MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
johan de witt schreef:
(quote)

Ja, als je op de huishoudbeurs of zo zou vragen naar favoriete muziek uit 1978 zou ik deze vier wel verwachten, maar op MuMe mag het wel wat edgier wat mij betreft.

Oeps, heb ik Everybody Hurts op mijn 1992 lijstje staan.

Wat een sneu gedoe weer hier. Vast compensatie gedrag...

Police op 7!

Van Halen heb ik nie

Sad music for dirty lovers
Jammer dat mensen dit weer zo serieus nemen.
Is toch logisch dat dit een belabberd begin van de lijst is.
Of in elk geval een zeer platgetreden begin.
Maar de andere 16 zijn vast mooi!

zaaf
16. Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky
https://www.youtube.com/watch?v=fezrsTAf5x0

Punten : 189
Nom. : 9x
Nr. 1 van : Arno

RYM's #21 voor 1978
Pop Rock, Symphonic Rock

Lynne: 'It was dark and misty for 2 weeks, and I didn't come up with a thing. Suddenly the sun shone and it was, 'Wow, look at those beautiful Alps.' I wrote Mr. Blue Sky and 13 other songs in the next 2 weeks.'
Dit wordt Beatlesque genoemd, er zijn overeenkomsten met bv Martha My Dear

15. Patti Smith Group - Because the Night 
https://www.youtube.com/watch?v=6OjW1TDANxk

Punten : 228
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : jordidj1

RYM's #30 voor 1978
Piano Rock, Pop Rock

Ik ben best verzot op Patti, maar als ze zich tegoed doet aan Bruce… Nee. Vervelend nummer.

Dit begint er meer op te lijken, al blijft het wel heel erg mainstream dit lijstje tot nu toe.

Nul uit 6.

De top 14 is vast geweldig

Stuk beter. Beste update tot nu toe.

Elo voor de vorm op m'n shortlist gezet maar kansloos in dit jaar voor een top 20 notering.
Patti heb al al in een eerder jaar als niet zo favoriet genoemd en ook dit nummer niet.

luigifort schreef:
Zowaar...
Ja, ik dacht, en met mij een aantal anderen, dat dit een serieuze muzieksite was en dat we dingen als Police en Van Halen ontgroeid waren, meer iets voor in je jeugd enzo...

Toch nog even, niet zozeer om verdere discussie te bewerkstelligen, maar meer omdat ik het wel grappig vind te merken hoe verschillend dingen je blijkbaar kunt beleven.

Eerst maar even over deze site; voor mij is het juist een site die ik zo waardeer omdat je, ongeacht je smaak, hier over muziek kan praten, waar je ook van houdt. Ik bezoek deze site zeker niet met het idee om eindelijk eens even ' op niveau' het over muziek te hebben.

Dan dat 'ontgroeien'. Dat ervaar ik helemaal niet bij de muziek die ik 'vroeger' leuk vond. Natuurlijk heeft mijn smaak zich gigantisch verbreedt en verdiept en heb ik geleerd dat er veel meer muziek is die minder gemakkelijk in het oor ligt en misschien wel veel knapper en beter is. Dat neemt niet weg dat ik die andere, gemakkelijkere muziek nog steeds leuk vind en nog steeds graag mag horen. Het is er niet minderwaardig of slechter van geworden, zodat ik nu meewarig op mijn muzieksmaak van destijds neerkijk.
Jesus He Knows Me van Genesis vond ik als 12-jarige geweldig. Het zou nou mijn top 100 van Genesis nummers niet meer halen, aangezien ik nu weet dat Genesis veel mooiere muziek heeft gemaakt. Maar dankzij dat nummer ging wel een deur open naar heel veel andere muziek en kan ik het nog steeds waarderen, maar hoor ik er ook nog steeds in wat ik er goed in vind (al gebied de eerlijkheid me wel te zeggen dat het de top 20 van dat jaar zeker niet zal redden )

En Etta verwoordde al mooi hoe de feeling van dit spel voor mij is, dat juist de singles hier beoordeeld worden.

He knows I'm right

johan de witt schreef:
Dit begint er meer op te lijken, al blijft het wel heel erg mainstream dit lijstje tot nu toe.

Een conclusie die je vrijwel jaarlijks kan trekken toch?

Maar goed... ELO op een nette 10de plek en Patty? Neuh...

Patti/Brucie op 13. Bruce zn beste nummer

Prachtig nummer Mr. Blue Sky, de eerste hier die ik zelf ook nog wel eens opzet. Hoorde hem op vakantie ergens voorbij komen en dat was wel tof. Maar desondanks kwam ie in mijn eigen lijstje niet verder dan ergens tussen plek 40 en 60.

Deze van Patti Smith vind ik ook niet zo en dat terwijl haar eerste singles geweldig waren.

vigil schreef:
(quote)

Eigenlijk is het per definitie mainstream, want het gemiddelde van alle stemmers.
Hoewel als je naar de rest van de site kijkt met top2000 en witte trui en andere toernooien en zo lijkt dit toch behoorlijk alternatief ten opzichte van de mainstream in die topics.

vigil schreef:
(quote)

Hier? Nee, vind ik niet. Meestal zijn de lijstjes een stuk spannender dan deze eerste zes. Maar goed zoals ik al zei kunnen de komende 14 het nog goed maken.

zaaf
Mijn lijst telt 3 overeenkomsten met de eind top 20.

Toch vind ik het veel leuker als daar verrassingen in staan als de nummer 100 zoveel van RYM, dan grofweg de beste 20 volgens RYM. En hoe MuMe ook in mijn hart zit, naar een MuMe-fähige lijst kijk ik ook niet uit.

Ik ben blij met jullie, met jeugdherinneringen, invalshoeken en niet gehinderd door "dat zullen ze wel stom vinden"

Haha,Patti

4 uit 6

In 74 haalde Patti de lijst met Piss Factory en nu met Because the Night.
Dat geeft een beetje het verschil aan tussen beide lijsten tot nu toe.
Wil niet zeggen dat de ene smaak 'beter' is dan de andere of zo.

johan de witt schreef:
In 74 haalde Patti de lijst met Piss Factory en nu met Because the Night.
Dat geeft een beetje het verschil aan tussen beide lijsten tot nu toe.
Wil niet zeggen dat de ene smaak 'beter' is dan de andere of zo.

Als dezelfde artiest 2x de lijst haalt, wat is dan een/het verschil?
De artiest kan andere muziek zijn gaan maken, eventueel, blijkbaar maakt dat voor de stemmers weinig uit aangezien ze de lijst toch wel haalt.

Het verschil is dat de ene waarschijnlijk nog nooit op de radio geweest is terwijl de andere een classic rock-staple is.
Tot nu toe hebben we 6 classic rock-staples gehad. Dus nogal een mainstream begin.
Maar de spannendere singles zullen waarschijnlijk nog wel komen.
In die zin is het positief.

Hee ja zo had ik t nog niet bekeken, de alternatieve shit staat dus in de top

Ja, het wordt een hele mooie dag vandaag!

Ik hoop dan ook dat de stomende DeciBellen goed hoog rinkelen in onze lijst

johan de witt schreef:
Het verschil is dat de ene waarschijnlijk nog nooit op de radio geweest is terwijl de andere een classic rock-staple is.

Tja, The Cure en The Smiths (ook Nirvana en Radiohead) worden tegenwoordig ook classic rock genoemd.
Classic rock lijstjes met bv A forest zijn er legio...toch denk ik in 1980.....

Tja, het is maar goed dat we zelf nog mogen uitmaken wat we leuk vinden of niet.
Patti is eigenlijk altijd leuk, of ze nu Bruce covert of eerder Van Morrison (Gloria).

Maar ik zet Patti en Manfred Mann net zo gemakkelijk naast elkaar als Joe Jackson en Van Halen.
De tijd dat we gedwongen waren om per se richting te kiezen, al vond je er geen bal aan, zijn we hoop ik toch wel voorbij.

Erg vermoeiend, alles van de ene artiest of richting juist erg goed te moeten vinden en andersom juist weer niet. En dan vooral ook verplicht te moeten reageren als de ene richting of de andere voorbij komt.

Rudi S schreef:

Tja, The Cure en The Smiths (ook Nirvana en Radiohead) worden tegenwoordig ook classic rock genoemd.
Classic rock lijstjes met bv A forrest zijn er legio...toch denk ik in 1980.....

Ja, die hoef ik er ook niet bij hoor, in 1980. Zeker niet met die spelling

Cure en Smiths classic rock

Run Robert Run
Into the trees...

johan de witt schreef:
(quote)

Op RYM staan deze vier ook allemaal niet (of nauwelijks) in de top 100 trouwens.
Dat is blijkbaar wél een serieuze muzieksite.

RYM blijkt namelijk gevoed door types als deze: site: Profile: JohandeWitt - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Dan weten we genoeg.

Wie is dat? Zo, die gast houdt van veel goeie bands zeg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:21 uur

geplaatst: vandaag om 02:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.