MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1979 Meter

zoeken in:
Debuut Prince, dit is de single editie ( het nummer duurt dubbel zolang).
Hierna zou het jarenlang steeds beter worden, toch 7,5

7.7

7,1

7.8

7,5

8,5

Een stemgemiddelde van 7,444 voor Prince.

Een dame die het in het leven flink voor de kiezen had gekregen, maakte haar comeback. Het bleef niet onopgemerkt. In de steek gelaten door Mick Jagger en een lange periode van overmatig drugsgebruik, maakte het dat zij in de 70's niet of nauwelijks actief was. Maar met het album Broken Englisch en de volgende fraaie single, was Marianne Faithfull weer spot on. Hees, doorleefd en getergd, maar absoluut de moeite waard.

Marianne Faithfull -- The Ballad Of Lucy Jordan HD - YouTube

7. Marianne Faithfull -- The Ballad Of Lucy Jordan

7,2

7,4

9 prachtig!

7,25

9

8.5

7.7

johannesA
7,8

Gemiddeld hoge cijfers voor Marianne Faithfull ( 8.713) en de 10 van musicfreak geeft de doorslag voor een voorlopige nr.1 in dit overzicht.

Even iets uit eigen land maar. Band uit Groningen en lijkt muzikaal wat op Herman Brood & Wild Romance. I Love You Like I Love Myself, een bekend hitje, is bijv. eigenlijk origineel van Phoney And The The Harcore. Zanger Erik Strack van Schijndel, kon het goed met Herman vinden overigens.
Geen lang leven beschoren en ook geen hits te bespeuren. Pick Up was een single uit dit jaar.

https://www.bing.com/videos/search?q=phoney+and+the+hardcore&view=detail&mid=052C8D2F7E25D3EB8B62052C8D2F7E25D3EB8B62&FORM=VIRE

8. Phoney And The Hardcore - Pick Up

7.0

Deze laat ik nog een dagje staan. Dus stem er lekker op los.
Morgen weer een nieuwe.

Marianne Faithfull -- The Ballad Of Lucy Jordan

Geef mij maar het origineel van Dr. Hook. Weer een fraaie Shel Silverstein compositie. Die man heeft meestal fantasierijke songs.
Deze cover van Marianne Faithfull ligt mij duidelijk wat minder.
6,0

De rest volgt later bikkel2, ik zal zorgen dat ik weer bij raak.

Phoney And The Harcore komt op een 7,5 met slechts 2 stemmen. Het is niet anders. Uiteraard, net als de andere voorgaande nummers, mag dit nog van een stem voorzien worden.

Aangezien ik morgen geen tijd heb, nu twee nummers. Twee razend succesvolle bands en in 1977 hot met respectievelijk Hotel California en Rumours. En dan weet iedereen waar ik het over heb.
Fleetwood Mac kwam in 1979 met Tusk. Een dubbelaar die wat onbegrepen werd en de Eagles met het wat matte The Long Run. Beide titelsongs werden op single uitgebracht. Bij deze dus.

https://www.youtube.com/results?search_query=eagles+the+long+run+clip+officiel

9. Eagles - The Long Run

Fleetwood Mac - Tusk (Official Music Video) - YouTube

10. Fleetwood Mac - Tusk

Phoney 7
Eagles 6
De Mac 7,5

Eagles 8
Tusk 10

Gast
geplaatst: vandaag om 17:04 uur

geplaatst: vandaag om 17:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.