Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 3 september 2019, 14:08 uur
Billie op 14, maar heb nog een andere van MJ veel hoger. Die verwacht ik nu niet meer vrees ik.
1
geplaatst: 3 september 2019, 14:41 uur
Mooie omschrijving van zaaf van Billie Jean. Vanaf het eerste moment dat ik 'm hoorde tot nu één van mijn favoriete soul/funk nummers.
0
geplaatst: 3 september 2019, 15:02 uur
Opvallend dat TH zo hoog staat bij RYM. Geweldig nummer, maar in deze uitvoering vind ik hem altijd wat teleurstellend.
0
geplaatst: 3 september 2019, 15:02 uur
de remixes? zal toch niet... in 1984 misschien wel in de live versie
4
zaaf
geplaatst: 3 september 2019, 15:09 uur
3. This Mortal Coil - Song To The Siren
https://www.youtube.com/watch?v=SuwfsS5-iM8
Punten : 433
Nom. : 18 x
Nr. 1 van : shinybeast, stardust_be, luigifort
RYM's #13 voor 1983
Dream Pop, Ethereal Wave, Ambient Pop
Buckley-song, uitgevoerd door This Mortal Coil, een moniker voor samenwerkende 4AD-leden. In dit geval ten gehore gebracht door Elizabeth Fraser en Robin Guthrie.
Elizabeth deed ook een duet met zoonlief Jeff Buckley en ontwikkelde een intense vriendschap met hem.
Deze single gaf de interesse voor het werk van Tim een eerste boost. Het succes van zoonlief bracht hem een tweede golf van belangstelling.
https://www.youtube.com/watch?v=SuwfsS5-iM8
Punten : 433
Nom. : 18 x
Nr. 1 van : shinybeast, stardust_be, luigifort
RYM's #13 voor 1983
Dream Pop, Ethereal Wave, Ambient Pop
Buckley-song, uitgevoerd door This Mortal Coil, een moniker voor samenwerkende 4AD-leden. In dit geval ten gehore gebracht door Elizabeth Fraser en Robin Guthrie.
Elizabeth deed ook een duet met zoonlief Jeff Buckley en ontwikkelde een intense vriendschap met hem.
Deze single gaf de interesse voor het werk van Tim een eerste boost. Het succes van zoonlief bracht hem een tweede golf van belangstelling.
1
geplaatst: 3 september 2019, 15:12 uur
Prachtig
Bij mij op 4.
De nummers 1 en 2 heb ik ook, maar dan andersom
3. The Smiths - Hand in Glove / Handsome Devil (1983)
4. This Mortal Coil - Song to the Siren / Sixteen Days (Reprise) (1983)
7. The Chameleons - Up the Down Escalator / Monkeyland / Prisoners of the Sun (1983)
8. R.E.M. - Talk About the Passion / Shaking Through / Carnival of Sorts (Box Cars) / 1,000,000 (1983)
9. Depeche Mode - Everything Counts / Work Hard (1983)
12. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) / Somebody Up There Likes You (1983)
15. The Waterboys - A Girl Called Johnny / The Late Train to Heaven (1983)
18. David Sylvian & Riuichi Sakamoto - Forbidden Colours / The Seed and the Sower (1983)
20. The The - This Is the Day / Mental Health Process (1983)
Bij mij op 4.De nummers 1 en 2 heb ik ook, maar dan andersom

3. The Smiths - Hand in Glove / Handsome Devil (1983)
4. This Mortal Coil - Song to the Siren / Sixteen Days (Reprise) (1983)
7. The Chameleons - Up the Down Escalator / Monkeyland / Prisoners of the Sun (1983)
8. R.E.M. - Talk About the Passion / Shaking Through / Carnival of Sorts (Box Cars) / 1,000,000 (1983)
9. Depeche Mode - Everything Counts / Work Hard (1983)
12. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) / Somebody Up There Likes You (1983)
15. The Waterboys - A Girl Called Johnny / The Late Train to Heaven (1983)
18. David Sylvian & Riuichi Sakamoto - Forbidden Colours / The Seed and the Sower (1983)
20. The The - This Is the Day / Mental Health Process (1983)
0
geplaatst: 3 september 2019, 15:13 uur
Toen TMC in de top 40 stond vond ik het helemaal niks. Later wel gaan waarderen (zeker toen ik ook Cocteau Twins leerde kennen en er echter kwam dat die zangeres hierop zong). Top 20 blijkt echter te hoog gegrepen. In 1991 nog eens proberen.
Liz hoeft met Cocteau Twins minder lang te wachten trouwens, sterker nog, in 83 staan ze er al in bij mij
Liz hoeft met Cocteau Twins minder lang te wachten trouwens, sterker nog, in 83 staan ze er al in bij mij

0
geplaatst: 3 september 2019, 15:15 uur
johan de witt schreef:
Na TMC komt TCM neem ik aan.
Na TMC komt TCM neem ik aan.
The Country Music?
0
geplaatst: 3 september 2019, 15:18 uur
Jammer dat SoM de top 20 niet zal halen, maar TMC in de top drie is een positieve verrassing.
1. The Smiths - Hand in Glove
2. The Country Music
5. This Mortal Coil - Song to the Siren
6. Niet Opgekomen
9. R.E.M. - Talk About the Passion
13. Mike Olfdield - Moonlight Shadow
1. The Smiths - Hand in Glove
2. The Country Music
5. This Mortal Coil - Song to the Siren
6. Niet Opgekomen
9. R.E.M. - Talk About the Passion
13. Mike Olfdield - Moonlight Shadow
0
geplaatst: 3 september 2019, 15:35 uur
Ik vind de titel wel accuraat: ze zingt een beetje als een sirene.
Schijnbaar vinden mensen dat mooi.
Schijnbaar vinden mensen dat mooi.

0
geplaatst: 3 september 2019, 15:39 uur
Toen ik Song to the Siren voor het eerst hoorde had ik nooit kunnen denken dat 4AD ooit mijn favoriete label zou worden 
en toen ik 4AD as favoriete label benoemde had ik nooit kunnen denken dat daar ooit muziek als the national op uit zou komen

en toen ik 4AD as favoriete label benoemde had ik nooit kunnen denken dat daar ooit muziek als the national op uit zou komen
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 september 2019, 15:44 uur
En nu tijd voor The Toy Dolls dan toch
8
zaaf
geplaatst: 3 september 2019, 15:51 uur
2. NELLIE
https://www.youtube.com/watch?v=eti21PVHXrg
Punten : 34
Nom. : 2 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #374 voor 1983
Pop Punk
Gewoon omdat het leuk is.
https://www.youtube.com/watch?v=eti21PVHXrg
Punten : 34
Nom. : 2 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #374 voor 1983
Pop Punk
Gewoon omdat het leuk is.
0
geplaatst: 3 september 2019, 15:52 uur
Ik had 'm wel op m'n shortlist
(nou ja, short, zo'n 60 stonden daar op)
(nou ja, short, zo'n 60 stonden daar op)
1
zaaf
geplaatst: 3 september 2019, 15:52 uur
ah... sorteerfoutje...
2. Smiths - This Charming Man / Jeane
https://www.youtube.com/watch?v=zzARg57_FSQ
Punten : 583
Nom. : 24 x
Nr. 1 van : nelis, ArthurDZ, johan de witt
RYM's #3 voor 1983
Jangle Pop, Indie Pop
Erotisch fantasietje van Morrissey op een vlotjes in elkaar geflanste gitaarmelodie van Marr. Laatstgenoemde was wat jaloers op stalgenoten Aztec Camera en wilde een 'knaller' in A majeur schrijven om bij John Peel, waar ze zouden optreden, ten gehore te brengen. Het plaatje deed wat ervan verwacht werd.
2. Smiths - This Charming Man / Jeane
https://www.youtube.com/watch?v=zzARg57_FSQ
Punten : 583
Nom. : 24 x
Nr. 1 van : nelis, ArthurDZ, johan de witt
RYM's #3 voor 1983
Jangle Pop, Indie Pop
Erotisch fantasietje van Morrissey op een vlotjes in elkaar geflanste gitaarmelodie van Marr. Laatstgenoemde was wat jaloers op stalgenoten Aztec Camera en wilde een 'knaller' in A majeur schrijven om bij John Peel, waar ze zouden optreden, ten gehore te brengen. Het plaatje deed wat ervan verwacht werd.
0
geplaatst: 3 september 2019, 15:54 uur
Liz heb ik wel in m'n lijstje dit jaar, maar dan gewoon met haar eigen groepje. Deze charmante man heeft die andere charmante man wel in de lijst, en wel op 4. En de nummer 1 heb ik natuurlijk gewoon op 1, waar ie hoort.
0
geplaatst: 3 september 2019, 15:55 uur
Geen Smiths voor mij dit jaar. Nellie had meer kans gehad om in de lijst te komen. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.