Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 5 april 2019, 16:05 uur
jordidj1 schreef:
Ik ben ook aangehaakt, dus nu gaan we echt beginnen. Het wachten is nu nog op Johnny Marr voor de prosecco enzo.
Ik ben ook aangehaakt, dus nu gaan we echt beginnen. Het wachten is nu nog op Johnny Marr voor de prosecco enzo.
Zal mij pas vanaf 1967 ofzo lukken, denk ik. In 1965 ken ik vaak enkel de A-kant.
0
geplaatst: 5 april 2019, 16:07 uur
DjFrankie schreef:
top 20 / 40
4 / 4 instrumentals
4 / 11 zangeressen
en een heel aantal uit deze film The Wanderers (1979) een van mijn favoriete films ever.
top 20 / 40
4 / 4 instrumentals
4 / 11 zangeressen
en een heel aantal uit deze film The Wanderers (1979) een van mijn favoriete films ever.
Pipeline 
0
geplaatst: 5 april 2019, 16:12 uur
Johnny Marr schreef:
Zal mij pas vanaf 1967 ofzo lukken, denk ik. In 1965 ken ik vaak enkel de A-kant.
(quote)
Je hoeft maar 1 kant te kennen, haha. Wist ik ook niet.
1
geplaatst: 5 april 2019, 16:12 uur
Serieus? Maar haha, het gaat toch over een single. Dat betekent A én B-kant. Maar OK
Dan spring ik ook in vanaf 1965.
1
geplaatst: 5 april 2019, 18:09 uur
Johnny Marr schreef:
Serieus? Maar haha, het gaat toch over een single. Dat betekent A én B-kant. Maar OK
Dan spring ik ook in vanaf 1965. De B-kant kun je mee laten tellen of niet. Als ik 'm ken en goed vindt neig ik wel ernaar de single wat hoger in mijn top 20 te doen. Als ik 'm niet ken negeer ik 'm. Een enkele keer (tot nu toe) vind ik de B-kant veel beter dan de A-kant, dan doe ik slapeloze nachten krijgen totdat ik een bevredigende oplossing verzin. Gedoe, supergoede B-kanten.
1
geplaatst: 5 april 2019, 18:15 uur
Dat gaat nog leuk worden in het cd-single tijdperk 
Maar ach, vaak werd op de radio toch maar 1 kant gedraaid. Ik doe vergelijkbaar met Poek, primair is de A-kant en als de B-kant een positieve toevoeging is kan het zijn dat-ie daardoor hoger komt.

Maar ach, vaak werd op de radio toch maar 1 kant gedraaid. Ik doe vergelijkbaar met Poek, primair is de A-kant en als de B-kant een positieve toevoeging is kan het zijn dat-ie daardoor hoger komt.
1
geplaatst: 5 april 2019, 18:21 uur
Zijn er eigenlijk vinylsingles met drie (of meer) liedjes? Of is het dan per definitie geen single meer maar een ep?
0
geplaatst: 5 april 2019, 18:24 uur
Die definities kun je pas echt hoofdpijn van krijgen
Bv op RYM worden singles als EP geteld en omgekeerd, of EP's als album.... toen ik de rechten nog had wel eens wat in aan het corrigeren geweest maar onbegonnen werk. In mijn ogen/oren is een EP iets wat een artiest of label als EP uitbrengt, niks meer en niks minder. En ja er zijn dus wel degelijk singles met 2 nummers op de b-kant die wel gewoon singles zijn.
Bv op RYM worden singles als EP geteld en omgekeerd, of EP's als album.... toen ik de rechten nog had wel eens wat in aan het corrigeren geweest maar onbegonnen werk. In mijn ogen/oren is een EP iets wat een artiest of label als EP uitbrengt, niks meer en niks minder. En ja er zijn dus wel degelijk singles met 2 nummers op de b-kant die wel gewoon singles zijn.
0
zaaf
geplaatst: 5 april 2019, 22:49 uur
Nog 1,92 dagen over voor de editie 1962 t/m 1964 , 21 lijsten binnen...
Ik hoop op:
catchup, Edgar18, johan de witt, Justus18, Manfield, Marzipaintree, remcodulac, Rudi S, Teunnis en wibro
Ik hoop op:
catchup, Edgar18, johan de witt, Justus18, Manfield, Marzipaintree, remcodulac, Rudi S, Teunnis en wibro
3
geplaatst: 5 april 2019, 23:57 uur
Er waren enkele klachten gekomen over de moeilijkheidsgraad van mijn raadsels. Ik kan alleen maar zeggen: blijf speuren!
http://filmpjekijken.com/sites/default/files/Pink-Panther.jpg
http://filmpjekijken.com/sites/default/files/Pink-Panther.jpg
0
geplaatst: 6 april 2019, 08:32 uur
En Pink Panter kwam langs in 1963. En 1977, 1978 en 2004. Moeilijke raadsels inderdaad!
0
geplaatst: 6 april 2019, 09:00 uur
Johnny Marr schreef:
(quote)
Dan spring ik ook in vanaf 1965. Deze ronde neem ik zowel de a kant als de b kant van een single op in mijn lijstje.
Sam Sam zeg maar.
De b kant staat ook nog eens hoger en van dezelfde artiest komt een andere b kant bij mij op nummer 1.
1
geplaatst: 6 april 2019, 10:25 uur
Duidelijk.
I did not have sexual relations with that woman, Miss Lewinsky.

0
geplaatst: 6 april 2019, 10:46 uur
Hm, dadelijk worden die keukentafel acties ook nog anders uitgelegd.
0
geplaatst: 6 april 2019, 21:35 uur
Na een lange worsteling met zaaf is mijn lijstje erdoor.
1962 6
1963 8
1964 6
1 artiest met 4 nummers en 5 singles vanwege de veel betere B-kant. Veel mannen, maar ook 4 vrouwen. En: http://www.fun-en-feest.nl/img/large/latex-dracula-halloween-feestmasker/10023/085-1.jpg
1962 6
1963 8
1964 6
1 artiest met 4 nummers en 5 singles vanwege de veel betere B-kant. Veel mannen, maar ook 4 vrouwen. En: http://www.fun-en-feest.nl/img/large/latex-dracula-halloween-feestmasker/10023/085-1.jpg
0
zaaf
geplaatst: 7 april 2019, 07:01 uur
Nog 0,58 dagen over voor de editie 1962 t/m 1964 , 27 lijsten binnen...
Ik hoop op:
catchup, Edgar18, johan de witt, Marzipaintree, Rudi S, Teunnis
Ik hoop op:
catchup, Edgar18, johan de witt, Marzipaintree, Rudi S, Teunnis
0
geplaatst: 7 april 2019, 08:19 uur
Het is bijna tijd voor 1965 en later. Just a reminder dat er nu meer is dan Rate Your Music. Vanaf hier ook de Nederlandse Top 40, de UK hitlijsten en ook hieronder een link naar Billboard:
Bijzondere lijst: Top 100-Jaaroverzichten - top40.nl
UK Music Charts - uk-charts.top-source.info
1965 Archive | Billboard
Maak er gebruik van, zou ik zeggen!
Edit: zie bericht hieronder van Rudi S! Komt een single echt uit 1965? Zie RYM zegt de zaaf.
1965 Archive | Billboard
Edit: zie bericht hieronder van Rudi S! Komt een single echt uit 1965? Zie RYM zegt de zaaf.
1
geplaatst: 7 april 2019, 08:29 uur
west schreef:
Het is bijna tijd voor 1965 en later. Just a reminder dat er nu meer is dan Rate Your Music. Vanaf hier ook de Nederlandse Top 40, de UK hitlijsten en ook hieronder een link naar Billboard:
1965 Archive | Billboard
1965 Archive | Billboard
Dank, zeker handig.
Wat wel een nadeel kan zijn is dat in die hitlijsten ook singles uit eerdere jaren kunnen staan, moet je dus wel weer uitzoeken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.