Muziek / Muziekgames / 1979 Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 6 september 2019, 20:56 uur
66e plaats voor Rick James met een stemgemiddelde van 7.161. 9 stemmen maar, dus er mag gerust nog wat bij.
Voormalig constructiebankwerker Willem Duyn, was eigenlijk drummer, maar ging als zanger verder in diverse bandjes.
In 1971 is er sprake van een samenwerkingsverband met Maggie MacNeal. Het duo heet Mouth & Macneal en is ook buiten Nederland tamelijk succesvol. In 1972 bijvoorbeeld met het door Hans van Hemert geschreven How Do You Do en in 1974 op het Eurovisie Songfestival met Ik Zie Een Ster, waar mee een 3e plaats wordt binnen gesleept. Big Mouth is Duyn's nickname, vanwege de rauwe klank van zijn stem die nogal wat volume heeft.
De twee kunnen echter niet door één deur en Duyn gaat samen werken met Ingrid Kup, onder de naam Big Mouth & Little Eve. Minder succesvol en geen lang leven beschoren, maar Kup wordt uiteindelijk wel zijn vrouw.
Dit jaar is het onder zijn eigen naam echter raak met het autobiografische Willem. Een bewerking van Frankie Miller's Darling. Het bereikt de 5e plek in de Top 40.
Duyn overlijdt op 67 jarige leeftijd in 2004.
TOPPOP: Willem Duyn - Willem - YouTube
97. Willem Duyn - Willem
Voormalig constructiebankwerker Willem Duyn, was eigenlijk drummer, maar ging als zanger verder in diverse bandjes.
In 1971 is er sprake van een samenwerkingsverband met Maggie MacNeal. Het duo heet Mouth & Macneal en is ook buiten Nederland tamelijk succesvol. In 1972 bijvoorbeeld met het door Hans van Hemert geschreven How Do You Do en in 1974 op het Eurovisie Songfestival met Ik Zie Een Ster, waar mee een 3e plaats wordt binnen gesleept. Big Mouth is Duyn's nickname, vanwege de rauwe klank van zijn stem die nogal wat volume heeft.
De twee kunnen echter niet door één deur en Duyn gaat samen werken met Ingrid Kup, onder de naam Big Mouth & Little Eve. Minder succesvol en geen lang leven beschoren, maar Kup wordt uiteindelijk wel zijn vrouw.
Dit jaar is het onder zijn eigen naam echter raak met het autobiografische Willem. Een bewerking van Frankie Miller's Darling. Het bereikt de 5e plek in de Top 40.
Duyn overlijdt op 67 jarige leeftijd in 2004.
TOPPOP: Willem Duyn - Willem - YouTube
97. Willem Duyn - Willem
0
geplaatst: 7 september 2019, 21:34 uur
Ai, het Nederlandstalige lied is niet heel populair in het overzicht van 1979. Willem ''Big Mouth'' Duyn moet het doen met een stemgemiddelde van 5,98 en een 94e plaats.
Volgende week Donderdag ga ik op vakantie en dan wil ik dit 1979 gebeuren wel afgerond hebben. Ik zal dan zo nu en dan met dubbele liedjes aan komen. Zo ook nu.
In het 1e geval een Amerikaanse singer/songwriter. Hij werkt vanaf het begin van de 70's samen met Jim Messina, bekend van Poco en Buffalo Springfield, onder de naam Loggins And Messina.
In 1977 gaat het duo uit elkaar. Zonder enige wrijving trouwens. In ''77'' gaat Loggins solo en in 1979 verschijnd het album Keep The Fire. De single This Is It wordt fanatiek gepromoot door Frits Spits in diens Avondspits. De song is geschreven door Loggins met Michael McDonald. En zo is de cirkel weer rond. De Doobie Brothers song What A Fool Believes ( ook in deze lijst) is ook een compositie van beiden. Micheal is te horen in de coirtjes. Ondanks of dankzij Spits, bereikt het de 26e plek in de Top 40.
Kenny Loggins- This Is It (1979) - YouTube
98. Kenny Loggins- This Is It
Een Brit met een geweldige bronzige stem. Vooral bekend van de band Procol Harum. Natuurlijk kennen we A Whiter Shade Of Pale allemaal. Als de band eind jaren 70 het wel welletjes vindt, gaat hij solo en dat resulteerd in deze niet onaardige song over het overwinnen van vliegangst. In de 80's gaat hij nog een samenwerking aan met onze Adje Visser, Lori Spee en Alan Parsons Project. Procol Harum wordt overigens in de jaren 90 weer nieuw leven ingeblazen. (No More) Fear Of Flying brengt het tot de 21e positie in de Top 40.
Gary Brooker - No More Fear Of Flying • TopPop - YouTube
99. Gary Brooker - No More Fear Of Flying
Volgende week Donderdag ga ik op vakantie en dan wil ik dit 1979 gebeuren wel afgerond hebben. Ik zal dan zo nu en dan met dubbele liedjes aan komen. Zo ook nu.
In het 1e geval een Amerikaanse singer/songwriter. Hij werkt vanaf het begin van de 70's samen met Jim Messina, bekend van Poco en Buffalo Springfield, onder de naam Loggins And Messina.
In 1977 gaat het duo uit elkaar. Zonder enige wrijving trouwens. In ''77'' gaat Loggins solo en in 1979 verschijnd het album Keep The Fire. De single This Is It wordt fanatiek gepromoot door Frits Spits in diens Avondspits. De song is geschreven door Loggins met Michael McDonald. En zo is de cirkel weer rond. De Doobie Brothers song What A Fool Believes ( ook in deze lijst) is ook een compositie van beiden. Micheal is te horen in de coirtjes. Ondanks of dankzij Spits, bereikt het de 26e plek in de Top 40.
Kenny Loggins- This Is It (1979) - YouTube
98. Kenny Loggins- This Is It
Een Brit met een geweldige bronzige stem. Vooral bekend van de band Procol Harum. Natuurlijk kennen we A Whiter Shade Of Pale allemaal. Als de band eind jaren 70 het wel welletjes vindt, gaat hij solo en dat resulteerd in deze niet onaardige song over het overwinnen van vliegangst. In de 80's gaat hij nog een samenwerking aan met onze Adje Visser, Lori Spee en Alan Parsons Project. Procol Harum wordt overigens in de jaren 90 weer nieuw leven ingeblazen. (No More) Fear Of Flying brengt het tot de 21e positie in de Top 40.
Gary Brooker - No More Fear Of Flying • TopPop - YouTube
99. Gary Brooker - No More Fear Of Flying
1
geplaatst: 8 september 2019, 01:47 uur
bikkel2 schreef:
Volgende week Donderdag ga ik op vakantie en dan wil ik dit 1979 gebeuren wel afgerond hebben.
Gary Brooker - No More Fear Of Flying
Ga je vliegen? Volgende week Donderdag ga ik op vakantie en dan wil ik dit 1979 gebeuren wel afgerond hebben.
Gary Brooker - No More Fear Of Flying
Ik zal in ieder geval ermee rekening houden dat ik voor donderdag weer op schema zit.
Gary Brooker stond destijds nr. 1 in mijn weeklijst maar na 40 jaar zit de sleet er een beetje in.
7,0
2
geplaatst: 8 september 2019, 02:47 uur
Willem Duyn - Willem
Willem zat ooit in de Jay-Jays. Die hadden in 1966 nog een grote top 10 hit in Nederland met bald headed woman.
https://www.nldiscografie.nl/upload/6/a/4/discografie/jayjaysbald.large.jpg
Willem had toen nog kale wangen.
Vier jaar later ging hij bebaard en behaard met Sjoukje alias Maggie Mc Neal.
Helaas ging het stel na vier jaar ook weer uit elkaar. Volgens Willem was Maggie te vaak ziek.
Vier jaar na Willems dood verteld Sjoukje over wat ze van de samenwerking met Willem vond en kwam ze met een nieuwe Mouth.
Dat bleek Arie Ribbens te zijn.
Helaas werd het geen succes. Arie was te vaak ziek.
Willem krijgt van mij een 5,5.
Willem zat ooit in de Jay-Jays. Die hadden in 1966 nog een grote top 10 hit in Nederland met bald headed woman.
https://www.nldiscografie.nl/upload/6/a/4/discografie/jayjaysbald.large.jpg
Willem had toen nog kale wangen.
Vier jaar later ging hij bebaard en behaard met Sjoukje alias Maggie Mc Neal.
Helaas ging het stel na vier jaar ook weer uit elkaar. Volgens Willem was Maggie te vaak ziek.
Vier jaar na Willems dood verteld Sjoukje over wat ze van de samenwerking met Willem vond en kwam ze met een nieuwe Mouth.
Dat bleek Arie Ribbens te zijn.
Helaas werd het geen succes. Arie was te vaak ziek.
Willem krijgt van mij een 5,5.
1
geplaatst: 8 september 2019, 02:59 uur
Bee Gees. Die jongens konden goed met elkaar.
Maar er is er nog maar één over. En die mist zijn broers.
Wat een tragedie, inderdaad.
Misschien dat ik daarom dit nummer nu beter vind dan 40 jaar geleden.
7,0
Maar er is er nog maar één over. En die mist zijn broers.
Wat een tragedie, inderdaad.
Misschien dat ik daarom dit nummer nu beter vind dan 40 jaar geleden.
7,0
1
geplaatst: 8 september 2019, 03:08 uur
Ellen Foley - We belong to the night
Ellen is nooit echt succesvol geweest in Engeland en Amerika.
En helaas ook niet bij mij.
Maar ik blijf het proberen met Ellen.
Deze nacht krijgt ze een: 6,5
Ellen is nooit echt succesvol geweest in Engeland en Amerika.
En helaas ook niet bij mij.
Maar ik blijf het proberen met Ellen.
Deze nacht krijgt ze een: 6,5
* denotes required fields.