MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1979 Meter

zoeken in:
Het afsluitende jaar van de 70's. 40 jaar geleden, wat is het hard gegaan. Het ultieme muzikale overgangsjaar. 1979 stond bol van variatie en hard op de deur kloppende jonge musici, waarvan er helden werden, sommigen snel vergeten werden en waar de oudere generatie hard moest knokken om niet kopje onder te gaan. De 70's gingen in hypes best snel en binnen korte tijd veranderde er veel in mode en muziek.
Dit topic bevat singles, maar niet altijd grote hits of überhaupt nummers die bij ons in de hitlijsten stonden. Het is het bekende recept; Geef een cijfer van 1 tot 10 en ik doe mijn best elke dag een song te plaatsten. Het zal niet altijd op hetzelfde tijdstip zijn ( onregelmatig werk), maar ik doe mijn best.
Doe vooral gezellig mee zou ik zeggen!

De eerste die ik plaats is van Dave Edmunds. Voorheen zanger/gitarist van Rockpile.
Deze frivole rocker is geschreven door Elvis Costello. Die nam het eerder op, maar Edmunds pakte er een leuk hitje mee.

Dave Edmunds - Girls Talk (1979) - YouTube

1. Dave Edmunds - Girls Talk

Lekker nummer om mee te beginnen!

8,3

9,5

7,4

johannesA
7,7

7,5

7.8

8,5

7,5

Dave Edmunds scoort een gemiddelde van 7,911 (9 stemmen.)

De snor bracht in ''79'' met Sheik Yerbouti voor zijn doen een toegankelijk album uit. Hilarisch bleef het altijd bij hem. Met deze single scoorde Frank Zappa in Europa behoorlijk goed. Thuisland Amerika bleef achter.

Frank Zappa - Bobby Brown Goes Down ( HQ AUDIO ) - YouTube

2. Frank Zappa - Bobby Brown Goes Down

9,5

Het gaat wel van hoog naar laag. Ik vind dit echt verschrikkelijk! Sorry bikkel2 maar ik kan dit echt niet aanhoren. Ik geef dus maar even geen score.

50tracks schreef:
Het gaat wel van hoog naar laag. Ik vind dit echt verschrikkelijk! Sorry bikkel2 maar ik kan dit echt niet aanhoren. Ik geef dus maar even geen score.

Wat natuurlijk kan en mag.

johannesA
8

bikkel2
Wat natuurlijk kan en mag
Maar het is zo slecht voor mijn 100% score

bikkel2 schreef:
Deze frivole rocker is geschreven door Elvis Costello. Die nam het eerder op, maar Edmunds pakte er een leuk hitje mee.
Ik dacht dat Edmunds het eerder opgenomen had in maart 1979 en componist Costello pas in oktober 1979.
Maar een leuk hitje is het zeker.

7,6

2. Frank Zappa - Bobby Brown Goes Down
50tracks schreef:
Dat zouden ze bij het Eurovisiesongfestival ook eens moeten zeggen.
50tracks schreef:
Maar het is zo slecht voor mijn 100% score
Ik ben inmiddels reuze benieuwd naar jouw cijfer.

Die van mij: 6,9

Marzipaintree schreef:
(quote)
Ik dacht dat Edmunds het eerder opgenomen had in maart 1979 en componist Costello pas in oktober 1979.
Maar een leuk hitje is het zeker.

7,6

Costello gaf het als vriendschappelijk gebaar aan Edmunds ( in een overigens wat dronken bui)
Het zal dan in een demofase geweest zijn.
De uiteindelijke uitvoering van Costello werd het B kantje van zijn single I Can't Stand Up For Falling Down uit 1980. Dus in zekere zin heb je gelijk Marzipaintree.

'Does Humor Belong In Music?

Bobby Brown Goes Down een 8.4

7,3

7

Zappa krijgt een gemiddelde van 7,575 (8 stemmen)

De volgende Jazz/fusion formatie scoorde dit jaar hun grootste hit. De band kreeg wat hulp van zangeres Randy Crawford. Deze dame brak een jaar later door als soloartieste met het fraaie One Day I'll Fly Away.
Dit Street life kan er nog altijd prima mee door.

The Crusaders & Randy Crawford - Street life (video/audio edited & remastered) HQ - YouTube

3. The Crusaders & Randy Crawford - Street life

johannesA
5,5

8,5

7,75

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.