MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
vigil schreef:
Zou wel jammer zijn, ik had op voorhand gedacht dat ze misschien wel met twee (D8 & WG) de Top 20 zouden kunnen halen. Ik heb er overigens zelf ook "maar" 1 bij de beste 20, de andere op 23.
..

Ik heb er ook maar eentje. De jaren dat ze met meerdere singles mijn top-20 gaan halen komen er wel snel aan overigens

Bring on the nr. 6 zaaf

Wie wil er inzetten? Ik zeg Wolken.

Driver 8

Take a break!

Nog 6 te gaan zegt u? Ik gok op Smiths, 2x Kate, U2, Talk Talk en hopelijk ook PSB, al hadden er al wat mensen de "verkeerde" versie vorig jaar in hun lijstje staan.

Love Like Blood: wat een geweldig nummer! Bij mij op 6.

In het studiejaar 85/86 ging ik regelmatig ook naar de alternatieve disco. Daar werd dit nummer veel gedraaid en anderen uit deze lijst: the Cure, the Cult, Tears for Fears, Talk Talk, PSB? Maar ook Talking Heads, Prince etc.; allemaal vanaf 12 Inch. Een gouden tijd was dat!

luigifort schreef:
(quote)

Geen paarden???

DAF zou me verbazen, of je bedoelt een andere brothers, maar dan heb ik geen idee welke.

Geen Nick of Bruce nog bij de komende 6? En met het grootste aandeel Nederlandse spelers zullen twee Belgen te weinig zijn om hoog te geraken.

GrafGantz schreef:
Nog 6 te gaan zegt u? Ik gok op Smiths, 2x Kate, U2, Talk Talk en hopelijk ook PSB, al hadden er al wat mensen de "verkeerde" versie vorig jaar in hun lijstje staan.

Ik denk REM i.p.v. PSB. Verder zal het wel kloppen.

Dat zou perfect zijn.
Maar het zou me verbazen als de nummer 3 van de Song top 10 per jaar van 1985 het niet gehaald heeft. Zou wel mooi zijn, daar niet van.

GrafGantz schreef:

Doe dan maar ipv PSB Talking Heads of zou die weg het echt niet halen in wat voor wereld leven wij eigenlijk.
Edit , oh REM is er ook nog.

zaaf
6. Suzanne Vega - Marlene on the Wall
https://www.youtube.com/watch?v=54JA6kSwTgY

Punten : 331
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #85 voor 1985
Singer/Songwriter, Folk Pop, Art Pop

Single van haar debuutalbum. Over mevrouw Dietrich. Geproduceerd door Lenny Kaye (Patti!). Deed het goed op MTV, beter dan in huize zaaf.

Fijne verrassing!

Mijn nummer 16

Zeer verrassend inderdaad! Leuk nummer ook, maar niet in mijn top-20.

Ah bah neee

Fijne verrassing!

Nu nog Koto op #5 of #4 en m'n dag is geslaagd.

Een vega op zes, Morrissey approves!

Mijn nummer 4
Ik had ook nog Small Blue Thing dat bijna even mooi is.

Rudi S schreef:
Die heb ik niet, was deze niet bij het song vh jaar (1985) topic de nummer 1 ?
Nee, de nummer vijf. Drie keer raden wie er wel won...

Edgar18 schreef:
(quote)

Ik bedoel een ander topic.

Zeer mooi, niet in mijn lijst.

Gelukkig, er is nog hoop. Blijft een opvallend nummer uit een tijd waarin het gros van de muziek new wave, MTV-proof of vol synthesizers was. 'Gewoon' een zangeres met haar gitaar (en drummer en bassist).

09. Killing Joke - Love like blood
12. Suzanne Vega - Marlene on the wall
16. The Waterboys - The whole of the moon

Mooi nummer, nipt buiten mijn lijst maar wel verrassend dat ie hier gewoon op 6 staat

Vega op 3.

Edgar18 schreef:
(quote)

Deze (voorloper van dit topic) dus en ja op 1.

Song Top 10 per jaar

Ah, das een ander topic ja. Lang geleden alweer.

Gaaf, Suzanne Mijn nummer 17.

Marlene

WTF? Wat een anticlimax dit zeg. Wat een zoutloos zaadnummer. Nou ja, ik overdrijf nu, maar toch wel veel te hoog hoor.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:42 uur

geplaatst: vandaag om 17:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.