Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 12 augustus 2019, 07:37 uur
Ik had m'n lijst al ingeleverd toen ik er achter kwam dat ik een andere van Madness vergeten was - Embarressment vind ik van de 1980 hits van Madness wel relatief de minste - maar had ook geen zin om nog wat aan te passen want wat had er dan uit gemoeten. Dus geen Madness bij mij.
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 07:42 uur
Deze van Peter en een andere van Madness had ik in mijn longlist van 90, maar top 20 niet gehaald.
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 08:02 uur
Embarrassement had eigenlijk wel een plek in mijn lijst van 1980 verdiend. Gelukkig deden anderen dat.
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 08:16 uur
Deze Van Gabriel op 10 bij mij, en ik heb er zowaar nog eentje in m'n top 10. Madness kwam duidelijk te kort dit jaar.
1
geplaatst: 12 augustus 2019, 08:23 uur
Ik zie in het plaatje van Zaaf dat ik Song for the children vergeten ben 

0
geplaatst: 12 augustus 2019, 08:24 uur
Mooi begin!
Gabriel op 16 en Madness op 25. Van beide heb ik nog hogere in mijn lijst
Gabriel op 16 en Madness op 25. Van beide heb ik nog hogere in mijn lijst
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 10:06 uur
9. Madness - Embarrassment
29. Peter Gabriel - Games Without Frontiers
Embarrassment, wat een prachtige song
29. Peter Gabriel - Games Without Frontiers
Embarrassment, wat een prachtige song

0
geplaatst: 12 augustus 2019, 10:10 uur
Bepaald geen embarrassment, dit begin. Nochtans had ik ze allebei niet.
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 10:11 uur
In dit ijzersterke jaar had ik die van Peter nog wel verwacht, maar die ander niet...
2
zaaf
geplaatst: 12 augustus 2019, 10:50 uur
18. Simple Minds - I Travel
https://www.youtube.com/watch?v=_6MwzSaBBQY
Punten : 162
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #45 voor 1980
New Wave, Post-Punk, Synthpop, Dance-Punk
Tja… waar de jaren 80 veel goede muziek hebben opgeleverd, was het op een aantal punten ook slikken
SM bekoort mij niet. Het begon wel leuk, maar het werd op een gegeven moment zo'n farce. I Travel kan ik nog wel hebben tho, al was het beter geweest als instrumental.
17. Talking Heads - The Great Curve / Born Under Punches (The Heat Goes On)
https://www.youtube.com/watch?v=2KQjy02eqOk
Punten : 168
Nom. : 7x
Nr. 1 van : Johnny Marr, yeahyeahyeah, catchup
RYM's #9 voor 1980
New Wave, Post-Punk
Even een lichtje op Adrian Belew. In deze tijd was de man in zijn 'prime' (hoewel hij dat niveau wel een aantal jaren kon vasthouden…). Gewerkt met Zappa, met Bowie en nu met TH. Waanzinnige gitarist, invloedrijk ook. Op The Great Curve hoor je waardoor.
Ook al is het slechts een Franse promo.........
https://www.youtube.com/watch?v=_6MwzSaBBQY
Punten : 162
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #45 voor 1980
New Wave, Post-Punk, Synthpop, Dance-Punk
Tja… waar de jaren 80 veel goede muziek hebben opgeleverd, was het op een aantal punten ook slikken
SM bekoort mij niet. Het begon wel leuk, maar het werd op een gegeven moment zo'n farce. I Travel kan ik nog wel hebben tho, al was het beter geweest als instrumental. 17. Talking Heads - The Great Curve / Born Under Punches (The Heat Goes On)
https://www.youtube.com/watch?v=2KQjy02eqOk
Punten : 168
Nom. : 7x
Nr. 1 van : Johnny Marr, yeahyeahyeah, catchup
RYM's #9 voor 1980
New Wave, Post-Punk
Even een lichtje op Adrian Belew. In deze tijd was de man in zijn 'prime' (hoewel hij dat niveau wel een aantal jaren kon vasthouden…). Gewerkt met Zappa, met Bowie en nu met TH. Waanzinnige gitarist, invloedrijk ook. Op The Great Curve hoor je waardoor.
Ook al is het slechts een Franse promo.........
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 10:55 uur
Simple Minds hebben het net niet gehaald, ze worden nog wel beter (jawel zaaf, echt) en de concurrentie is groot
Bij Talking Heads maak ik inderdaad wel het onderscheid tussen 'normale' releases en promo's of alleen in japan o.i.d. dus deze ook niet bij mij. (bij andere bands doe ik dat ook wel overigens, alleen in 1980 geldt dit toevallig voor een aantal van de Talking Heads)
Bij Talking Heads maak ik inderdaad wel het onderscheid tussen 'normale' releases en promo's of alleen in japan o.i.d. dus deze ook niet bij mij. (bij andere bands doe ik dat ook wel overigens, alleen in 1980 geldt dit toevallig voor een aantal van de Talking Heads)
1
geplaatst: 12 augustus 2019, 10:57 uur
Eén van de beste promosingles ooit dan wel. Wat zijn dit twee kolossale meesterwerkjes zeg, ongelofelijk 

1
geplaatst: 12 augustus 2019, 11:01 uur
Meesterlijk nummer van SM, bij mij op 9.
TH redde het dit sterke jaar niet.
TH redde het dit sterke jaar niet.
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 11:15 uur
I Travel ergens diep in die lijst van 90, de promo bij mij op 3.
Wie verwacht er nou dat een vetgedrukte entry op RYM een promo is?! Zelf heb ik natuurlijk gewoon het album.
Wie verwacht er nou dat een vetgedrukte entry op RYM een promo is?! Zelf heb ik natuurlijk gewoon het album.
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 11:19 uur
remcodulac schreef:
Het vetgedrukte wordt bepaald door aantal stemmen in combinatie met (hoge) gemiddelde.
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 11:43 uur
Geweldige update.
Born Under Punches had ik als a-kant op 5, The Great Curve op 33.
I Travel op 6. De beste van Simple Minds is wat mij betreft NGD, maar deze maakt goede kans op plek 2.
Born Under Punches had ik als a-kant op 5, The Great Curve op 33.
I Travel op 6. De beste van Simple Minds is wat mij betreft NGD, maar deze maakt goede kans op plek 2.
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 11:46 uur
09. Peter Gabriel - Games without frontiers
Madness zat bij mij in de vergeethoek. Bij deze terug opgevist.
Simple Minds en Talking Heads hebben toch wel beter dan dit.
Madness zat bij mij in de vergeethoek. Bij deze terug opgevist.

Simple Minds en Talking Heads hebben toch wel beter dan dit.
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 11:55 uur
Ook ik reis (liefst met de nachtboot naar -zeg eens- Caïro).
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 12:04 uur
Embarrassment bij mij op 11. Vind ik echt een prachtige single, inderdaad donkerder dan normaal bij hen, die ik toen helemaal grijs gedraaid heb. Nightboat to Caïro is heel aardig, maar voor mij een mindere versie van het geweldige One Step Beyond.
The Talking Heads heb ikzelf beschouwd als prima albumtrack. Het is namelijk zoals zaaf opmerkt een promo track, die wat mij betreft niet in deze single lijst thuis hoort. Ik draai de LP wel.
Let ook op in bijvoorbeeld 1982, waar zich hetzelfde voordoet met nummer 6 (?!):
One Hundred Years / The Hanging Garden by The Cure (Single, Gothic Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
En overduidelijk bij nummer 40:
Telegraph Road by Dire Straits (Single, Art Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Die laatste vind ik een geweldig albumnummer van een kwartier, er blijkt niet eens een single van te zijn.
The Talking Heads heb ikzelf beschouwd als prima albumtrack. Het is namelijk zoals zaaf opmerkt een promo track, die wat mij betreft niet in deze single lijst thuis hoort. Ik draai de LP wel.
Let ook op in bijvoorbeeld 1982, waar zich hetzelfde voordoet met nummer 6 (?!):
One Hundred Years / The Hanging Garden by The Cure (Single, Gothic Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
En overduidelijk bij nummer 40:
Telegraph Road by Dire Straits (Single, Art Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Die laatste vind ik een geweldig albumnummer van een kwartier, er blijkt niet eens een single van te zijn.

0
geplaatst: 12 augustus 2019, 12:07 uur
Prachtige Simple Minds op elluf!
Zeg je Belew zeg je King Crimson
Zeg je Belew zeg je King Crimson

0
geplaatst: 12 augustus 2019, 12:08 uur
2. Talking Heads - The Great Curve / Born Under Punches (The Heat Goes on)
9. Peter Gabriel - Games without Frontiers
17. Simple Minds - I Travel
9. Peter Gabriel - Games without Frontiers
17. Simple Minds - I Travel
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 12:13 uur
Ik vind Nightboat to Cairo wel duidelijk het beste van Madness (maar dus ook niet in mijn lijst)
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 12:25 uur
ranja schreef:
Ik vind Nightboat to Cairo wel duidelijk het beste van Madness
Ik vind Nightboat to Cairo wel duidelijk het beste van Madness
Duidelijk nog wel... ?
Singles die ik heb uit alleen al het begin van hun carriere:
One Step Beyond... 1979; My Girl 1979; Night Boat to Cairo 1980; Baggy Trousers 1980; Embarrassment 1980; It Must Be Love 1981 & Our House uit 1982.
Ik heb wel mijn voorkeuren, maar vind er niet één duidelijk het beste.
Zie trouwens hierdoor dat ik Baggy Trousers vergeten ben...

1
geplaatst: 12 augustus 2019, 12:26 uur
luigifort schreef:
Mochten promo's nou wel of niet?
Mochten promo's nou wel of niet?
Dat moest je zelf weten, maar je kan er je vraagtekens bij zetten. Zeker bij Telegraph Road (een promo 33 inch).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.