Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 12 augustus 2019, 12:30 uur
RYM is ook niet compleet he. Zijn genoeg singles die op RYM als promo staan, terwijl er ook een reguliere single-release is geweest.
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 12:33 uur
Ja dat is waar. Maar we moesten het wel als uitgangspunt nemen. Maar ja, soms vergis ik me ook wel eens. Blijkt het achteraf alleen een promo te zijn.
2
geplaatst: 12 augustus 2019, 12:35 uur
Ja, ik heb geen zin om bij elke single op te zoeken of het nou een promo is of niet...
1
geplaatst: 12 augustus 2019, 12:56 uur
west schreef:
Duidelijk nog wel... ?
Singles die ik heb uit alleen al het begin van hun carriere:
One Step Beyond... 1979; My Girl 1979; Night Boat to Cairo 1980; Baggy Trousers 1980; Embarrassment 1980; It Must Be Love 1981 & Our House uit 1982.
Ik heb wel mijn voorkeuren, maar vind er niet één duidelijk het beste.
Zie trouwens hierdoor dat ik Baggy Trousers vergeten ben...
(quote)
Duidelijk nog wel... ?
Singles die ik heb uit alleen al het begin van hun carriere:
One Step Beyond... 1979; My Girl 1979; Night Boat to Cairo 1980; Baggy Trousers 1980; Embarrassment 1980; It Must Be Love 1981 & Our House uit 1982.
Ik heb wel mijn voorkeuren, maar vind er niet één duidelijk het beste.
Zie trouwens hierdoor dat ik Baggy Trousers vergeten ben...

Ze hebben een heel rijtje uitstekende singles gemaakt deze periode. One Step, Shut ul en Baggy hebben daarin ook nog wel een lichte voorkeur.
2
geplaatst: 12 augustus 2019, 12:56 uur
Zeg jongelui: als je net als deze ouwe lul vroeger singletjes kocht en je ziet bij RYM ineens nummers erbij staan die helemaal geen single waren, die helemaal niet in de singlebakken stonden, dan klopt dat dus niet he....
En dan kunnen jullie ze wel gaan promo-ten, maar de werkelijkheid was toch echt anders. Toen. In het echt, lang geleden.
Ooit.
En dan kunnen jullie ze wel gaan promo-ten, maar de werkelijkheid was toch echt anders. Toen. In het echt, lang geleden.
Ooit.
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 12:58 uur
jordidj1 schreef:
Ja, ik heb geen zin om bij elke single op te zoeken of het nou een promo is of niet...
Nee, maar soms schrijven ouwe lullen die hier meedoen dat hier op het forum op. Speciaal voor jou.

2
geplaatst: 12 augustus 2019, 13:14 uur
Mooi begin! Vier uitstekende singles waarvan door moordende concurrentie slechts één het tot mijn top 20 heeft geschopt, maar dan ook wel meteen de toppositie.
Wat betreft The Great Curve / Born Under Punches en eerdere singles waar discussies over waren: of een single een promo is, maakt mij niets uit. Als een plaat als single voorkomt op RYM, doet ie wat mij betreft mee. En als twee van de leukste nummers van Talking Heads in één single worden gecombineerd, des te beter, meer ruimte voor andere pareltjes. Het is nu al erg veel uitzoekwerk, dan ga ik het niet nog moeilijker maken
Wat betreft The Great Curve / Born Under Punches en eerdere singles waar discussies over waren: of een single een promo is, maakt mij niets uit. Als een plaat als single voorkomt op RYM, doet ie wat mij betreft mee. En als twee van de leukste nummers van Talking Heads in één single worden gecombineerd, des te beter, meer ruimte voor andere pareltjes. Het is nu al erg veel uitzoekwerk, dan ga ik het niet nog moeilijker maken

2
zaaf
geplaatst: 12 augustus 2019, 13:37 uur
16. Tom Petty and The Heartbreakers - Refugee
https://www.youtube.com/watch?v=vKQ8_yUiIMc
Punten : 171
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #86 voor 1980
Heartland Rock, Rock
Ach dit vind ik een zeer prettige verrassing. Waar ik Petty al vrij snel kwijtraakte, heb ik destijds zeker genoten van zijn eerste platen. Refugee is al iets van een koerswijziging, maar is een prima song. Een van de eerste waarvan de muziek van de hand van Mike Campbell was, en een lastige om 'juist' op tape te krijgen.
15. Japan - Gentlemen Take Polaroids
https://www.youtube.com/watch?v=FuS7ndgseuc
Punten : 175
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : luigifort
RYM's #58 voor 1980
Art Pop, New Wave
Ach dit vind ik een zeer prettige verrassing. Volgens een recensent is dit wat hij bedenkt bij de ontwikkeling van Roxy Music als ipv Ferry, Eno het voor het zeggen had gehad. Intrigerende fantasie.
https://www.youtube.com/watch?v=vKQ8_yUiIMc
Punten : 171
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #86 voor 1980
Heartland Rock, Rock
Ach dit vind ik een zeer prettige verrassing. Waar ik Petty al vrij snel kwijtraakte, heb ik destijds zeker genoten van zijn eerste platen. Refugee is al iets van een koerswijziging, maar is een prima song. Een van de eerste waarvan de muziek van de hand van Mike Campbell was, en een lastige om 'juist' op tape te krijgen.
15. Japan - Gentlemen Take Polaroids
https://www.youtube.com/watch?v=FuS7ndgseuc
Punten : 175
Nr. 1 van : luigifort
RYM's #58 voor 1980
Art Pop, New Wave
Ach dit vind ik een zeer prettige verrassing. Volgens een recensent is dit wat hij bedenkt bij de ontwikkeling van Roxy Music als ipv Ferry, Eno het voor het zeggen had gehad. Intrigerende fantasie.
1
geplaatst: 12 augustus 2019, 13:41 uur
Hey, had ik wel top 10 verwacht, maar ms te glad voor sommigen... Zonder mijn lijst had ie de top 20 niet gehaald zie ik..
Fenomenaal nummer, wedijverde met een andere single om de koppositie, maar die 2 instrumentals als b sides maken het helemaal af, die zijn zo zalig. Heerlijk als bonusnummers ook op het album, nagenieten...
Fenomenaal nummer, wedijverde met een andere single om de koppositie, maar die 2 instrumentals als b sides maken het helemaal af, die zijn zo zalig. Heerlijk als bonusnummers ook op het album, nagenieten...
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 13:43 uur
Ik had hem ook en een andere Japan nog hoger.
Geen Tom Petty, wel een fijn nummer.
Geen Tom Petty, wel een fijn nummer.
1
geplaatst: 12 augustus 2019, 13:43 uur
Potverdorie, heb ik zowaar de nummer 1 van Luigi in mijn top twintig.
3
geplaatst: 12 augustus 2019, 13:58 uur
west schreef:
Dat moest je zelf weten, maar je kan er je vraagtekens bij zetten. Zeker bij Telegraph Road (een promo 33 inch).
(quote)
Dat moest je zelf weten, maar je kan er je vraagtekens bij zetten. Zeker bij Telegraph Road (een promo 33 inch).
33 inch
wat voor platenspeler heb je daar wel niet voor nodig 
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 14:02 uur
Japan heeft het in 1978 bij mij gehaald maar daar zal het bij blijven.
Petty blijft bij mij ver van wat voor toplijst ook.
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 14:06 uur
Voorlopig een ijzersterke lijst.
Petty heb ik op 33, hij heeft nog wel een hoop betere maar die komen nog wel de komende jaren.
Japan ook erg mooi. Bij mij op 50, in zo'n sterk jaar beslist geen schande
Petty heb ik op 33, hij heeft nog wel een hoop betere maar die komen nog wel de komende jaren.
Japan ook erg mooi. Bij mij op 50, in zo'n sterk jaar beslist geen schande
1
geplaatst: 12 augustus 2019, 14:10 uur
Gentlemen Take Polaroids
Sinds ik zaterdag mijn lijst heb samengesteld, krijg ik dat goddelijke deuntje niet meer uit mijn hoofd. Heb ‘m op 18, veel te laag eigenlijk, had wel een plekje of tien hoger gemogen!
Sinds ik zaterdag mijn lijst heb samengesteld, krijg ik dat goddelijke deuntje niet meer uit mijn hoofd. Heb ‘m op 18, veel te laag eigenlijk, had wel een plekje of tien hoger gemogen!
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 14:19 uur
Tom Petty stond bij mij op 15. Als ik eerlijk ben heb ik hem pas leren waarderen na zijn dood
. Geen uitschieter in zijn oeuvre maar wel een hele fijne.
. Geen uitschieter in zijn oeuvre maar wel een hele fijne.
1
geplaatst: 12 augustus 2019, 14:23 uur
Japan bij mij op 16, heerlijk nummer.
Geen Petty in mijn top 100, wel een aardig nummer.
Geen Petty in mijn top 100, wel een aardig nummer.
1
geplaatst: 12 augustus 2019, 14:37 uur
Overigens heeft iedereen het maar over de concurrentie en wat een topjaar; dat klopt ook wel maar volgens mij is dat al zo vanaf 1976 en blijft dat gewoon zo tot en met 2019 

0
geplaatst: 12 augustus 2019, 15:03 uur
Weer twee uit de lijst van 90. Al is Japan per ongeluk weggefilterd bij het samenstellen van de 20. Sorry...
1
geplaatst: 12 augustus 2019, 15:07 uur
ranja schreef:
Zeg, ga jij je mond eens spoelen... met ranja!

Tom Petty, eindelijk staat hij daar in onze gezamenlijke top 20. Wat een leuke verrassing. Bij mij stond Refugee op 10, 10, 10...
Voor de liefhebbers, Tom Petty & the Heartbreakers vind ik op hun paasbest live, bijvoorbeeld hier:
Tom Petty & The Heartbreakers - The Live Anthology (2009)
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 15:27 uur
ranja schreef:
Overigens heeft iedereen het maar over de concurrentie en wat een topjaar; dat klopt ook wel maar volgens mij is dat al zo vanaf 1976 en blijft dat gewoon zo tot en met 2019
Eigenlijk verdwenen de singles vrijwel aan het begin van de jaren '90 door de introductie van de cd's. Wie wilde er nou een cd-single hebben? Het hoekje werd steeds kleiner in de winkel. Volgens mij werd het door het streamen en downloaden in de loop van deze eeuw pas weer echt populair: een los (nieuw) nummer van een artiest. Of heb ik het mis?
Misschien kunnen we beter stoppen in 1995?

0
zaaf
geplaatst: 12 augustus 2019, 15:30 uur
14. Motörhead - Ace of Spades
https://www.youtube.com/watch?v=uCCsNHXG0EI
Punten : 188
Nr. 1 van : rudolphS
RYM's #20 voor 1980
Heavy Metal, Hard Rock, Speed Metal
Hét Motörhead anthem. Scoorde nog vrij aardig in de charts ook. Over de tekst zei Lemmy: "I used gambling metaphors, mostly cards and dice—when it comes to that sort of thing, I'm more into the one-arm bandits actually, but you can't really sing about spinning fruit, and the wheels coming down"
13. Jam - Going Underground / The Dreams of Children
https://www.youtube.com/watch?v=WHad_cTqR6A
Punten : 218
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : J.J. Wever
RYM's #13 voor 1980
Mod Revival, New Wave
Erg prima Jam-single. Leuker dan het latere frivole werk, naar mijn smaak. Dubbele A-kant, GU werd op de radio veel gedraaid waardoor het de eerste Jam nr 1 werd.
https://www.youtube.com/watch?v=uCCsNHXG0EI
Punten : 188
Nr. 1 van : rudolphS
RYM's #20 voor 1980
Heavy Metal, Hard Rock, Speed Metal
Hét Motörhead anthem. Scoorde nog vrij aardig in de charts ook. Over de tekst zei Lemmy: "I used gambling metaphors, mostly cards and dice—when it comes to that sort of thing, I'm more into the one-arm bandits actually, but you can't really sing about spinning fruit, and the wheels coming down"
13. Jam - Going Underground / The Dreams of Children
https://www.youtube.com/watch?v=WHad_cTqR6A
Punten : 218
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : J.J. Wever
RYM's #13 voor 1980
Mod Revival, New Wave
Erg prima Jam-single. Leuker dan het latere frivole werk, naar mijn smaak. Dubbele A-kant, GU werd op de radio veel gedraaid waardoor het de eerste Jam nr 1 werd.
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 15:31 uur
Prima nummers die laatste 4, maar dit is zo'n sterk jaar dat ze bij mij geen van alleen de bovenste 20 halen. Gekkenhuis!
0
geplaatst: 12 augustus 2019, 15:50 uur
Wat?! Motorhead?! 
Gaaf zeg. Alleen had ik Ace of Spades 'maar' op 19 gezet, want ik dacht dat deze het toch niet zou halen hier....en toch ook vanwege alle goede concurrentie. Maar wat hoger in mijn top 20 had ook gekund.

Gaaf zeg. Alleen had ik Ace of Spades 'maar' op 19 gezet, want ik dacht dat deze het toch niet zou halen hier....en toch ook vanwege alle goede concurrentie. Maar wat hoger in mijn top 20 had ook gekund.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.