Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2019, 16:03 uur
Johnny Marr schreef:
Sorry zaaf gaat m niet worden deze week. Ik zit op Pukkelpop pop pop Gretz en jordidj1 weten die shit wel. Straks Kate Tempest?
Sorry zaaf gaat m niet worden deze week. Ik zit op Pukkelpop pop pop Gretz en jordidj1 weten die shit wel. Straks Kate Tempest?
Jaaaa uiteraard. Ik ga er al vroeg heen om vooraan te staan. Jordi gaat naar Anna C
1
geplaatst: 18 augustus 2019, 16:23 uur
0
zaaf
geplaatst: 18 augustus 2019, 21:06 uur
En jullie mogen RYM '81 vergeten, het is nu MuMe '81 tijd.
41 lijsten mocht ik rangschikken, met een recordaantal singles: 304
en als ie dan maar 16x wordt genoemd krijgen we een diepterecord op 1, namelijk slechts 398 punten
De grens om in de top 20 te komen ligt nu rond 175, dus slecht is het allemaal ook weer niet
41 lijsten mocht ik rangschikken, met een recordaantal singles: 304
en als ie dan maar 16x wordt genoemd krijgen we een diepterecord op 1, namelijk slechts 398 punten
De grens om in de top 20 te komen ligt nu rond 175, dus slecht is het allemaal ook weer niet

1
geplaatst: 18 augustus 2019, 22:07 uur
luigifort schreef:
A friend in need is better...my japanese is better...
Aha, een fanboy van Aneka ?A friend in need is better...my japanese is better...
4
zaaf
geplaatst: 19 augustus 2019, 06:39 uur
https://huubgoud.files.wordpress.com/2012/01/top-40-1981-week-7.jpg
Goeiemorgen! Hier is syntherklaas!
Goeiemorgen! Hier is syntherklaas!
3
zaaf
geplaatst: 19 augustus 2019, 06:53 uur
20. Japan - Quiet Life
https://www.youtube.com/watch?v=8JF25k0Rm0k
Punten : 177
Nom. : 9x
Nr. 1 van : luigifort
RYM's #34 voor 1981
New Romantic, Art Pop
Tja het kan blijkbaar verkeren. Japan in onze top 20 vind ik al opvallend (niks ten nadele van jullie exquise smaak natuurlijk), maar met een nummer uit 1979… terwijl er nochtans geen beroerde singles van nummers uit 1981 verschenen van de band. Maar Quiet Life is natuurlijk wel een klassenummer.
Alsnog op single uitgebracht door label Hansa naar aanleiding van het commercieel succes van hun 1981 album.
19. Kim Wilde - Cambodia
https://www.youtube.com/watch?v=Vlu4INUnHyI
Punten : 184
Nr. 1 van : niemand
RYM's #76 voor 1981
Synthpop
Weer een zeer succesvolle single in '81 voor Kim. Na Kids In America en Chequered Love. Het debuut stond nog vol bubblegum achtige new wave, met Cambodia wilde Kim tonen dat ze ook serieus kan zijn. Tenminste, dat was de vraag aan vader- en broerlief, haar songsmeden. Een verschuiving dus, richting synthpop en voor de gelegenheid aangevuld met oriëntaalse percussie.
Blijft toch mooi om naar te kijken.
https://www.youtube.com/watch?v=8JF25k0Rm0k
Punten : 177
Nr. 1 van : luigifort
RYM's #34 voor 1981
New Romantic, Art Pop
Tja het kan blijkbaar verkeren. Japan in onze top 20 vind ik al opvallend (niks ten nadele van jullie exquise smaak natuurlijk), maar met een nummer uit 1979… terwijl er nochtans geen beroerde singles van nummers uit 1981 verschenen van de band. Maar Quiet Life is natuurlijk wel een klassenummer.
Alsnog op single uitgebracht door label Hansa naar aanleiding van het commercieel succes van hun 1981 album.
19. Kim Wilde - Cambodia
https://www.youtube.com/watch?v=Vlu4INUnHyI
Punten : 184
RYM's #76 voor 1981
Synthpop
Weer een zeer succesvolle single in '81 voor Kim. Na Kids In America en Chequered Love. Het debuut stond nog vol bubblegum achtige new wave, met Cambodia wilde Kim tonen dat ze ook serieus kan zijn. Tenminste, dat was de vraag aan vader- en broerlief, haar songsmeden. Een verschuiving dus, richting synthpop en voor de gelegenheid aangevuld met oriëntaalse percussie.
Blijft toch mooi om naar te kijken.
0
geplaatst: 19 augustus 2019, 07:06 uur
Quiet Life: bij mij op plek 4. Als het in 1979 als singel was uitgebracht, dan het voor mij in dat jaar op plek 1 gestaan. Prachtig nummer en dat geldt nog meer voor Night Porter dat pas in 1982 als singel werd uitgebracht. Het nadeel dus van zo'n singles top 20. Het geeft geen goed beeld van mijn persoonlijke smaak omdat te veel van mijn favoriete nummers jaren later of helemaal niet op single zijn uitgebracht.
Geen Kim Wilde in mijn top 20. Een mooi nummer overigens maar de concurrentie was eenvoudigweg te groot.
Geen Kim Wilde in mijn top 20. Een mooi nummer overigens maar de concurrentie was eenvoudigweg te groot.
0
geplaatst: 19 augustus 2019, 07:10 uur
Ik ging voor Cambodja van dit Aziatische tweetal. Op plek 8 zowaar, maar het is dan ook veruit het beste nummer van Kim 

0
geplaatst: 19 augustus 2019, 07:46 uur
Wel KIm Wilde in mijn lijst maar Cambodia niet. Het was wel het eerste wat ik van haar leerde kennen, door Toppop, maar teveel concurrentie dit jaar
0
geplaatst: 19 augustus 2019, 08:21 uur
Quiet Life had ik vorig jaar al, maar Cambodia dit jaar. Prachtig nummer!
0
geplaatst: 19 augustus 2019, 08:34 uur
20. Japan - Quiet Life
Japan net in mijn top 20. Cambodia is helaas op de valreep gesneuveld omdat je maar 20 singles in een top 20 krijgt.
Een tijd geleden Kim Wild nog live gezien en dat was best genieten!
Japan net in mijn top 20. Cambodia is helaas op de valreep gesneuveld omdat je maar 20 singles in een top 20 krijgt.
Een tijd geleden Kim Wild nog live gezien en dat was best genieten!
1
geplaatst: 19 augustus 2019, 09:24 uur
Heerlijk begin. Mooi dat er meer liefhebbers van Kim Wilde rondhangen.
0
geplaatst: 19 augustus 2019, 10:12 uur
Prachtige single van Kimmie, helaas niet in de punten want 1981 is een belachelijk sterk jaar. Ze kwam bij mij tot 29. In mijn Top 75 staat ze overigens nog 2 keer maar die singles staan nog ietsje lager (CL op 35 en KiA op 43)
Japan heb ik niet, Japan in 1981 is The Art of Parties en Visions of China en niet deze lijkt me
Japan heb ik niet, Japan in 1981 is The Art of Parties en Visions of China en niet deze lijkt me
0
geplaatst: 19 augustus 2019, 10:17 uur
Ook goedemorgen allemaal!
Kim Bodia staat bij mij net wel in de punten: op 18. Een klassiekertje voor 1981 wat mij betreft. Kids in America bij mij op 42.
Kim Bodia staat bij mij net wel in de punten: op 18. Een klassiekertje voor 1981 wat mij betreft. Kids in America bij mij op 42.
3
zaaf
geplaatst: 19 augustus 2019, 10:57 uur
18. New Order - Ceremony
https://www.youtube.com/watch?v=th8A8m7_b1g
Punten : 189
Nom. : 8x
Nr. 1 van : DjFrankie, Frenkie!, catchup, johan de witt
RYM's #2 voor 1981
Post-Punk
Hoogst gewaardeerde New Ordertrack (uit '81) op RYM. May we disagree...
De geschiedenis snap ik wel: laatste opname met Curtis -> eerste opname als New Order. Tekst, voor zover te achterhalen (want, niet op papier) in ere gelaten door Sumner. Mooi verhaal.
17. Grace Jones - I've Seen That Face Before (Libertango)
https://www.youtube.com/watch?v=6YJacsTiGb4
RYM's #50 voor 1981
Art Pop, Dub, Sophisti-Pop
Bewerking van Libertango, een compositie van tango componist Piazzolla. Van een reggae arrangement voorzien en een deels Franstalige tekst door Jones zelf in samenwerking met Barry Reynolds.
Op de Bahama's opgenomen met o.a. Sly Dunbar en Robbie Shakespeare.
https://www.youtube.com/watch?v=th8A8m7_b1g
Nom. : 8x
Nr. 1 van : DjFrankie, Frenkie!, catchup, johan de witt
RYM's #2 voor 1981
Post-Punk
Hoogst gewaardeerde New Ordertrack (uit '81) op RYM. May we disagree...
De geschiedenis snap ik wel: laatste opname met Curtis -> eerste opname als New Order. Tekst, voor zover te achterhalen (want, niet op papier) in ere gelaten door Sumner. Mooi verhaal.
17. Grace Jones - I've Seen That Face Before (Libertango)
https://www.youtube.com/watch?v=6YJacsTiGb4
RYM's #50 voor 1981
Art Pop, Dub, Sophisti-Pop
Bewerking van Libertango, een compositie van tango componist Piazzolla. Van een reggae arrangement voorzien en een deels Franstalige tekst door Jones zelf in samenwerking met Barry Reynolds.
Op de Bahama's opgenomen met o.a. Sly Dunbar en Robbie Shakespeare.
0
geplaatst: 19 augustus 2019, 11:01 uur
02. Grace Jones - I've seen that face before (Libertango)
20. Japan - Quiet Life
Het nummer van Grace Jones kwam bij mij net niet op nr 1 omdat er toch nog een nummer was dat iets beter was. Geen New Order bij mij, het verhaal is boeiender dan het nummer.
20. Japan - Quiet Life
Het nummer van Grace Jones kwam bij mij net niet op nr 1 omdat er toch nog een nummer was dat iets beter was. Geen New Order bij mij, het verhaal is boeiender dan het nummer.
0
geplaatst: 19 augustus 2019, 11:28 uur
Leuk dat Grace Jones het gehaald heeft hier. Stond in mijn top 100 op een verdienstelijke 33e plek.
0
geplaatst: 19 augustus 2019, 11:46 uur
Ceremony, mooi hoor. Las op twitter dat NO erg goed was op Lowlands. Hopelijk straks in okt ook in de Afas.
1
geplaatst: 19 augustus 2019, 11:46 uur
Ik had New Order op 4, maar vooral vanwege de b-kant In A Lonely Place. Een van hun beste nummers. 

0
geplaatst: 19 augustus 2019, 11:58 uur
10 Grace Jones – I’ve seen that face before
Toch tenminste een hele bijzondere single.
Niet voorspelbaar, geen na-apen, Grace creëert een geheel eigen, ongrijpbare en tegelijkertijd aantrekkelijke sound.
Toch tenminste een hele bijzondere single.
Niet voorspelbaar, geen na-apen, Grace creëert een geheel eigen, ongrijpbare en tegelijkertijd aantrekkelijke sound.
0
geplaatst: 19 augustus 2019, 12:02 uur
Frenkie! schreef:
Ceremony, mooi hoor. Las op twitter dat NO erg goed was op Lowlands. Hopelijk straks in okt ook in de Afas.
Ja helaas geen Ceremony gister, sowieso geen vroege songs. Wel twee keer JD.
0
geplaatst: 19 augustus 2019, 12:08 uur
New Order wacht bij mij op 1983. Wel goed maar teveel concurrentie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.