menu

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (per jaar)

zoeken in:

EvilDrSmith schreef:
(quote)

Metal is zeker net als Feyenoord: je bent geen fan voor je plezier.

(Ik kwam vandaag in de kringloop o.a. een dubbel lp tegen met klassieke muziek uit... Kuala Lumpur. Nog nooit eerder Maleisische klassieke muziek gehoord (het album is niet eens te vinden op Discogs), dus ik ben benieuwd )

Ik ben echt wel metal-fan. Maar meer archaïsch. Ik ben niet echt meer op zoek. En toen ik van de week Rob Zombie en nog zoiets moest luisteren, bedacht ik me, dat ik daar deze keer niet zoveel zin meer in had. Zonder oordeel, maar zit mijn hoofd gewoon ergens anders. De tegenstanders van mijn nominaties pak ik zeker wel mee. Het stemmen moet wel eerlijk gebeuren.

Mij om het even. 0-1 dan maar

Idem. Maar wel meer dan prima, hoor!

0-2

0-3 sowieso een Evoken in the next round

B.Robertson (crew)
1-3

Ik weet niet hoe jij de tombola in elkaar flanst The_CrY, maar om nu twee nummers van dezelfde artiest al in de eerste ronde tegen elkaar uit te laten komen is... eh, wel een heel efficiënte manier om dubbel genoemde artiesten te elimineren.
Op het vluchtige gehoor (mijn vriendin ligt naast me, en die wil ik nog graag als vriendin behouden): 1-4.

Het was een spannende strijd, maar uiteindelijk gaat Evoken door!

15. Khanate - Skin Coat vs. Godflesh - Defeated

Brings back memories, Khanate live in Rotterdam. Wat een bak atonale kolereherrie.
1-0

Ik kan hier echt geen keuze maken, allebei waanzinnig goed, maar het moet maar.

2-0

Even een muzikaal tussendoortje, ter nagedachtenis aan Andrea Meyer, een van de slachtoffers van die Deense idioot met pijl en boog. Destijds met veel plezier gedraaid, nu met weemoed terugluisterend.

Hagalaz' Runedance - Hel: Goddess of the Underworld - YouTube (uit 2002, dus net niet actueel voor ons onderwerp)

hmmm. pas

B.Robertson (crew)
Godflesh ben ik na Pure voor lange tijd uit het oog verloren en het weinig verheffende optreden op Stonehenge 2017 droeg ertoe bij A World Lit Only by Fire weer te verkopen en Streetcleaner als buitencategorie te beschouwen. Deze genomineerde track vind ik ook niet bijster sterk maar die andere kan ik niets mee.

4-1

B.Robertson schreef:
Godflesh ben ik na Pure voor lange tijd uit het oog verloren en het weinig verheffende optreden op Stonehenge 2017 droeg ertoe bij A World Lit Only by Fire weer te verkopen en Streetcleaner als buitencategorie te beschouwen. Deze genomineerde track vind ik ook niet bijster sterk maar die andere kan ik niets mee.

4-1

Ik vond dat optreden, als ik me goed herinner, eigenlijk best wel cool. Of beter geschreven: koel, want dat was toch in de stromende regen?

Godflesh moet je ook echt in een zaal zien. Op Roadburn 2018 met ambient-gitaarmeester Dirk Serries als mixer van het livegeluid was het echt ijzersterk. Kan me voorstellen dat in zo'n setting als Stonehenge er veel subtiliteiten wegvallen.

5-1

Gek genoeg vond ik Godflesh op Roadburn weer wat minder, maar ik denk dat ik toen niet in de juiste mood was én er stonden zoveel andere gave bands geprogrammeerd waardoor ik ze maar een klein stukje heb gezien. Anyhow, Godflesh is defeated door Khanate.

16. Tomahawk - God Hates a Coward vs. Slayer - Payback

1-0

B.Robertson (crew)
EvilDrSmith schreef:

Ik vond dat optreden, als ik me goed herinner, eigenlijk best wel cool. Of beter geschreven: koel, want dat was toch in de stromende regen?
Klopt, de regenbui van de namiddag bleef hangen tot 's avonds laat en dat was niet te zuinig. Godflesh begon te laat en werd zonder climax afgekapt (de organisatie daar rommelt wel vaker als je tig bands wil laten spelen), maar wat me tegenstond was het totale gebrek aan contact met het publiek. Werkt misschien ook niet als je voor aangeschoten/stonende toeschouwers (en dan spreek ik voor mezelf) moet optreden op een festival dat gedomineerd wordt door death metal en grindcore (Benighted vond ik toen het beste; toen zette de regen ook in). In november 1990 zag ik het toen illustere duo eens op een zaalfestival in Leeuwarden wat verpletterend mooi was. Ik mocht even kennis maken met Justin en kocht hun debuut EP. Hoofdact Tankard kon er niet aan tippen.

3-0

Toch een wat mindere plaat van Slayer.

3-2 duidelijk toch wel, knaller van Slayer

B.Robertson (crew)
4-2

Opvallend hoe vaak Mike Patton in een metal-topic voorbijkomt. Ik zou zijn bands niet zo snel in de metal wegzetten, maar crossover ofzo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:20 uur

geplaatst: vandaag om 05:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.