Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 15:27 uur
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 15:43 uur
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 15:55 uur
Tja ik heb er natuurlijk geen rekening mee gehouden dat de zuiplappen alhier ze voor ieder jaar wel paraat hebben 

1
geplaatst: 4 oktober 2019, 15:57 uur
johan de witt schreef:
We hebben dit spel ook 4 jaar geleden gespeeld (met songs ipv singles, dat wel),
We hebben dit spel ook 4 jaar geleden gespeeld (met songs ipv singles, dat wel),
Precies en met dat naslagwerk houd ik mijn keukentafel schoon

0
geplaatst: 4 oktober 2019, 18:54 uur
Ik snap weer iets niet.
Wikipedia zegt over een hiphopklassieker: "It was released on July 10, 1988 as the lead single from their debut album of the same name. It was voted number 19 on About.com's Top 100 Rap Songs, and is ranked number 6 on VH1's 100 Greatest Songs of Hip Hop." En het is de enige Billboardhit van de band.
RYM kent het niet, alleen als b-kant van een promo 12'' uit 1989. Is dat een fout van Wikipedia of van RYM?
Wikipedia zegt over een hiphopklassieker: "It was released on July 10, 1988 as the lead single from their debut album of the same name. It was voted number 19 on About.com's Top 100 Rap Songs, and is ranked number 6 on VH1's 100 Greatest Songs of Hip Hop." En het is de enige Billboardhit van de band.
RYM kent het niet, alleen als b-kant van een promo 12'' uit 1989. Is dat een fout van Wikipedia of van RYM?
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 19:25 uur
Poek schreef:
Ik snap weer iets niet.
Ik snap weer iets niet.
Discogs kent de "88 single uitgave ook niet, het vreemde is dat op de wiki pagina bij de 1988 single het hoesje van de 1989 (met ons onderwerp als b kant) staat.
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 19:25 uur
Het gaat dus over N.W.A. met Straight Outta Compton. Discogs en 45cat kennen het niet als (A-kant) single, of het dan een leadsingle was is dan maar de vraag. In USA was de hit overigens uit 2015. Ik vraag me ook af of de ranglijstjes die je noemt per se alleen singles bevat (als het gewoon lijstjes zijn waar het om beste songs gaat).
Maar waarom zou het een fout zijn van RYM? Als niemand een bepaalde release invoegt op RYM staat die release dus simpelweg niet op de site. Het zou hooguit nalatig kunnen zijn van RYM-gebruikers die een release niet aanmelden. Het ligt wel voor hand dat heel bekende singles al eens toegevoegd zijn. Zeker als het zo'n geliefd nummer is.
(Hetzelfde geldt voor promo's of wel of geen single op RYM, als de promo wel wordt aangemeld maar de officiële single niet, dan wil dat niet automatisch zeggen dat er geen officiële single van was of dat RYM een fout maakt.)
Maar waarom zou het een fout zijn van RYM? Als niemand een bepaalde release invoegt op RYM staat die release dus simpelweg niet op de site. Het zou hooguit nalatig kunnen zijn van RYM-gebruikers die een release niet aanmelden. Het ligt wel voor hand dat heel bekende singles al eens toegevoegd zijn. Zeker als het zo'n geliefd nummer is.
(Hetzelfde geldt voor promo's of wel of geen single op RYM, als de promo wel wordt aangemeld maar de officiële single niet, dan wil dat niet automatisch zeggen dat er geen officiële single van was of dat RYM een fout maakt.)
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 20:07 uur
Het leek me dat bij nummer dat hoog in diverse lijstjes staat het niet een kwestie zou zijn van dat niemand het toegevoegd heeft. Een overtuigend bewijs dat Wikipedia gelijk heeft vind ik echter niet: het was (later) een hit, maar dat kan gewoon door downloads gekomen zijn, er is een clip, maar dat zegt ook niet zoveel en NWA World - nwaworld.com meldt alleen albums.
Maar ik zou het ook gek vinden als (iemand op) Wikipedia het gewoon verzonnen heeft.
Maar ik zou het ook gek vinden als (iemand op) Wikipedia het gewoon verzonnen heeft.
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 20:21 uur
Het zal vast een hit zijn geweest in 2015 maar of het in 1988 als single is uitgebracht... waarschijnlijk niet. Single hoesjes zijn er niet van te vinden, wat voor zo'n populair nummer vreemd zou zijn. Het nummer zelf komt wel van een album uit 1988, ik denk dat de wiki gewoon niet helemaal juist is (door er ook een single van te maken).
Wel vreemd dat zelfs de b-kant Fuck tha police wordt genoemd (dat zou dan wel een raar verzinsel zijn) maar er is geen hoesje of verdere vermelding van te vinden.
Wel vreemd dat zelfs de b-kant Fuck tha police wordt genoemd (dat zou dan wel een raar verzinsel zijn) maar er is geen hoesje of verdere vermelding van te vinden.
0
geplaatst: 5 oktober 2019, 11:02 uur
Poek schreef:
Een overtuigend bewijs dat Wikipedia gelijk heeft vind ik echter niet: het was (later) een hit, maar dat kan gewoon door downloads gekomen zijn, er is een clip, maar dat zegt ook niet zoveel en NWA World - nwaworld.com meldt alleen albums.
Een overtuigend bewijs dat Wikipedia gelijk heeft vind ik echter niet: het was (later) een hit, maar dat kan gewoon door downloads gekomen zijn, er is een clip, maar dat zegt ook niet zoveel en NWA World - nwaworld.com meldt alleen albums.
Daarom in 2015 een hit dacht ik
0
zaaf
geplaatst: 5 oktober 2019, 13:20 uur
Nog 1,32 dagen over voor de editie 1988 , 33 lijsten binnen...
Ik hoop op bemoedigende bijdragen van:
ArthurDZ, Bonk, catchup, Gretz, J.J. Wever, johan de witt, Justus18, luigifort, Marzipaintree, nico1616, Poeha, remcodulac
Ik hoop op bemoedigende bijdragen van:
ArthurDZ, Bonk, catchup, Gretz, J.J. Wever, johan de witt, Justus18, luigifort, Marzipaintree, nico1616, Poeha, remcodulac
0
geplaatst: 5 oktober 2019, 13:48 uur
EttaJamesBrown schreef:
(Voor) Zaaf
(Voor) Zaaf
Het is nog lang geen Valentijnsdag Etta.
0
geplaatst: 5 oktober 2019, 14:16 uur
Goeie hint EJB! Ik dacht dat dat nummer van de levensliedzanger uit Waspik over bloemen in twee kleuren ouder was, en dat klopt (hit in 1985), maar voor dit spel is het inderdaad 1988.
Jammer dat ik mijn lijst al heb ingeleverd, anders had ik 'm vast op één gezet!
0
geplaatst: 5 oktober 2019, 19:30 uur
Wel een lekker jaartje. Mijn verzoeknummers heb ik ingediend.
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 13:35 uur
Poek schreef:
Goeie hint EJB! Ik dacht dat dat nummer van de levensliedzanger uit Waspik over bloemen in twee kleuren ouder was, en dat klopt (hit in 1985), maar voor dit spel is het inderdaad 1988.
Hulde....of nee....Patchanka!
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 15:16 uur
Het was weer onmogelijk kiezen, maar het lijstje is verstuurd!
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 21:26 uur
1. Nieuw Zeeland
2. Ierland
3. VS
4. Australië
5. VS
6. VS
7. Ijsland
8. Spaanstalige Fransen
9. Belgische polygloot
10. Canada
11. VK
Helaas geen plek voor EJB's Jantje Koopmans of iets anders Nederlands.
2. Ierland
3. VS
4. Australië
5. VS
6. VS
7. Ijsland
8. Spaanstalige Fransen
9. Belgische polygloot
10. Canada
11. VK
Helaas geen plek voor EJB's Jantje Koopmans of iets anders Nederlands.
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 21:31 uur
Ik heb wel indirect Nederlands. Maar toch op 1 na allemaal US en UK waarin US ook nog wel flink wint.
En dit keer slechts 4 met mannenzang, rest dus vrouwenzang (al zijn er een paar waar het gemengd is)
En dit keer slechts 4 met mannenzang, rest dus vrouwenzang (al zijn er een paar waar het gemengd is)
0
zaaf
geplaatst: 7 oktober 2019, 06:18 uur
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/71691190_2536045216442308_2712088383600984064_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_oc=AQm94rOPPjVNb4SyMuaDlLPUllWPgJMcWShZOCJcBqlcDF7nbVJzqSsHPcluSKuc_P6CgFeCo_5flDN7r9T3k0I9&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=50cbacf8e1da65313df67d583324b8ef&oe=5E3B3B01
Buenos dias. Twee uitersten op plaatsen 19 en 20… Van onze lijst dan dus zeker.
Buenos dias. Twee uitersten op plaatsen 19 en 20… Van onze lijst dan dus zeker.
1
zaaf
geplaatst: 7 oktober 2019, 06:44 uur
20. Prince - Alphabet St.
https://youtu.be/YcWZJB04Bls?t=30
Punten : 187
Nom. : 9x
Nr. 1 van : catchup
RYM's #50 voor 1988
Funk, Pop Soul
Poeh… Prince, van zn beste album… ternauwernood. Maar goed, hij heeft het netaan gered, dus hier geen zuur gezicht. De singleversie bevat het eerste deel van de albumtrack, de rap van Cat Glover staat daar dus niet op.
Misschien dat dat de moeizame score verklaart.
19. Guns n' Roses - Sweet Child o' Mine
https://www.youtube.com/watch?v=7Dvj0-LZvr8
Punten : 188
Nr. 1 van : west, Film Pegasus, Marzipaintree
RYM's #220 voor 1988
Hard Rock, Glam Metal
Song ontstaan na een gekkigheidje van Slash op de gitaar (een oefeningetje string-skipping). Groepsgenoten reageerden enthousiast en anticipeerden met een passende partij. Toch heeft de song om de flauwekul waarmee het begon altijd een nare bijsmaak gehad voor de gitarist.
Voor jullie dus niet.
https://youtu.be/YcWZJB04Bls?t=30
Punten : 187
Nr. 1 van : catchup
RYM's #50 voor 1988
Funk, Pop Soul
Poeh… Prince, van zn beste album… ternauwernood. Maar goed, hij heeft het netaan gered, dus hier geen zuur gezicht. De singleversie bevat het eerste deel van de albumtrack, de rap van Cat Glover staat daar dus niet op.
Misschien dat dat de moeizame score verklaart.
19. Guns n' Roses - Sweet Child o' Mine
https://www.youtube.com/watch?v=7Dvj0-LZvr8
Punten : 188
Nr. 1 van : west, Film Pegasus, Marzipaintree
RYM's #220 voor 1988
Hard Rock, Glam Metal
Song ontstaan na een gekkigheidje van Slash op de gitaar (een oefeningetje string-skipping). Groepsgenoten reageerden enthousiast en anticipeerden met een passende partij. Toch heeft de song om de flauwekul waarmee het begon altijd een nare bijsmaak gehad voor de gitarist.
Voor jullie dus niet.
0
geplaatst: 7 oktober 2019, 07:31 uur
Je kon er bij de 'tips' ook moeilijk om heen
. Voor mij toch wel de beste van GnR. Hij kwam op 11 in dit jaar. Met deze van Prince heb ik niet zo veel.
. Voor mij toch wel de beste van GnR. Hij kwam op 11 in dit jaar. Met deze van Prince heb ik niet zo veel.
0
geplaatst: 7 oktober 2019, 07:47 uur
Alphabet Street viel me enorm mee toen ik die weer een keer hoorde nadat die actueel werd in het 1988 lijstjes topic maar toch niet genoeg voor een top 20.
GnR al helemaal niet. Best ok hoor maar zeker geen top 20 in zo'n sterk jaar.
GnR al helemaal niet. Best ok hoor maar zeker geen top 20 in zo'n sterk jaar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.