Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 23 oktober 2019, 13:04 uur
1
geplaatst: 23 oktober 2019, 13:06 uur
0
geplaatst: 23 oktober 2019, 13:11 uur
Ik wil bewonderd worden als het me lukt om het briesje te vangen in een dampspoor...
1
geplaatst: 23 oktober 2019, 13:13 uur
luigifort schreef:
Ik wil bewonderd worden als het me lukt om het briesje te vangen in een dampspoor...
in het paradijs?
2
geplaatst: 23 oktober 2019, 13:20 uur
west schreef:
Over B-kanten gesproken: één van mijn favoriete GNR nummers staat op de b-kant van een voor RYM redelijk hoog genoteerde A-kant uit een vette film:
(afbeelding)
En die B-kant gaat ook over oorlog.
(quote)
Over B-kanten gesproken: één van mijn favoriete GNR nummers staat op de b-kant van een voor RYM redelijk hoog genoteerde A-kant uit een vette film:
(afbeelding)
jordidj1 weet die shit wel. Hij heeft 'm ook. Veel te laag natuurlijk, maar hij heeft 'm.
0
geplaatst: 23 oktober 2019, 13:29 uur
west schreef:
(afbeelding)
(quote)
(afbeelding)
Oei dat was even puzzelen, zo heb ik de nummer 2 uit de RYM lijst van 1991 in mijn lijst maar die zit niet in een film dus weten jullie volgende week dinsdag pas om wel nummer het gaat.
2
geplaatst: 23 oktober 2019, 13:41 uur
Jij en je zus in een jurk, er is niks natuurlijks aan. Kus ze voor me, maar niet te snel. Een parel dichtbij de wilde hemel. De vlieg met mysterieuze bewegingen die de maan mist en elke beat voelt.
2
geplaatst: 23 oktober 2019, 13:48 uur
Het concept is dat ik wil leven, niemand kan ons tegen houden. Mijn liefdesleven bevindt zich in zwart water, ik kan gewoon geen gedag zeggen. Hoeveel trappen ik ook loop, het is nog steeds een wereld weg. Met mijn hand op mijn hart bezing ik jouw leven.
3
geplaatst: 23 oktober 2019, 13:58 uur
Het is nog lang geen Sinterklaas hoor Luigifort met al je poëzie 

2
geplaatst: 23 oktober 2019, 14:05 uur
We zijn levend en leven nu in schaduwtijd. Het echte leven is nog niet over en over. Majoor John eet een smakelijke vis bij de deur van de dood. Gelijk god graag luistert naar de sax en violen, zo ook Jacky die over sexualiteit en mooie liefde zingt.
0
geplaatst: 23 oktober 2019, 14:26 uur
Rudi S schreef:
Oei dat was even puzzelen, zo heb ik de nummer 2 uit de RYM lijst van 1991 in mijn lijst maar die zit niet in een film dus weten jullie volgende week dinsdag pas om wel nummer het gaat.
(quote)
I'll be back!
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 10:37 uur
1991 is wel het ultieme kwartjeszoekjaar, wie gaat er winnen? Die band zonder aanval, die band met een luchtje of de bende hier kennende toch gewoon maar een Oostenrijkse zwarte promo...
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 10:39 uur
vigil schreef:
1991 is wel het ultieme kwartjeszoekjaar, wie gaat er winnen? Die band zonder aanval, die band met een luchtje of de bende hier kennende toch gewoon maar een Oostenrijkse zwarte promo...
Misschien wel een kromme of gebleekte band

1
geplaatst: 24 oktober 2019, 11:12 uur
luigifort schreef:
Met mijn hand op mijn hart bezing ik jouw leven.
Met mijn hand op mijn hart bezing ik jouw leven.
Die staat trouwens wel errug laag zeg op RYM

0
geplaatst: 24 oktober 2019, 11:40 uur
Mijn Top 81 (had een telfoutje gemaakt) is verzonden, 1991 is echt een waanzinnig jaar (mijn artiesten Top 4 hebben allemaal een shitload aan singles in '91). Het is het jaar dat ik 16 werd dus extreem veel vanuit "mijn tijd". Alle 1000 singles weer doorlopen (wat, kan je ook verder dan pagina 2?) en het mooiste zit vanaf een paar pagina's. Sommige vechten er voor (lijkt mij weinig eervol) maar ik vrees dat de mainstreamaward ook dit jaar weer aan mijn neus voorbij gaat. Ik ben al blij dat ik met mijn beste 20 twee matches zou hebben.
Wat ik dan wel heb in mijn twintig? Nou ja bv heel donker water, zeven zeeen, het geluid van de butler, een aftelling, dat liedje waar we het net over hadden en hopelijk krijgen jullie het bericht van de man (toen met zijn band) die vorige week nog in AFAS te zien was.
Wat ik dan wel heb in mijn twintig? Nou ja bv heel donker water, zeven zeeen, het geluid van de butler, een aftelling, dat liedje waar we het net over hadden en hopelijk krijgen jullie het bericht van de man (toen met zijn band) die vorige week nog in AFAS te zien was.
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 11:46 uur
Doen we in 1991 nog een keer Twin Peaks in de top 20?
Verder als service voor luie mensen:
Top 1991 uit Nederland
Top 1991 uit België
Verder als service voor luie mensen:
Top 1991 uit Nederland
Top 1991 uit België
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 13:11 uur
Het loont wel wat labels uit te pluizen. Ik heb een paar jaar terug alles uit deze periode van Creation Records geluisterd en daar zitten ook wat juweeltjes tussen die helemaal niet in de toplijst staan. Bv. een liefdesepos met een machtige Weatherall remix.
1
geplaatst: 24 oktober 2019, 13:13 uur
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 13:30 uur
herman schreef:
Het loont wel wat labels uit te pluizen. Ik heb een paar jaar terug alles uit deze periode van Creation Records geluisterd en daar zitten ook wat juweeltjes tussen die helemaal niet in de toplijst staan. Bv. een liefdesepos met een machtige Weatherall remix.
Toch is het wel zo dat er zoveel goede muziek is die jaren dat ik eigenlijk geen ruimte heb voor nummers die ik pas bij het doorspitten van de lijsten voor het eerst tegenkom en ga luisteren. Dat zal voor anderen misschien anders zijn.
In de 60s en 70s kon dat bij mij nog wel eens voorkomen.
Ik heb na het bekijken van eigen collectie - zowel singles als albums en dan doorklikken welke singles uit hetzelfde jaar zijn - al een flinke lijst; die vul ik dan nog wel aan met singles uit de toplijst van RYM die ik niet in m'n collectie heb en er wel mogelijk tussen horen (of waarvan het album uit een ander jaar is dan de singles en ik daardoor niet had opgemerkt). Voor 1991 had ik zo een lijst van ruim 70 singles.
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 13:36 uur
Ik maak voor mezelf steeds een top 50, dus de lat voor een nummer dat ik helemaal nog niet ken de lijst te halen ligt wel iets lager. In de jaren '70 gebeurde dat ook wel, daar kende ik ook nog niet zoveel als van de 60s of 90s. Nu luister ik eigenlijk ook geen dingen die ik nog niet ken, maar in latere jaren zal dat wel weer komen.
1
geplaatst: 24 oktober 2019, 13:38 uur
Aan mijn kant wordt het steeds duidelijker dat het liedje op de radio toch echt uit D.C. komt. Met een half hart ben ik stricter, anders val ik van mijn geloof. Onze Frank houdt meer van kinky liefde, en ook al is het Oktober, September is niet zo ver weg. Zaterdagavond is echt een avond voor het meisje met de eenzaamste ogen. Het is echt aftellen tot het geluid van 100,000 vuurvliegen geraden wordt.
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 13:48 uur
ranja schreef:
Toch is het wel zo dat er zoveel goede muziek is die jaren dat ik eigenlijk geen ruimte heb voor nummers die ik pas bij het doorspitten van de lijsten voor het eerst tegenkom en ga luisteren. Dat zal voor anderen misschien anders zijn.
(quote)
Zelfde hier. Ik kom met alleen m'n reeds bekende favorieten al aan minstens 30 nummers deze jaren, dus zelfs zonder nieuwe ontdekkingen moet ik nog schrappen. En alles buiten de 20 krijgt toch geen punten, dus het opstellen van meer dan een top 20 vind ik dan een zinloze exercitie

1
geplaatst: 24 oktober 2019, 13:48 uur
Of dit keer 100,000 radio songs

Parels voor de zwijnen waarschijnlijk, dat wel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.