Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 9 september 2019, 11:28 uur
18. Don Henley - The Boys of Summer
https://www.youtube.com/watch?v=RpX0CqlMDpQ
Punten : 180
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #39 voor 1984
Pop Rock, Synthpop
Bekend. Zeer bekend. Dé stem van The Eagles en laten we het nu niet over The Dude hebben.
Dit is best een leuk nummer, het is dan ook geschreven door Mike Campbell, de gitarist van Tom Petty's Heartbreakers. Het nummer paste niet bij het album dat Tom aan het maken was en het nummer werd Don aangeboden. Deze maakte de tekst en zette het in een andere key.
17. Split Enz - Message to My Girl
https://www.youtube.com/watch?v=4dxeQoT77so
Punten : 192
Nom. : 9x
RYM's #44 voor 1984
Pop Rock, Piano Rock
Een Neil Finnsong van Split Enz, geschreven met partner Sharon in gedachten (mogen we aannemen).
Mooi lied, voorproefje op Crowded House, maar weer die vermaledijde overvloedige Fairlight in het refrein.
https://www.youtube.com/watch?v=RpX0CqlMDpQ
Punten : 180
Nom. : 10x
RYM's #39 voor 1984
Pop Rock, Synthpop
Bekend. Zeer bekend. Dé stem van The Eagles en laten we het nu niet over The Dude hebben.
Dit is best een leuk nummer, het is dan ook geschreven door Mike Campbell, de gitarist van Tom Petty's Heartbreakers. Het nummer paste niet bij het album dat Tom aan het maken was en het nummer werd Don aangeboden. Deze maakte de tekst en zette het in een andere key.
17. Split Enz - Message to My Girl
https://www.youtube.com/watch?v=4dxeQoT77so
Punten : 192
Nom. : 9x
RYM's #44 voor 1984
Pop Rock, Piano Rock
Een Neil Finnsong van Split Enz, geschreven met partner Sharon in gedachten (mogen we aannemen).
Mooi lied, voorproefje op Crowded House, maar weer die vermaledijde overvloedige Fairlight in het refrein.
0
geplaatst: 9 september 2019, 11:35 uur
En plots had ik 2/4. The Boys Of Summer > alles van Eagles en mijn nummer 9. Het superschattige en –catchy Message To My Girl mocht mijn nummer 18 zijn.
0
geplaatst: 9 september 2019, 11:36 uur
DjFrankie schreef:
Staat zelfs een fout op zie ik, What Fun kwam ook uit Nederland maar krijgt geen klompje
Staat zelfs een fout op zie ik, What Fun kwam ook uit Nederland maar krijgt geen klompje
Klompje ontbreekt ook bij Master Genius ... dat is ook gewoon Cat Music/Catapult/Rubberen Robbie.
3
geplaatst: 9 september 2019, 11:40 uur
1
geplaatst: 9 september 2019, 11:45 uur
Hier ook nog 0 uit 4. Geen van de 4 ook overwogen.
Boys Of Summer had ik altijd een hekel aan, maar kan hem steeds beter hebben. Wel een kleine guilty pleasure. Leuk weetje over Tom.
Message To My Girl is best mooi, maar ja, er is nog zoveel mooiers.
Boys Of Summer had ik altijd een hekel aan, maar kan hem steeds beter hebben. Wel een kleine guilty pleasure. Leuk weetje over Tom.
Message To My Girl is best mooi, maar ja, er is nog zoveel mooiers.
2
geplaatst: 9 september 2019, 11:48 uur
jordidj1 schreef:
Je bent zelf superschattig en catchy. xx
Je bent zelf superschattig en catchy. xx
Though I'm frightened by the words
Think it's time I made it heard
So I'll sing it to the world
A simple message to my ArthurDZ
0
geplaatst: 9 september 2019, 11:59 uur
ArthurDZ schreef:
The Boys Of Summer > alles van Eagles
The Boys Of Summer > alles van Eagles
Eens met Tuurke, The Don hier op plek 15.
Split Enz best leuk, maar kwam hier duidelijk te kort in dit sterke jaar
0
zaaf
geplaatst: 9 september 2019, 12:02 uur
johan de witt schreef:
0 uit 4. Echt een dra-ma-tisch begin.
hahahaha, je kunt ook té betrokken zijn0 uit 4. Echt een dra-ma-tisch begin.
0
geplaatst: 9 september 2019, 12:04 uur
Ik verwacht dat zijn tijd vast nog wel zal komen zo in de Top 5
0
geplaatst: 9 september 2019, 12:09 uur
Cars? Oké...
Ah, gelukkig. Het mooie Message to My Girl van Split Enz. Een singletje wat ik alweer grijs heb gedraaid. Bij mij op 11. Zomerjongens in mijn playlist.
Ah, gelukkig. Het mooie Message to My Girl van Split Enz. Een singletje wat ik alweer grijs heb gedraaid. Bij mij op 11. Zomerjongens in mijn playlist.
0
geplaatst: 9 september 2019, 12:25 uur
Wel knap dat jij de Fairlight op je gehoor herkent, Zaaf. Ik behoor tot de categorie die daarvoor de binnenhoes moet raadplegen....en dan nog....
1
zaaf
geplaatst: 9 september 2019, 12:32 uur
EttaJamesBrown schreef:
Wel knap dat jij de Fairlight op je gehoor herkent, Zaaf. Ik behoor tot de categorie die daarvoor de binnenhoes moet raadplegen....en dan nog....
dix kan dat volgens mij ook niet.Wel knap dat jij de Fairlight op je gehoor herkent, Zaaf. Ik behoor tot de categorie die daarvoor de binnenhoes moet raadplegen....en dan nog....
0
geplaatst: 9 september 2019, 12:59 uur
Message to My Girl stond bij mij op 2. Het blijft een prachtig poppareltje.
Boys of Summer is dat voor mij niet.
Boys of Summer is dat voor mij niet.
0
geplaatst: 9 september 2019, 13:17 uur
05 Marillion - Assassing
10 Don Henley - Boys of summer
18 Cars - Drive
Kijk dat eens goed gaan! Split enz ging me voor dit jaar net even te ver. Maar terechte tracks.
10 Don Henley - Boys of summer
18 Cars - Drive
Kijk dat eens goed gaan! Split enz ging me voor dit jaar net even te ver. Maar terechte tracks.
1
geplaatst: 9 september 2019, 13:20 uur
Split Enz had ik op voorhand in mijn top 20 verwacht, maar eindigde ergens rond de 30.
Don Henley staat ergens onder Glenn Frey.
Don Henley staat ergens onder Glenn Frey.
0
zaaf
geplaatst: 9 september 2019, 13:23 uur
16. Chills - Pink Frost
https://www.youtube.com/watch?v=CAcZtIwnOXs
Punten : 195
Nom. : 8x
Nr. 1 van : Poek
RYM's #8 voor 1984
Dunedin Sound, Indie Pop
Dramatisch verhaal op dramatische wijze verhaald. Achter de single steekt nog een drama: opgenomen in een line-up van The Chills die noodgedwongen verschilde van de bezetting op het moment van verschijnen van single (2 jaar later!): de drummer Martyn Bull was intussen overleden aan leukemie.
15. Anne Clark - Our Darkness
https://www.youtube.com/watch?v=7_B9JTN-od8
Punten : 196
Nom. : 9 x
RYM's #84 voor 1984
Synthpop, Spoken Word
Fijn dat Anne niet vergeten is, al komt er al een tijd geen muziek meer van haar uit (ze deed nog één album na het overlijden van haar vader in '96).
Samen met keyboardspeler David Harrow maakte ze fraaie invloedrijke muziek die haar poëzie begeleidde.
https://www.youtube.com/watch?v=CAcZtIwnOXs
Punten : 195
Nom. : 8x
Nr. 1 van : Poek
RYM's #8 voor 1984
Dunedin Sound, Indie Pop
Dramatisch verhaal op dramatische wijze verhaald. Achter de single steekt nog een drama: opgenomen in een line-up van The Chills die noodgedwongen verschilde van de bezetting op het moment van verschijnen van single (2 jaar later!): de drummer Martyn Bull was intussen overleden aan leukemie.
15. Anne Clark - Our Darkness
https://www.youtube.com/watch?v=7_B9JTN-od8
Punten : 196
Nom. : 9 x
RYM's #84 voor 1984
Synthpop, Spoken Word
Fijn dat Anne niet vergeten is, al komt er al een tijd geen muziek meer van haar uit (ze deed nog één album na het overlijden van haar vader in '96).
Samen met keyboardspeler David Harrow maakte ze fraaie invloedrijke muziek die haar poëzie begeleidde.
0
geplaatst: 9 september 2019, 13:28 uur
Anne Clark, beetje de Kate Tempest van de jaren '80, is het niet jordidj1?
13. The Cars - Drive
17. Anne Clark - Our Darkness
27. The Chills - Pink Frost
29. Split Enz. - Message to My Girl
33. Don Henley - The Boys of Summer
13. The Cars - Drive
17. Anne Clark - Our Darkness
27. The Chills - Pink Frost
29. Split Enz. - Message to My Girl
33. Don Henley - The Boys of Summer
0
geplaatst: 9 september 2019, 13:43 uur
Al twee bands uit Nieuw-Zeeland geweest! In de juiste volgorde ook nog (Split Enz ergens tussen 20 en 30 bij mij).
1. The Chills - Pink Frost
6. Anne Clark - Our Darkness
Annie uit Sint-Niklaas had in een ander jaar zomaar op 1 kunnen staan. Haar andere knaller viel net buiten mijn top 20.
1. The Chills - Pink Frost
6. Anne Clark - Our Darkness
Annie uit Sint-Niklaas had in een ander jaar zomaar op 1 kunnen staan. Haar andere knaller viel net buiten mijn top 20.
0
geplaatst: 9 september 2019, 13:43 uur
Nooit gehoord van Pink Frost. Radiovriendelijke new wave, maar niet echt bijzonder. En nooit gek geweest van Anne Clark, maar snap wel dat deze hier in de top 20 zit. Uit mijn top is het 0/20 tot nu toe...
1
geplaatst: 9 september 2019, 13:48 uur
Ah, we zijn begonnen!
Pink Frost bij mij op 6, Annie net buiten de top-20, wel in de top-40.
Pink Frost bij mij op 6, Annie net buiten de top-20, wel in de top-40.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.