MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
0/20.

Johnny Marr schreef:
Anne Clark, beetje de Kate Tempest van de jaren '80, is het niet jordidj1?

Brrr

Don Henley op 12 bij mij, heerlijk nummer al had ik die eigenlijk voor 1985 bedacht (al ben ik daar met de voorbereidingen begonnen en ben blij dat-ie daar niet tussen gepropt hoeft te worden).

Anne Clark bij mij op 5

dix
zaaf schreef:
dix kan dat volgens mij ook niet.

Komt You've Got Foetus On Your Breath nog, zaaf?

Poek schreef:

Annie uit Sint-Niklaas had in een ander jaar zomaar op 1 kunnen staan. Haar andere knaller viel net buiten mijn top 20.

Op mijn single staat die andere knaller gewoon op de b-kant, in de juiste versie ook en heb ze dus gewoon samen op één plaats gezet

ranja schreef:
Op mijn single staat die andere knaller gewoon op de b-kant, in de juiste versie ook en heb ze dus gewoon samen op één plaats gezet

Dan is Zaaf soepel geworden. Toen ik een keer een single probeerde die niet de primary vermelding is werd ie afgekeurd

Anne op 52, een andere van haar wat hoger

Johnny Marr schreef:
Anne Clark, beetje de Kate Tempest van de jaren '80, is het niet jordidj1?

Dat was ook het eerste dat ik dacht toen ik dit weekend mijn lijst aan het afluisteren was.

Voor mij de twee beste nummers tot nu toe:

5. Anne Clark - Our Darkness
24. The Chills - Pink Frost

ranja schreef:
(quote)

WTF, ik wil dit ook. Heb hier over gekeken???

Ik heb die single ook gezien, dat is nota bene ook het hoesje dat zaaf post.

Maar ik heb ze wel bewust uit elkaar gehouden. Heb zelf ook een originele single van Our Darkness zonder die andere knaller.

herman schreef:
Ik heb die single ook gezien, dat is nota bene ook het hoesje dat zaaf post.

Maar ik heb ze wel bewust uit elkaar gehouden. Heb zelf ook een originele single van Our Darkness zonder die andere knaller.

Ik zag dat die andere ook alleen een 12" is, dan vraag ik me weer af welke versie daar op staat. De bekende of toch een remix (plus dat de extra plaats me wel goed uitkwam).

dix schreef:
Komt You've Got Foetus On Your Breath nog, zaaf?

Volgend jaar weer (na 1981).

zaaf
14. Simple Minds - Up On The Catwalk
https://www.youtube.com/watch?v=A_03xVa3OVY

Punten : 198
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : 50tracks

RYM's #117 voor 1984
Pop Rock, New Wave

Ik heb Ruud beloofd me niet in te houden in mijn commentaar.
Tja ik hoor wel leuke elementen, maar het is op niks af. Dit is het tegenovergestelde van 'hou het klein'. Wel minder pretentieus dan hun vorige album.
Egobert zei over Up On the Catwalk in al Zijn wijsheid: the band at their spikiest and most dramatic

13. U2 - Pride (In the Name of Love)
https://www.youtube.com/watch?v=49ND7S3F9Ps

Punten : 201
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #48 voor 1984
Pop Rock

Boohoo, een van de U2 nummers die ik vrij slecht trek. Het zag er best lang uit dat ze het dit keer niet zouden halen.
De tekst wordt in de pers nogal eens afgefikt om het moralisme, de muziek wordt als groots eerbetoon aan MLK gezien.

Ook hier geen match. Ik denk dat ik voor de top 10 ga.

Simple Minds op 17, U2 op 14.
Vaak ben ik niet zo van het pompeuze maar bij de Catwalk mag ik dat juist wel.

Nog altijd maar 2 uit 8.

U2 prima, maar hoort niet tot m'n favorieten van de band dus viel nipt af. Maar dat ga ik in 1985 goed maken

Simpele zielen niet overwogen.

2 maal niet in mijn top 20.

Ik heb nu al meer matches dan in heel 1983

dix
Tegelijk gedraaid zijn nummers 14 en 13 best te doen.

dix schreef:
Tegelijk gedraaid zijn nummers 14 en 13 best te doen.

Met het geluid uit ook.

Niet in de punten maar wel in mijn Top 100

Catwalk op 53 en Pride op 97

Allebei totaal niet verwacht.
Ook niet in mijn lijst.
1 van de 8 dus.

Beide had ik vroeger op een bandje, maar eigenlijk met beide weinig gehad. U2 iets teveel moeten beluisteren tijdens de muziekles op middelbare school, waar we een keer de tekst van dit nummer gingen ontleden. De geschiedenisjuf was blijkbaar een U2-fan...

herman schreef:
Beide had ik vroeger op een bandje, maar eigenlijk met beide weinig gehad. U2 iets teveel moeten beluisteren tijdens de muziekles op middelbare school, waar we een keer de tekst van dit nummer gingen ontleden. De geschiedenisjuf was blijkbaar een U2-fan...

Tja, dan hangt het toch van de juf af of dat een positieve of negatieve herinnering oproept

Ik had Pride eerst niet in m'n lijst gezet maar na herbeluistering kon ik er toch niet omheen. Moest er wel weer een andere uit natuurlijk, dat was dan wel weer lastig.

Ik vind het ook niet veel dat Pride. Daarom op 15.

ranja schreef:
(quote)

Tja, dan hangt het toch van de juf af of dat een positieve of negatieve herinnering oproept

Ach, het ligt ook wel aan U2, als 90s band waren ze wel erg goed. Van 1991 t/m 1998 zullen ze vaste prik zijn in mijn lijstje.

herman schreef:
(quote)

Ach, het ligt ook wel aan U2, als 90s band waren ze wel erg goed. Van 1991 t/m 1998 zullen ze vaste prik zijn in mijn lijstje.

Nee, zoals al eerder gezegd zal bij mij 1985 waarschijnlijk het laatste jaar zijn dat ze in mijn lijst te vinden zijn.

Simple Minds op 8!
Zo goed is 1984 dus dat Anne Clark en The Chills tussen de 20 en 30 staan...

zaaf
ja je hebt me overtuigd

Wat er nog komt is afhankelijk van hoe goed dit jaar is of niet

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:49 uur

geplaatst: vandaag om 17:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.