Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (per jaar)
zoeken in:
0
geplaatst: 14 oktober 2021, 21:29 uur
De eerste Bal-Sagoth albums had ik destijds veel gedraaid: wat een overweldigende power, bombast en heaviness. Ik vond het helemaal geweldig. Dit is van een later album die ik volgens mij al die jaren ongedraaid in de kast heb staan. Ik weet het niet, ik vind dit nummer eerder cheesy dan heavy klinken. Beetje tegenvaller, helaas. Doe mij dan ook maar een portie ziedend rammen.
2-4
2-4
0
geplaatst: 14 oktober 2021, 22:11 uur
Zo... de dagen in deze herfstperiode gaan snel, maar de battles hier gaan nog sneller. 
We zijn inmiddels al aan de 4e toe.
3-5
Bal-Sagoth ken ik niet, vind ik toch wel een geinig liedje.

We zijn inmiddels al aan de 4e toe.
3-5
Bal-Sagoth ken ik niet, vind ik toch wel een geinig liedje.
0
geplaatst: 14 oktober 2021, 22:46 uur
Oh oh oh, wat een briljant nummer van Therion! Lang niet meer gehoord en bijna vergeten hoe fokking awesome deze band... was.
Goosebumps all over.
1-2
Goosebumps all over.
1-2
0
geplaatst: 15 oktober 2021, 00:17 uur
0
geplaatst: 15 oktober 2021, 07:23 uur
Saetia is voor mij de grote onbekende van dit battlejaar. Wel een apart nummer, een soort akoestische screamo. De band heeft mijn sympathie.
2-2
2-2
0
Mssr Renard
geplaatst: 15 oktober 2021, 07:38 uur
Ik moest ook gelijk denken aan emo/screamo, en oh lord wat heb ik dat veel beluisterd toen. Bands als Boysetsfire, Thrice, Thursday, Fugazi, later geswitched naar metalcore en thrashcore. Maar eigenlijk is het helemaal mijn ding niet meer zo. Wel erg lekker gedrumd en gewoon iets totaal anders.
Amott is echt één van mijn favoriete muzikanten. Zijn werk met Spiritual Beggars prefereer ik. Arch Enemy is vet maar soms wat generiek.
Derhalve volg ik mijn voorganger.
3-2
Amott is echt één van mijn favoriete muzikanten. Zijn werk met Spiritual Beggars prefereer ik. Arch Enemy is vet maar soms wat generiek.
Derhalve volg ik mijn voorganger.
3-2
0
geplaatst: 15 oktober 2021, 07:43 uur
Ik zie trouwens wel dat het nummer van Saetia afkomstig is van een EP uit 1999. Kan de inzender van deze nominatie dit even uitleggen?
(Ik zie dat het ook op een verzamelaar staat uit 2001, maar dat telt natuurlijk niet als releasejaar voor de songs).
(Ik zie dat het ook op een verzamelaar staat uit 2001, maar dat telt natuurlijk niet als releasejaar voor de songs).
0
geplaatst: 15 oktober 2021, 08:47 uur
6. Gazzoleen - Like 2 Die vs. Rob Zombie - Iron Head
0-1
Rob Zombie heb ik lange tijd quasi genegeerd, maar o.a. dankzij dit topic ben ik zijn werk best gaan waarderen. Fijn!
0-1
Rob Zombie heb ik lange tijd quasi genegeerd, maar o.a. dankzij dit topic ben ik zijn werk best gaan waarderen. Fijn!
0
Mssr Renard
geplaatst: 15 oktober 2021, 08:53 uur
poeh hee, twee keer niet een kop thee die ik graag lust.
0-2
0-2
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 15 oktober 2021, 09:04 uur
EvilDrSmith schreef:
Ik zie trouwens wel dat het nummer van Saetia afkomstig is van een EP uit 1999. Kan de inzender van deze nominatie dit even uitleggen?
Nummer stond niet op het album uit 1998, em alleen op het album van 2001, die EP heb ik even gemist.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 15 oktober 2021, 09:04 uur
EvilDrSmith schreef:
Nummer stond niet op het album uit 1998, en alleen op het album van 2001, die EP heb ik even gemist.
2
geplaatst: 15 oktober 2021, 09:06 uur
Staat ook niet hier op de site, DjFrankie. Ik stel voor dat we het dan maar gedogen (1999-editie is ook reeds gespeeld). 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.