Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 16 september 2019, 16:06 uur
DjFrankie schreef:
Wederom een andere chips, maar deze is wel een topper. Zal zeker in herman zijn lijst voorkomen denk ik.
Wederom een andere chips, maar deze is wel een topper. Zal zeker in herman zijn lijst voorkomen denk ik.
Staat wel in mijn top 50, maar niet superhoog. Een paar andere van ze staan wel hoger.
Madonna viel er bij mij buiten. Al haar 80s singles zijn leuk, maar slechts een paar echt toplijstenmateriaal.
0
geplaatst: 16 september 2019, 16:07 uur
Van Madonna heb ik een andere, nooit begrepen waarom Into the Groove zo wordt bewonderd. Al was haar Live Aid versie wel een revelatie.
Deze Smiths natuurlijk wel, en het zal de enige niet zijn
Die singlehoezen van Morrissey zijn geweldig!
Deze Smiths natuurlijk wel, en het zal de enige niet zijn

0
geplaatst: 16 september 2019, 16:16 uur
herman schreef:
Madonna viel er bij mij buiten. Al haar 80s singles zijn leuk, maar slechts een paar echt toplijstenmateriaal.
Ja, alleen is Into the Groove voor mij dus juist wél toplijstmateriaal (net als Borderline in 1984 dat al was; komende jaren zal ze het lastig gaan krijgen bij mij - maar wie weet)
0
geplaatst: 16 september 2019, 16:22 uur
M'n favoriete Madonna haalde bij mij de 10e plek. Van de Smiths heb ik er 2, maar daar hoort deze niet bij.
0
geplaatst: 16 september 2019, 16:26 uur
nico1616 schreef:
Daar staat ie steeds zélf met z'n tronie op Die singlehoezen van Morrissey zijn geweldig!

0
zaaf
geplaatst: 16 september 2019, 16:29 uur
hahaha dat woord wordt veuls te weinig gebruikt, tronie.
0
geplaatst: 16 september 2019, 16:35 uur
Madonna overwogen, maar toch niet opgenomen in mijn top 20. En The Smiths is de voorspelbare huisband van dit topic.
Maar ook dit jaar niet in mijn top 20.
Maar ook dit jaar niet in mijn top 20.
0
geplaatst: 16 september 2019, 16:52 uur
ranja schreef:
. Ik kan me niet herinneren die andere single ooit op de radio gehoord te hebben.
. Ik kan me niet herinneren die andere single ooit op de radio gehoord te hebben.
Dus dat heb je dan zelf ook niet meegemaakt

0
geplaatst: 16 september 2019, 16:55 uur
Een van de beste van Madonna, maar keb m niet.
Headmaster erg fijn, tussen 20 en 40.
Headmaster erg fijn, tussen 20 en 40.
0
geplaatst: 16 september 2019, 16:55 uur
1
zaaf
geplaatst: 16 september 2019, 17:14 uur
12. Waterboys - Don't Bang the Drum
https://www.youtube.com/watch?v=pgOPa1P_UlM
Punten : 220
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #113 voor 1985
Pop Rock
Als je van ongehoorzame drummers houdt, is dit je plaat. Frappant dat deze zo hoog staat. Maar ik begreep zojuist dat dit het meest fantastische nummer is dat op het album staat.
11. Smiths - That Joke Isn't Funny Anymore
https://www.youtube.com/watch?v=5KLN12HB-cM
Punten : 229
RYM's #27 voor 1985
Jangle Pop, Indie Pop
Er komt iets hypnotiserends in de sound van The Smiths. Dat bevalt me wel. Dit nummer is nog behoorlijk Brits, maar het outro is fijn.
https://www.youtube.com/watch?v=pgOPa1P_UlM
Punten : 220
RYM's #113 voor 1985
Pop Rock
Als je van ongehoorzame drummers houdt, is dit je plaat. Frappant dat deze zo hoog staat. Maar ik begreep zojuist dat dit het meest fantastische nummer is dat op het album staat.
11. Smiths - That Joke Isn't Funny Anymore
https://www.youtube.com/watch?v=5KLN12HB-cM
Punten : 229
RYM's #27 voor 1985
Jangle Pop, Indie Pop
Er komt iets hypnotiserends in de sound van The Smiths. Dat bevalt me wel. Dit nummer is nog behoorlijk Brits, maar het outro is fijn.
0
geplaatst: 16 september 2019, 17:23 uur
Kijk deze van de Waterboys heb ik wel! Niet het beste nummer van de plaat, wel de beste single. Op 3 bij mij.
The Smiths haalden dit jaar mijn lijst ook, maar niet met de nummers die we tot nu toe gehad hebben.
The Smiths haalden dit jaar mijn lijst ook, maar niet met de nummers die we tot nu toe gehad hebben.
1
geplaatst: 16 september 2019, 17:26 uur
En weer twee toppers! Bij mij op 17 en 9. De teller staat alweer op 5 
3. The Smiths - The Headmaster Ritual / Oscillate Wildly (1985)
5. The Cure - In Between Days / The Exploding Boy (1985)
9. The Smiths - That Joke Isn't Funny Anymore / Meat Is Murder (1985)
13. The Waterboys - The Whole of the Moon / Medicine Jack (1985)
17. The Waterboys - Don't Bang the Drum / The Ways of Men (1985)

3. The Smiths - The Headmaster Ritual / Oscillate Wildly (1985)
5. The Cure - In Between Days / The Exploding Boy (1985)
9. The Smiths - That Joke Isn't Funny Anymore / Meat Is Murder (1985)
13. The Waterboys - The Whole of the Moon / Medicine Jack (1985)
17. The Waterboys - Don't Bang the Drum / The Ways of Men (1985)
0
geplaatst: 16 september 2019, 17:34 uur
Lol, ik dacht dat DBTD geen serieuze single was, omdat ‘ie zo weinig stemmen had. Anders had hij het wel gehaald.
De Smiths-overkill komt volgend jaar pas bij mij.
De Smiths-overkill komt volgend jaar pas bij mij.
0
geplaatst: 16 september 2019, 17:35 uur
Het gaat toch over 1985, en niet 1984? Omdat er telkens staat "#... van 1984". Ik geef het maar even mee.
4. The Smiths - That Joke Isn't Funny Anymore / Meat Is Murder
9. The Smiths - The Headmaster Ritual / Oscillate Wildly
13. Madonna - Into the Groove
17. Tears for Fears - Head Over Heels
18. The Waterboys - Don't Bang the Drum
25. Marillion - Kayleigh
Ook hier staat de teller op 5
Maar In Between Days dus over het hoofd gezien, die had ook m'n top 20 gehaald.
4. The Smiths - That Joke Isn't Funny Anymore / Meat Is Murder
9. The Smiths - The Headmaster Ritual / Oscillate Wildly
13. Madonna - Into the Groove
17. Tears for Fears - Head Over Heels
18. The Waterboys - Don't Bang the Drum
25. Marillion - Kayleigh
Ook hier staat de teller op 5
Maar In Between Days dus over het hoofd gezien, die had ook m'n top 20 gehaald.
1
zaaf
geplaatst: 16 september 2019, 17:36 uur
Johnny Marr schreef:
Het gaat toch over 1985, en niet 1984? Omdat er telkens staat "#... van 1984". Ik geef het maar even mee.
dank JM, was vroeg vanmorgen en blijkbaar nog steedsHet gaat toch over 1985, en niet 1984? Omdat er telkens staat "#... van 1984". Ik geef het maar even mee.
1
geplaatst: 16 september 2019, 17:52 uur
Hm, ik had onze geliefde spelleider gemeld, dat ik voor dit jaar wel meer overeenkomsten met de gezamenlijke top 20 zou hebben, maar voorlopig is het nog MuMe 10 - Remco 0
0
geplaatst: 16 september 2019, 17:56 uur
Weer eentje van Smits deze hier op 6 en ik heb er nog eentje veul hoger.
0
zaaf
geplaatst: 16 september 2019, 17:56 uur
remcodulac schreef:
Hm, ik had onze geliefde spelleider gemeld, dat ik voor dit jaar wel meer overeenkomsten met de gezamenlijke top 20 zou hebben, maar voorlopig is het nog MuMe 10 - Remco 0
Sterker nog, het is MuMe 10 - Remco + zaaf 0Hm, ik had onze geliefde spelleider gemeld, dat ik voor dit jaar wel meer overeenkomsten met de gezamenlijke top 20 zou hebben, maar voorlopig is het nog MuMe 10 - Remco 0
0
geplaatst: 16 september 2019, 18:08 uur
Om het netjes te houden, moeten jullie niet meedoen met van die " obscure muziek "

0
geplaatst: 16 september 2019, 18:09 uur
Niks mis met The Smiths, maar het is hier wel mainstream blijkbaar. De fanclub kan nog enkele jaren met hun vlag staan zwaaien. 
Don't bang the drum was als nummer niet goed genoeg voor mijn top 20, dan vond ik The whole in the moon leuker.

Don't bang the drum was als nummer niet goed genoeg voor mijn top 20, dan vond ik The whole in the moon leuker.
1
geplaatst: 16 september 2019, 18:09 uur
Rudi S schreef:
Om het netjes te houden, moeten jullie niet meedoen met van die " obscure muziek "
Ik zou anders vreemd opkijken als er niet nog minstens 5 uit mijn lijstje gaan langskomen.(quote)
2
zaaf
geplaatst: 16 september 2019, 18:11 uur
Rudi S schreef:
sorry rudi, ik geef eerlijk toe dat ik me veel te weinig aantrek van de hoofdprijs hier: de mainstream award!!(quote)
0
catchup
geplaatst: 16 september 2019, 18:11 uur
2. Prince - Raspberry Beret
5. Madonna - Into the Groove
13. David Bowie - This is not America
Zo staan de zaken ervoor. Goeie score. De gouden jaren van Prince beginnen hier. Smiths nooit overwogen, misschien moet ik het weer eens luisteren, dat gejodel lag me nooit zo.
5. Madonna - Into the Groove
13. David Bowie - This is not America
Zo staan de zaken ervoor. Goeie score. De gouden jaren van Prince beginnen hier. Smiths nooit overwogen, misschien moet ik het weer eens luisteren, dat gejodel lag me nooit zo.
1
geplaatst: 16 september 2019, 18:13 uur
zaaf schreef:
(quote)
sorry rudi, ik geef eerlijk toe dat ik me veel te weinig aantrek van de hoofdprijs hier: de mainstream award!! En wat is de tegenhanger?
De Raspberry beret?

0
geplaatst: 16 september 2019, 18:14 uur
catchup schreef:
De gouden jaren van Prince beginnen hier.
De gouden jaren van Prince beginnen hier.
Mmm, nou... in 1984 had 'ie met het plaatje Purple Rain toch ook wel heel wat hitjes te pakken. Dat wordt wel als het begin van zijn 'gouden jaren' gezien. Sommigen vinden vanaf het album 1999 met ook 2 grote hits (1982 dus eigenlijk de gehele jaren '80).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.