MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (per jaar)

zoeken in:
Mssr Renard schreef:
1-0

Een erg makkelijke keuze (voor mij).
Ik voorspel dat de techthrash van Heathen het gaat afleggen tegen deze gothic-klassieker.

Je open sollicitatie voor Nostradamus wordt niet gehonoreerd.

21. Loudness - Deadly Player vs. Savatage - Ghost in the Ruins

Originele keuze om een nummer te kiezen van Loudness post-Disillusion en 'On The Prowl' is het laatste album dat ik destijds van de band nog wel eens draaide, maar Savatage draaide ik erg, héél erg veel meer.
Hmmm, maar toch.... de energie van Loudness spreekt me wel aan. En het nummer van Sava vind ik wat lui. Productie van Loudness is dan weer ruk en die van Sava geweldig. Maar Mike Vescara heeft wel weer een lekker rauwe schreeuwzang. Al kan hij niet in de schaduw staan van Jon (terwijl daar toch plek genoeg is). Vanwege het gebrek aan hun Japanse identiteit - Loudness klinkt hier Amerikaanser dan Sava zelf - ga ik toch voor Sava. Vooral vanwege de solo's van Criss. Wow!
0-1

DjFrankie (moderator)
0-2

Mssr Renard
1-3

Als tiener was ik helemaal idolaat van de Oliva's en wat dat toen betreft was dit de mooiste gitaarsolo ooit. Nog steeds vind ik dit een fenomenale song op een plaat die wat onevenwichtig en langdradig kan overkomen. Jemig wat heb ik Savatage grijs gedraaid.

2-4 Er staan veel betere nummers op Streets

Mssr Renard
Dieter schreef:
2-4 Er staan veel betere nummers op Streets

Ik had Agony & Ecstasy ook genomineerd, maar gewijzigd in iets anders voor de diversiteit.

Mssr Renard schreef:
1-3

Als tiener was ik helemaal idolaat van de Oliva's en wat dat toen betreft was dit de mooiste gitaarsolo ooit. Nog steeds vind ik dit een fenomenale song op een plaat die wat onevenwichtig en langdradig kan overkomen. Jemig wat heb ik Savatage grijs gedraaid.

Het is (en wordt) deze periode allemaal weer op vinyl heruitgebracht, dus al je grijze Savatages kan je weer vervangen in glimmend zwart. Of in een van die talloze kleurtjes. Sirens staat in ieder geval in mijn kast, even kijken of ik zo gek ben om voor al die andere overbekende liedjes die we al 25-35 jaar kennen nóg een keer mijn portemonnee ondersteboven te kieperen, terwijl de cd's toch al decennialang liggen te verstoffen in mijn archief.

Aangezien we in de vorige 1983-ronde al hadden gekozen voor Savatages 'I Believe', zou voor dit jaar 'Believe' wel toepasselijk geweest zijn.

Mssr Renard
EvilDrSmith schreef:
(quote)

Het is (en wordt) deze periode allemaal weer op vinyl heruitgebracht, dus al je grijze Savatages kan je weer vervangen in glimmend zwart.

Ik houd het bij streamen, want ik heb echt maar eens in de zoveel tijd een metalbui.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Ik houd het bij streamen, want ik heb echt maar eens in de zoveel tijd een metalbui.

Die bui hoost al 35 jaar onophoudelijk op mijn hoofd en ik zie het voorlopig niet droog worden.

Mssr Renard
ja technisch vind ik Armoured Saint beter en ik houd wel van dit soort spierballen hardrock.
Niks mis met Carcass, maar deze song vind ik net even te rechttoe rechtaan.
En wat kan die John Bush zingen.

2-1

Wat een timing, ik was net van plan de nieuwe van Carcass te luisteren. Eerst dan maar even deze riekende ouwe meuk weer eens terug geluisterd.

2-1

Okay, 2-2 dus.

DjFrankie (moderator)
3-2

3-3

Geweldige track van Armored Saint, heerlijk aanstekelijk ook.

3-4 duidelijk

4-4 duidelijk

EvilDrSmith schreef:
(quote)

Kijk aan, daar is dan toch de échte start van een aanstaand omvangrijk Lizzy-oeuvre.

Gistermiddag in de platenzaak geweest en Thunder and Lightning gekocht - oude CD uitgave, maar dat deert niet. Zondagmiddag staat er een hardrock en metal platenbeurs op de planning, dus wie weet

B.Robertson schreef:

Gistermiddag in de platenzaak geweest en Thunder and Lightning gekocht - oude CD uitgave, maar dat deert niet. Zondagmiddag staat er een hardrock en metal platenbeurs op de planning, dus wie weet

Gefeliciteerd met de aanschaf van mijn favoriete studioalbum van ze (veel Lizzy-fans zullen een ander album kiezen), misschien/waarschijnlijk omdat het hun hardste plaat is.
Ouwe cd, nieuwe cd: ik lees regelmatig verhalen van audiofielen die juist zweren bij oudere, niet-geremasterde cd's (geen wall of sound-geluid, of ander gekloot met de opnames), maar daar heb ik geen verstand van en/of oor voor. Maar misschien heb je dus juist wel de beste versie?

Mssr Renard
Hebben we inmiddels een tiebreak? (of gebruik het woord verkeerd?)

Het is wachten op een laatste stem en anders is Armored Saint om 19.47 uur door

Mssr Renard
Dieter schreef:
Het is wachten op een laatste stem en anders is Armored Saint om 19.47 uur door

Hoe werkt dat dan precies? Ik heb nooit begrepen wat dan doorslaggevend is.

Mssr Renard schreef:
Hebben we inmiddels een tiebreak? (of gebruik het woord verkeerd?)

Ze doen hier volgens mij niet aan tiebreaks. Er is 24 uur de tijd om te stemmen.
Als er voor vanavond 19:47 uur niemand het beslissende punt geeft, dan gaat Armored Saint door, want zij stonden het laatst op voorsprong. Dat is laatste is dan doorslaggevend.

EvilDrSmith schreef:
(quote)

Ze doen hier volgens mij niet aan tiebreaks. Er is 24 uur de tijd om te stemmen.
Als er voor vanavond 19:47 uur niemand het beslissende punt geeft, dan gaat Armored Saint door, want zij stonden het laatst op voorsprong. Dat is laatste is dan doorslaggevend.

correct!

Mssr Renard
Wat is een tiebreak eigenlijk? Ik heb geen verstand van sport en scores.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:37 uur

geplaatst: vandaag om 21:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.