in huis. Dus alleen op sommige nummers werden gitaar-overdubs toegevoegd, de rest was live. Dit was de 2e single en de doorbraak.
17. Police - So Lonely
https://www.youtube.com/watch?v=Zy9aB4WrgqM
Punten : 189
Nom. : 9x
RYM's #124 voor 1978
New Wave, Power Pop
Sting: 'I mean let's be honest here, 'So Lonely' was unabashedly culled from 'No Woman No Cry' by Bob Marley & The Wailers. Same chorus. What we invented was this thing of going back and forth between thrash punk and reggae. That was the little niche we created for ourselves.'
0
geplaatst: 29 juli 2019, 12:45 uur
Van Van Halen heb ik een andere overwogen maar beide niet gehaald.
Police wel, mijn nummer 2
Police wel, mijn nummer 2

0
geplaatst: 29 juli 2019, 13:10 uur
Tussen mij en de Police wil het nooit echt boteren. Van Halen (het was een goed jaar voor goed in het oor liggende maar ook lekker knallende hardrock viel mij op) stond bij mij op 16.
0
geplaatst: 29 juli 2019, 13:13 uur
Dat is dan jammer, je mist heel wat met Running with the devil (mijn nr 2). Bij The Police heb ik een ander nummer gekozen.
2
geplaatst: 29 juli 2019, 13:15 uur
Ik ben het zowaar eens met Johan en Luigi. Leuke nummers hoor, maar uit mezelf zal ik het nooit opzetten.
3
De smaakpolitie is weer op dreef hier, zoals altijd weer de usual suspects (gaap) 
Police hier op 6, geen Van Halen maar is helemaal niks mis mee.

Police hier op 6, geen Van Halen maar is helemaal niks mis mee.
2
Zowaar...
Ja, ik dacht, en met mij een aantal anderen, dat dit een serieuze muzieksite was en dat we dingen als Police en Van Halen ontgroeid waren, meer iets voor in je jeugd enzo...
Ja, ik dacht, en met mij een aantal anderen, dat dit een serieuze muzieksite was en dat we dingen als Police en Van Halen ontgroeid waren, meer iets voor in je jeugd enzo...
2
geplaatst: 29 juli 2019, 13:17 uur
2
geplaatst: 29 juli 2019, 13:23 uur
Nou ja, voor een site waar bandjes als national en radiohead zo hoog scoren is dit wel erg harde muziek natuurlijk...
1
geplaatst: 29 juli 2019, 13:24 uur
Hier een duivelszoon. Ultieme hardrock met een zacht kantje.
En Sting vond ik toen ook nog goed.
En Sting vond ik toen ook nog goed.
6
geplaatst: 29 juli 2019, 13:34 uur
Wat leuk dat er andere mensen zijn die zoveel plezier beleven aan Van Halen en The Police. 
Ze spelen trouwens uitstekend in de maat, dus de muziekpolitie hoeft er niet aan te pas te komen.
https://pbs.twimg.com/media/DktgDqcWsAA_Vrw.jpg

Ze spelen trouwens uitstekend in de maat, dus de muziekpolitie hoeft er niet aan te pas te komen.
https://pbs.twimg.com/media/DktgDqcWsAA_Vrw.jpg
2
geplaatst: 29 juli 2019, 13:39 uur
luigifort schreef:
Zowaar...
Zowaar...
Bij deze jaarlijstjes van singletjes vind ik het vooral ook leuk om mijn singletjesgevoel mee te laten wegen. Een single is meer dan een goed liedje.
De Sentimentele waarde van schoolfeestjes kan een single zo in de top 20 krijgen, zeker als er op geschuifeld is.
2
geplaatst: 29 juli 2019, 13:41 uur
luigifort schreef:
Zowaar...
Zowaar...
Ja, als je op de huishoudbeurs of zo zou vragen naar favoriete muziek uit 1978 zou ik deze vier wel verwachten, maar op MuMe mag het wel wat edgier wat mij betreft.
Op RYM staan deze vier ook allemaal niet (of nauwelijks) in de top 100 trouwens.
Dat is blijkbaar wél een serieuze muzieksite.
0
geplaatst: 29 juli 2019, 13:44 uur
Ga maar vast warmlopen, in 2016 heb ik (weer) Babymetal in mijn lijstje. 

3
geplaatst: 29 juli 2019, 13:45 uur
(modknip)
Wacht maar tot de 10's, dan zullen we het even over jeugdsentiment hebben.
Wacht maar tot de 10's, dan zullen we het even over jeugdsentiment hebben.
0
geplaatst: 29 juli 2019, 13:48 uur
Ik denk dat velen het afzetten tegen de muziek van ouders/radio 3/top2000 etc. alweer ontgroeid zijn 

0
geplaatst: 29 juli 2019, 13:49 uur
Doe dat ook maar voor deze. Als die twee het halen, dan ren ik hier gillend weg.
Zaaf doe maar snel een update met de eerste Bowie en Funkadelic, dan zijn we weer op niveau.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.