MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (per jaar)

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
1-6

Mssr Renard
0-4

Ho ho, niet zo snel!
Even vlug een tegenstem. Niet omdat het mijn nominatie is, maar MA is natuurlijk wel een beetje overrated.

1-5

Mssr Renard
EvilDrSmith schreef:
Ho ho, niet zo snel!
Even vlug een tegenstem. Niet omdat het mijn nominatie is, maar MA is natuurlijk wel een beetje overrated.

1-5

Het is hier geen youtube, waar ze de termen overrated en underrated rondstrooien of het pepernoten zijn. Ooit eens gelezen dat "Deep Purple the most underrated band ever" is.

Haha! Zere tenen? Maar wat betreft de term "underrated" heb je helemaal gelijk hoor. Ik zie het bij de meest uiteenlopende (wereld)artiesten staan, ja. Heel vermakelijk. Of irritant. Het woord "underrated" is de meest overrated term.

Maar qua óvergewaardeerde bands: zó verschrikkelijk legendarisch vind ik MA nu ook weer niet (muv Chapel of Ghouls en enkele andere moppies). Goed zeker, maar geniaal? Mwoah. Het zal mijn smaak wel (niet helemaal) zijn...

Afijn, alles beter dan Cannibal Corpse en Six Feet Under: ik zal me qua overwaarderingsterminologie voortaan wel tot dit soort eenheidsworstbandjes beperken en Davy en Trecy met rust laten, okay.

Mssr Renard
EvilDrSmith schreef:
Haha! Zere tenen? Maar wat betreft de term "underrated" heb je helemaal gelijk hoor. Ik zie het bij de meest uiteenlopende (wereld)artiesten staan, ja. Heel vermakelijk. Of irritant. Het woord "underrated" is de meest overrated term.

Maar qua óvergewaardeerde bands: zó verschrikkelijk legendarisch vind ik MA nu ook weer niet (muv Chapel of Ghouls en enkele andere moppies). Goed zeker, maar geniaal? Mwoah. Het zal mijn smaak wel (niet helemaal) zijn...

Afijn, alles beter dan Cannibal Corpse en Six Feet Under: ik zal me qua overwaarderingsterminologie voortaan wel tot dit soort eenheidsworstbandjes beperken en Davy en Trecy met rust laten, okay.

Wat favoriete bands zijn tenminste Suffocation en Savatage er al uit en vrees ik het ergste voor Iced Earth. Maar dan stap ik gewoon over op Motorhead. De enige band uit deze battle waar ik een tattoeage van hem (al bijna 30 jaar).

Morbid Angel is best leuk, maar ik draai het nooit, dus kan ik het geen favoriet noemen. Ik vind ze wel legendarisch (denk ik).

Mssr Renard schreef:

Wat favoriete bands zijn tenminste Suffocation en Savatage er al uit en vrees ik het ergste voor Iced Earth. Maar dan stap ik gewoon over op Motorhead. De enige band uit deze battle waar ik een tattoeage van hem (al bijna 30 jaar).

Je hebt qua favoriete artiesten - in deze lijst - in ieder geval een uiteenlopende smaak. Mooi is dat!

Een Snaggletooth zeker? Of iets anders?

Mssr Renard
EvilDrSmith schreef:
(quote)

Je hebt qua favoriete artiesten - in deze lijst - in ieder geval een uiteenlopende smaak. Mooi is dat!

Een Snaggletooth zeker? Of iets anders?

Het March or Die-artwork maar dan zonder de tekst March or Die (vond ik discutabel). In plaats daarvan heb ik 'REBEL' erboven laten tattoeren, omdat ik als jonkie een echte southern rocker was. Geen spijt van de Motorhead-tattoo trouwens, want het is een belangrijk aspect van mijn leven: "Born to Lose, Live to Win". Al hoef ik niet per sé te winnen, ik heb in ieder gevan niet verloren.

Mssr Renard schreef:

Het March or Die-artwork maar dan zonder de tekst March or Die (vond ik discutabel). In plaats daarvan heb ik 'REBEL' erboven laten tattoeren, omdat ik als jonkie een echte southern rocker was. Geen spijt van de Motorhead-tattoo trouwens, want het is een belangrijk aspect van mijn leven: "Born to Lose, Live to Win". Al hoef ik niet per sé te winnen, ik heb in ieder gevan niet verloren.

Goed verhaal en mooie keuze voor een tattoo (de albumtitel weglaten lijkt me een heel wijs besluit, haha!).

7. Voivod - Panorama vs. Prong - Prove You Wrong

Lastige keus. Beide zeer fraai, maar heel verschillend.
1-0 dan maar

DjFrankie (moderator)
1-1

Mssr Renard
1-3

3-3

Het riffwerk in Panorama is echt de perfecte balans tussen rockend en proggy.

Zeer lastige keuze, nipte voorkeur voor Voivod.

4-4

Voivod door

Pittige battle!

0-1

1-2

Divine Step is wat mij betreft toch één van de beste Coroner nummers.

Allebei winnaars.
Edoch, ik zet een goddelijk klein stapje naar de lijkschouwer en niet naar het grafmonument.
1-3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:25 uur

geplaatst: vandaag om 03:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.