MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
vigil schreef:
Ik kom Tears for Fears eigenlijk nergens tegen in de voorbeschouwingen, zeg het maar jongens het geluid te groots?

Staat wel in mijn Top 10 om aandacht te schreeuwen.

vigil schreef:
Overigens sta ik nog steeds op nul in de top 10 deze editie...

Idem.

Al verwacht ik dat mijn nummer 8 de winst gaat pakken. En Killing Joke verwacht ik op 2 (stond bij mij op #15).

Tuxedomoon - In a Manner of Speaking haalt mijn lijst ook, maar blijkbaar te onbekend?

deric raven schreef:
(quote)

Staat wel in mijn Top 10 om aandacht te schreeuwen.

Ow dat uur moet ik werken...

New Order?

Head Over Heals van TFF vind ik nog steeds een geweldig liedje.............met reden.
Een gevalletje van toen. Heb 'm achteraf over het hoofd gezien.

vigil schreef:
Ik kom Tears for Fears eigenlijk nergens tegen in de voorbeschouwingen, zeg het maar jongens het geluid te groots?

Het liedje uit Donnie Darko staat in mijn top 10, dus aan mij heeft het niet gelegen. Maar Tears for Fears had ik niet verwacht eigenlijk.

Misschien dat we Close to Me van The Cure nog krijgen ipv Marillion? Love Like Blood leek me wel een zekerheidje.

Het kan nog

Toch een band die aardig scoort op MuMe en ook een band die nadrukkelijk aanwezig was in '85. Ik heb ze zelf op de 10de plek staan dus ook niet veel punten van mijn kant. Het liedje heb ik net gehint (of te wel vertaald...) een paar berichtjes geleden.

Killing Joke lijkt mij ook nog, wellicht zelfs op 1 en dan Don't Bang the Drum maar dat is ook iets met een wens, een vader en een gedachte

vigil schreef:
Het kan nog

Toch een band die aardig scoort op MuMe en ook een band die nadrukkelijk aanwezig was in '85. Ik heb ze zelf op de 10de plek staan dus ook niet veel punten van mijn kant. Het liedje heb ik net gehint (of te wel vertaald...) een paar berichtjes geleden.

Dat las ik, maar moet zeggen dat ik Tears for Fears verder niet echt ken (nooit een album van beluisterd). Dus geen idee op welk nummer je doelde.

That's it boys voor vandaag. Rudi al proberen te paaien met een gratis verzorgd weekendje weg.... om toch de nr. 2 vandaag nog bekend te maken , maar hij vertrouwde het niet,- enigzins terecht misschien achteraf.

,k 'zie het wel rond een uur of 11.

herman schreef:
(quote)

Dat las ik, maar moet zeggen dat ik Tears for Fears verder niet echt ken (nooit een album van beluisterd). Dus geen idee op welk nummer je doelde.

The Working Hour

Gretz schreef:
(quote)

Nee joh komt pas in 2013 hoor.

vigil schreef:
(quote)

The Working Hour

(embed)

Okay, ken ik niet (zal hem later beluisteren). Maar verwachtte je deze echt in de top 10? Ik zou dan toch eerder aan 1 van de singles denken.

Mij lijkt het logisch dat we Don't Bang The Drum nog krijgen. Zelf had ik die op 12 omdat ik The Whole of the Moon nog even wat beter vind. Maar volgens mij zijn hier heel wat liefhebbers van the Waterboys.

Ik had trouwens net zo iets geks: ik dacht even dat Brothers In Arms op 3 stond!

Love like Blood verwacht ik nog steeds maar die tweede? Heb zelf Meat Is Murder en Breakfast nog heel hoog staan maar die verwacht ik straks niet bij de bovenste 2. (ik vrees die MTV clip )

2. The Waterboys - Don't Bang the Drum

http://i.ytimg.com/vi/3OrACVZedtU/mqdefault.jpg

Punten : 69
Nom. : 10
Nr. 1 van: nelis chevy93

Dit “andere” liedje van This is the sea was steeds bovenin te vinden in onze lijst.
Het gat met de nummer 3 en nummer 1 was klein, echt een spannend jaar (ook voor de verslaggever van dit topic).

Je moet maar durven, het album te openen met een welhaast episch nummer van bijna 7 minuten.
De eerste 1,5 minuten zijn voor de trompettist die langzaam de spanning opbouwt.
Daarna valt de band in , Mike Scott levert hier ook weer fantastische vocalen.
Wat een geweldige drive dit nummer toch en hoe mooi die trompet aan het begin ook was die sax pakt hier samen met Scott de hoofdrol.
Ik heb This is the sea deze week diverse keren teruggeluisterd en ik had zelf Don't Bang the Drum niet, maar dat was toch wel een misser.
Dit nummer is wat mij betreft makkelijk een van de beste van dit jaar.
Just let it come now..
don't bang the drum...
Don't bang the drum
Don't bang the drum
Don't bang the drum
Don't bang the drum
Don't bang the drum
Don't bang the drum
Don't bang the drum
Don't bang the drum
Don't bang the drum

Geweldig nummer! Benieuwd wie daar nog overheen is gekomen.

west schreef:
Mij lijkt het logisch dat we Don't Bang The Drum nog krijgen.

Eeehhh, well, yeah.

Fantastische song........ik had This Is The Sea. Maar natuurlijk is deze ook pure magie.

herman schreef:
(quote)

Okay, ken ik niet (zal hem later beluisteren). Maar verwachtte je deze echt in de top 10? Ik zou dan toch eerder aan 1 van de singles denken.

Nee verwacht ik niet maar wellicht een andere van TfF, Shout ofzo gezien de hitsingle gevoelligheid hier.

Ah, de eerste notering uit mijn Top 10. Gelijk wel de nummer 2 van mijn lijst dus ik ben dik tevreden

Teunnis schreef:
Al verwacht ik dat mijn nummer 8 de winst gaat pakken.

Geen overwinning, maar in ieder geval eindelijk weer eens een nummer uit mijn top-10

1. Killing Joke - Love like blood

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/b9/Love_Like_Blood_12%22_1985.jpg/220px-Love_Like_Blood_12%22_1985.jpg

Punten : 75
Nom. : 12
Nr. 1 van: Arno
Dit was voor mij toch wel een verrassing, niet dat deze in de lijst staat, maar dat deze wint.
Slechts 1 keer een toppositie en nog 3 keer een 2e plek, wel werd dit lied het vaakst genoemd.

Killing Joke uit de post punk komend ging via Industrial, langzaam naar ook meer pop georiënteerde muziek.
Nog zo’n lied met een uit duizenden herkenbare gitaarrif en hier horen wij gelukkig een echte drummer.
Killing Joke maakte altijd al dansbare muziek en daar zorgt hier de ritmesectie ook weer voor.
Na 6 minuten heef the ritme tandem nog een mooie wending om het lied uit te luiden.
Love like blood bereikte in Nederland de hoogste hit positie (5e plek) en bij ons doet hij het nog iets beter.
En natuurlijk nemen wij de lange album versie en niet die single .

Top 10 1985:

1. The Smiths - The Headmaster Ritual
2. The Jesus and Mary Chain - Just Like Honey
3. Felt - Primitive Painters
4. The Cure - Inbetween Days
5. The Smiths - The Boy With the Thorn in His Side
6. Echo and the Bunnymen - Bring on the Dancing Horses
7. Prefab Sprout - Appetite
8. New Order - The Perfect Kiss
9. R.E.M. - Driver 8
10. Kate Bush - Running Up that Hill

Mooie nummer 1, al was er ook beters voorhanden in 1985 getuige mijn top 10

1. Tom Waits – Downtown Train
2. Nick Cave & The Bad Seeds – Tupelo
3. Kate Bush – Cloudbusting
4. The Cure – Inbetween Days
5. The Smiths – Rusholme Ruffians
6. Madonna – Into The Groove
7. Dire Straits – Why Worry
8. The Waterboys – The Whole Of The Moon
9. Marillion – Kayleigh
10. Prefab Sprout – Faron Young

Mijn Top 10 1985

1. Prince - Raspberry Beret
2. Chris Isaak - Dancin'
3. Los Lobos - Will the Wolf Survive?
4. Sheila E. - A Love Bizarre
5. Pet Shop Boys - Opportunities (Let's Make Lots of Money)
6. Eurythmics - There Must Be an Angel (Playing with My Heart)
7. Dire Straits - Money For Nothing
8. Prince - Take Me With U
9. Fine Young Cannibals - Johnny Come Home
10. Tom Waits - Downtown Train

In grote lijnen een puike top 10, al had het ook heel anders gekund:

1.Front 242 – Funkahdafi
2.Peter Richard – Walking In The Neon
3.Mantronix – Bassline (Stretched)
4.Clio – Faces
5.Hüsker Dü – The Girl Who Lives On Heaven Hill
6.Model 500 – Night Drive
7.Anthony Red Rose ‎– Tempo
8.Prince And The Revolution – Pop Life
9.a-ha – The Sun Always Shines On T.V.
10.Killing Joke – Night Time

Jammer dat Falco niet in de top 10 stond

1. Dire Straits - Brothers in Arms
2. Falco - Jeanny
3. The Waterboys - Don't Bang the Drum
4. Marillion - Blind Curve
5. Marrillion - Kayleigh
6. Prince - Raspberry Beret
7. Gary Moore & Phil Lynott - Out In The Fields
8. Simple Minds - Alive and Kicking
9. Tears For Fears - Shout
10. Propaganda - p:Machinery

Top 10 1985:

1. The Waterboys- This Is The Sea
2. Killing Joke- Love Like Blood
3. The Sound- Total Recall
4. TalkTalk - Life's What You Make It
5. Kate Bush- Cloudbusting
6. Crace Jones- Slave To The Rhythm
7. Supertramp- Brother Were You Bound
8. Talking Heads- Road To Nowhere
9. The Cult - She Sells Sanctuary
10. Tom Waits- Downtown Train

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:57 uur

geplaatst: vandaag om 01:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.