Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (per jaar)
zoeken in:
2
geplaatst: 17 oktober 2021, 20:44 uur
EvilDrSmith schreef:
Ik weet niet hoe jij de tombola in elkaar flanst The_CrY, maar om nu twee nummers van dezelfde artiest al in de eerste ronde tegen elkaar uit te laten komen is... eh, wel een heel efficiënte manier om dubbel genoemde artiesten te elimineren.
Ik weet niet hoe jij de tombola in elkaar flanst The_CrY, maar om nu twee nummers van dezelfde artiest al in de eerste ronde tegen elkaar uit te laten komen is... eh, wel een heel efficiënte manier om dubbel genoemde artiesten te elimineren.
Ik gebruik een randomizer. Het risico daarbij is dat er nummers van dezelfde artiest tegen elkaar komen te staan, of dat nummers van dezelfde nomineerder tegen elkaar moeten. Het lijkt me oneerlijk als ik in welk scenario dan ook zou ingrijpen, want dan is het niet meer willekeurig.
1
geplaatst: 17 oktober 2021, 21:00 uur
Mssr Renard schreef:
Opvallend hoe vaak Mike Patton in een metal-topic voorbijkomt. Ik zou zijn bands niet zo snel in de metal wegzetten, maar crossover ofzo.
Opvallend hoe vaak Mike Patton in een metal-topic voorbijkomt. Ik zou zijn bands niet zo snel in de metal wegzetten, maar crossover ofzo.
Heb je de laatste Mr. Bungle al geluisterd? Pure thrashmetal.
Patton bedient zich van zoveel verschillende genres - niet allemaal even geslaagd trouwens - en met een aantal van zijn projecten/bands zit er een overlap met metal.
Ik zie trouwens nu dat er een half jaartje geleden zowaar een nieuw album van Tomahawk is verschenen. Helemaal gemist: ga ik zo even checken.
0
geplaatst: 17 oktober 2021, 22:31 uur
Prachtig nummer van Slayer. Wat een agressie!
Pay Back The Bitch MF!
4-4
Pay Back The Bitch MF!
4-4
1
geplaatst: 18 oktober 2021, 12:14 uur
Ik was destijds behoorlijk aan het afknappen op het steeds poppiër wordende geluid van Amorphis en Threshold was in die tijd een van mijn favoriete progmetalbands, dus het lijkt een makkelijke keuze. Bij het terugluisteren wint Amorphis toch veel herwaardering en bevalt het me nu stukken beter. Maar net niet genoeg.
0-1
0-1
0
geplaatst: 18 oktober 2021, 13:41 uur
0
geplaatst: 18 oktober 2021, 13:44 uur
Dit is voor mij misschien wel de makkelijkste battle van heel 2001. Ook al heb ik wel een paar Primal Fears (ongedraaid) in de kast staan. Ik zal die cd's eens aan mijn 14-jarige zoon geven, ik denk dat hij er wel raad mee weet.
2-0
2-0
0
Mssr Renard
geplaatst: 18 oktober 2021, 13:50 uur
hahahaha, deze Priest-kloon valt duidelijk niet goed, nu ben ik toevallig geen fan van System of a Down, dus krijgen deze duitse powermetallers toch een medelijdenpunt.
3-1
3-1
0
geplaatst: 18 oktober 2021, 14:16 uur
Mssr Renard schreef:
hahahaha, deze Priest-kloon valt duidelijk niet goed, nu ben ik toevallig geen fan van System of a Down, dus krijgen deze duitse powermetallers toch een medelijdenpunt.
3-1
3-1
De band die Primal Fear heeft gekloond bracht ook in 2001 een album uit, maar die heeft deze battle niet eens gehaald. En terecht.

0
geplaatst: 18 oktober 2021, 14:56 uur
1
geplaatst: 18 oktober 2021, 15:11 uur
Mooie, afwisselende Black Sabbath-drieluik van Cathedral met Lee Dorrian op zijn vocale best (want nauwelijks zingend, meer parlando en/of sterk vervormd
) en een heel kortje van Katatonia. Wat Mssr Renard zich afvraagt bij Mike Patton, dat heb ik bij Katatonia: het is eigenlijk gewoon popmuziek á la Depeche Mode, maar dan met wat metal-klinkende gitaren. Wel mooi, kan er best redelijk van genieten, maar o zo veilig. Ja, het is herfstvakantie, ik ouwehoer weer te veel. Excuus.
1-2
) en een heel kortje van Katatonia. Wat Mssr Renard zich afvraagt bij Mike Patton, dat heb ik bij Katatonia: het is eigenlijk gewoon popmuziek á la Depeche Mode, maar dan met wat metal-klinkende gitaren. Wel mooi, kan er best redelijk van genieten, maar o zo veilig. Ja, het is herfstvakantie, ik ouwehoer weer te veel. Excuus.1-2
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.