Muziek / Muziekgames / 1979 Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 10 september 2019, 22:49 uur
Kayak - Rutheless Queen: 8,5
UK - Rendevouz 6:02: 8
Poppordeprog
UK - Rendevouz 6:02: 8
Poppordeprog
0
johannesA
geplaatst: 11 september 2019, 08:30 uur
Kayak - Rutheless Queen: 9,5
UK - Rendevouz 6:02: 7,2
UK - Rendevouz 6:02: 7,2
0
geplaatst: 11 september 2019, 16:03 uur
Beste deelnemers,
Stem gerust nog op Kayak en UK, maar ik ga wel alvast de laatste twee songs plaatsen. In de voormiddag morgen kom ik met de scores en uiteindelijke eindlijst. Daarna verlaat ik dit natte land voor een dag of 10.
Twee songs uit een film en toevalligerwijs ook nr.1 hits bij ons.
Allereerst een band die feitelijk in 1979 al aardig op leeftijd was. Al bezig vanaf de jaren 50 en bekend als begeleiders van Cliff Richard en uiteraard op zichzelf staand. Bekende evergreens zijn natuurlijk Apache en oa. FBI.
Blikvanger, de man met de grote bril en de koning van de Fender Stratocaster, Hank B Marvin.
Theme From The Deerhunter, is een gevoelige melancholieke instrumental, met uiteraard Hank zijn huilende gitaar in de hoofdrol. De film The Deerhunter is inmiddels een klassieker van jewelste. Hoe zit het met dit nummer?
The Shadow - The Deer Hunter (Best Quality) - YouTube
106. The Shadows - Theme from the deer Hunter (Cavatina)
Art Garfunkel is uiteraard bekend door zijn jarenlange samenwerking met Paul Simon. Eerst fungerend als Tom & Jerry en later doorgebroken als Simon & Garfunkel. Na het inmense succes van het album Bridge Over Troubled Water (1970), gaan de heren onverwacht ieder hun eigen weg. Paul Simon redt zich best, maar Art heeft een wat moeizamer soloverloop.
Op zijn lijf geschreven is echter Bright Eyes. Een compositie van Mike Batt en natuurlijk bekend van de film Watership Down. U weet wel, de animatiefilm met die zielige konijnen.
Art Garfunkel - Bright Eyes - YouTube
107. Art Garfunkel - Bright Eyes
Stem gerust nog op Kayak en UK, maar ik ga wel alvast de laatste twee songs plaatsen. In de voormiddag morgen kom ik met de scores en uiteindelijke eindlijst. Daarna verlaat ik dit natte land voor een dag of 10.
Twee songs uit een film en toevalligerwijs ook nr.1 hits bij ons.
Allereerst een band die feitelijk in 1979 al aardig op leeftijd was. Al bezig vanaf de jaren 50 en bekend als begeleiders van Cliff Richard en uiteraard op zichzelf staand. Bekende evergreens zijn natuurlijk Apache en oa. FBI.
Blikvanger, de man met de grote bril en de koning van de Fender Stratocaster, Hank B Marvin.
Theme From The Deerhunter, is een gevoelige melancholieke instrumental, met uiteraard Hank zijn huilende gitaar in de hoofdrol. De film The Deerhunter is inmiddels een klassieker van jewelste. Hoe zit het met dit nummer?
The Shadow - The Deer Hunter (Best Quality) - YouTube
106. The Shadows - Theme from the deer Hunter (Cavatina)
Art Garfunkel is uiteraard bekend door zijn jarenlange samenwerking met Paul Simon. Eerst fungerend als Tom & Jerry en later doorgebroken als Simon & Garfunkel. Na het inmense succes van het album Bridge Over Troubled Water (1970), gaan de heren onverwacht ieder hun eigen weg. Paul Simon redt zich best, maar Art heeft een wat moeizamer soloverloop.
Op zijn lijf geschreven is echter Bright Eyes. Een compositie van Mike Batt en natuurlijk bekend van de film Watership Down. U weet wel, de animatiefilm met die zielige konijnen.
Art Garfunkel - Bright Eyes - YouTube
107. Art Garfunkel - Bright Eyes
1
geplaatst: 12 september 2019, 00:10 uur
Kayak - Rutheless Queen
Die extra "e" die sommigen er tussenzetten vind ik wel wat hebben.
Dus die hou ik er in.
Zij zijn op hun best als we de klok een uur achteruit zetten en zo een extra uur lijken te krijgen.
Deze meedogenloze koningin scoort bij mij vooral laag vanwege de matige tekst.
5,8
UK - Rendevouz 6:02
Die "z" die sommigen eruit hebben gehaald vind ik trouwens wel wat hebben.
Dus die hou ik eruit.
De UK zijn op hun best als ze niets te verliezen hebben.
In dit nummer hebben ze een vol uur wel nodig, zo lijkt het.
7,02
Die extra "e" die sommigen er tussenzetten vind ik wel wat hebben.
Dus die hou ik er in.
Zij zijn op hun best als we de klok een uur achteruit zetten en zo een extra uur lijken te krijgen.
Deze meedogenloze koningin scoort bij mij vooral laag vanwege de matige tekst.
5,8
UK - Rendevouz 6:02
Die "z" die sommigen eruit hebben gehaald vind ik trouwens wel wat hebben.
Dus die hou ik eruit.
De UK zijn op hun best als ze niets te verliezen hebben.
In dit nummer hebben ze een vol uur wel nodig, zo lijkt het.
7,02
0
geplaatst: 12 september 2019, 09:45 uur
Beste mensen,
Stemmen op Kayak, UK, The Shadows en Art Garfunkel, kan nog tot 11.30.
De eindstand volgt dan wat later.
Stemmen op Kayak, UK, The Shadows en Art Garfunkel, kan nog tot 11.30.
De eindstand volgt dan wat later.
3
geplaatst: 12 september 2019, 12:43 uur
Eindstand:
1. The Clash - London Calling 8.864 ( 17)
2. Joy Division - Transmission 8,841 (12)
3. Fleetwood Mac- Tusk 8,58 (10)
4. The Jam - Eton Rifles 8,481 (12)
5. The Cure - Boys Don't Cry 8,426 (19)
6. Elvis Costello & The Attractions - Oliver's Army 8,413 (15)
7. XTC - Making Plans For Nigel 8,255 ( 18)
8. The Specials - Gangsters 8,238 (11)
9. Pink Floyd - Another Brick In The Wall 8,227 (22)
10. The Police - Message In A Bottle 8,227 (19)
11. Talking Heads - Life During Wartime 8,122 (18)
12. The Pretenders - Brass In Pocket 8,1 (19)
13. Tubeway Army - Are Friends Electric 8,042 (19)
14. Duncan Browne - The Wild Places 8,004 (15)
15. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich 7,983 (15)
16. Wire - Map Ref. 41°N 93°W 7,961 (17)
17. Chic - Good Times 7,958 (12)
18. Art Garfunkel - Bright Eyes 7,925 (12)
19. David Bowie - Boys Keep Swinging 7,900 (11)
20. Magazine - Rhythm of Cruelty 7,87 (10)
21. UK - Rendezvous 6:02 7.867 (10)
22. Squeeze - Cool For Cats 7,85 (14)
23. Cheap Trick - Surrender (live) 7,83 (10)
24. Fischer Z - The Worker 7,825 (12)
25. The Damned - Love Song 7,811 (9)
26. Marianne Faithfull - The Ballad Of Lucy Jordan 7,81 (15)
27. Blondie - Dreaming 7,794 (17)
28. Dave Edmunds - Girls Talk 7,792 (13)
29. The Beat - Mirror In The Bathroom 7.791 (12)
30. Buggles - Video Killed The Radio Star 7,782 (16)
31. Supertramp - The Logical Song 7,771 (19)
32. Japan - Life In Tokyo 7,754 (12)
33. Herman Brood & His Wild Romance - Never Be Clever 7,751 (16)
34. The Records - Starry Eyes 7,728 (7)
35. The B52's - Planet Claire 7,711 (17)
36. The Sugarhill Gang - Rapper's Delight 7,688 (17)
37. Frank Zappa - Bobby Brown 7,672 (11)
38 .M- Popmuzik 7,658 (12)
39. Ellen Foley - We Belong To The Night 7,63 (15)
40. Van Morisson - Bright Side of the Road 7,614 (14)
41. Lowell George - Cheek To Cheek 7,611 (9)
42. The Shirts - Laugh And Walk Away 7,608 (12)
43. The Selecter - On My Radio 7,564 (14)
44. Madness - One Step Beyond 7,56 (15)
45 .Joe Jackson - It's Different For Girls 7,55 (14)
46 .Donna Summer - Hot Stuff 7,533 (12)
47. The Whispers - And The Beat Goes On 7,519 (18)
48. Kayak - Ruthless Queen 7,515 (10)
49. The Boomtown Rats - I Don't Like Mondays 7,512 (20)
50. Bob Marley & The Wailers - Stir It Up (live) 7,51 (10)
51.Simple Minds - Life In A Day 7,477 (9)
52. Earth & Fire - Weekend 7,469 (13)
53. Doobie Brothers - What A Fool Believes 7,466 (15)
54. Nils Lofgren - Shine Silently 7,454 (11)
55. Prince - I Wanna Be Your Lover 7,450 (12)
56.The Real Thing - Can You Feel The Force 7,437 (8)
57. Paul McCartney & Wings - Getting Closer 7,433 (9)
58. Golden Earring - Weekend Love 7,430 (13)
59. Sister Sledge - Lost In Music 7,428 (14)
60. Bee Gees - Tragedy 7,392 (19)
61. AC/DC - Highway To Hell 7,35 (18)
62. The Knack - My Sharona 7,342 (14)
63 .Crusaders & Randy Crawford - Street Life 7,326 (13)
64. Godley & Creme - An Englishman In New York 7,318 (16)
65. Ian Dury & The Blockheads - Reasons To Be Cheerfull Part 3 7,310 (14)
66. Lene Lovich - Lucky Number 7,3 (12)
67. Roxy Music- Dance Away 7,3 (12)
68. Graham Parker And The Rumour-Local Girls 7,233 (9)
69. The Shadows - Theme from the deer Hunter 7,220 (12)
70. The Stranglers-Duchess 7,21 (10)
71. Earth, Wind & Fire - Star 7,193 (15)
72 .Pat Benatar - Heartbreaker 7,166 (6)
73. Motörhead – Overkill 7,163 (11
74. Rick James - Bustin Out ( On The Funk) 7,161 (9)
75. Electric Light Orchestra - Don't Bring Me Down 7,144 (17)
76. Kenny Loggins- This Is It 7,14 (10)
77. Janis Ian - Fly To High 7,126 (15)
78. Gary Brooker - No More Fear Of Flying 7,11 (10)
79. ABBA - Voulez Vouz 7,1 (15)
80. George Harrison - Blow Away 7,011 (9)
81. The Human Leaque - Empire State Human 7,008 (12)
82. Dr Hook - When You're In Love With A Beautiful Woman 6,988 (17)
83. Raydio - You Can't Change That 6,983 (12)
84. Rupert Holmes - Escape (The Piña Colada Song) 6,981 (11)
85. Siouxsie And The Banshees - The Staircase (Mystery) 6,975 (14)
86. Phoney & The Hardcore - Pick Up 6,957 (7)
87. Dan Hartman - Relight My Fire 6,95 (12)
88. Gruppo Sportivo - Disco Really Made It 6,937 (16)
89. Kiss - I Was Made For Lovin' You 6,922 (17)
90. Holger Czukay - Cool In The Pool 6,890 (11)
91.The Charlie Daniels Band - The Devil Went Down to Georgia 6,883 (15)
92. Queen - Crazy Little Thing Called Love 6,859 (16)
93. Houseband - Hey, What Planet Is This ? 6,788 (9)
94. Eagles The Long Run - 6,78 (10)
95. Leif Garret - I Was Made For Dancing 6,754 (11)
96. Sparks - Beat The Clock 6,745 (10)
97. Peaches & Herb - Reunited 6,734 (16)
98. Gary Moore - Parisienne Walkways 6,671 (7)
99. Gibson Brothers - Que Sera Que Mi Vida 6,643 (16)
100. Adam And The Ants-ZEROX 6,551 (9)
101. Doe Maar - Ik Zou Het Willen Doen 6,17 (10)
102. Cliff Richard - We Don't Talk Anymore 6,128 (14)
103. Herman van Veen - Opzij 6,016 (16)
104. Racey - Lay Your Love On Me 5,938 (13)
105. Willem Duyn - Willem 5,936 (11)
106. Journey - Lovin', Touchin', Squeezin 5,928 (12)
107. Tee -Set - Linda Linda 5,755 (9)
Uk en Art Garfunkel deden het goed en eindigen hoog.
Een zeer overtuigende nr.1 toch wel. Kennelijk is het overduidelijk dat The Clash gewoon de beste single uitbracht dit jaar. Joy Division zat er overigens niet ver vanaf, maar vanaf de 3e positie komt er eigenlijk niets meer in de buurt. Laagste gemiddelde 5,755. In dit geval Tee -Set. Echte onvoldoendes qua gemiddelden zijn er dus niet in deze lijst.
Ik heb natuurlijk niet alles geplaatst. Er zijn acts die er met een hit in Nederland niet tussen staan. Maar ik vond het juist leuk om het soms op te vullen met nummers die hier nooit in de charts/tipparade zijn voorgekomen.
Het leuke daarvan is dat sommige van die nummers best aardig zijn gewaardeerd. Oa. The Beat, B52's en recentelijk nog The Records.
Ik dank een ieder voor zijn bijdragen. Leuk weer om te doen en ik plaats zoals het hoort met een winnaar, nog een keertje London Calling.
The Clash - London Calling (Official Video) - YouTube
1. The Clash - London Calling 8.864 ( 17)
2. Joy Division - Transmission 8,841 (12)
3. Fleetwood Mac- Tusk 8,58 (10)
4. The Jam - Eton Rifles 8,481 (12)
5. The Cure - Boys Don't Cry 8,426 (19)
6. Elvis Costello & The Attractions - Oliver's Army 8,413 (15)
7. XTC - Making Plans For Nigel 8,255 ( 18)
8. The Specials - Gangsters 8,238 (11)
9. Pink Floyd - Another Brick In The Wall 8,227 (22)
10. The Police - Message In A Bottle 8,227 (19)
11. Talking Heads - Life During Wartime 8,122 (18)
12. The Pretenders - Brass In Pocket 8,1 (19)
13. Tubeway Army - Are Friends Electric 8,042 (19)
14. Duncan Browne - The Wild Places 8,004 (15)
15. Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich 7,983 (15)
16. Wire - Map Ref. 41°N 93°W 7,961 (17)
17. Chic - Good Times 7,958 (12)
18. Art Garfunkel - Bright Eyes 7,925 (12)
19. David Bowie - Boys Keep Swinging 7,900 (11)
20. Magazine - Rhythm of Cruelty 7,87 (10)
21. UK - Rendezvous 6:02 7.867 (10)
22. Squeeze - Cool For Cats 7,85 (14)
23. Cheap Trick - Surrender (live) 7,83 (10)
24. Fischer Z - The Worker 7,825 (12)
25. The Damned - Love Song 7,811 (9)
26. Marianne Faithfull - The Ballad Of Lucy Jordan 7,81 (15)
27. Blondie - Dreaming 7,794 (17)
28. Dave Edmunds - Girls Talk 7,792 (13)
29. The Beat - Mirror In The Bathroom 7.791 (12)
30. Buggles - Video Killed The Radio Star 7,782 (16)
31. Supertramp - The Logical Song 7,771 (19)
32. Japan - Life In Tokyo 7,754 (12)
33. Herman Brood & His Wild Romance - Never Be Clever 7,751 (16)
34. The Records - Starry Eyes 7,728 (7)
35. The B52's - Planet Claire 7,711 (17)
36. The Sugarhill Gang - Rapper's Delight 7,688 (17)
37. Frank Zappa - Bobby Brown 7,672 (11)
38 .M- Popmuzik 7,658 (12)
39. Ellen Foley - We Belong To The Night 7,63 (15)
40. Van Morisson - Bright Side of the Road 7,614 (14)
41. Lowell George - Cheek To Cheek 7,611 (9)
42. The Shirts - Laugh And Walk Away 7,608 (12)
43. The Selecter - On My Radio 7,564 (14)
44. Madness - One Step Beyond 7,56 (15)
45 .Joe Jackson - It's Different For Girls 7,55 (14)
46 .Donna Summer - Hot Stuff 7,533 (12)
47. The Whispers - And The Beat Goes On 7,519 (18)
48. Kayak - Ruthless Queen 7,515 (10)
49. The Boomtown Rats - I Don't Like Mondays 7,512 (20)
50. Bob Marley & The Wailers - Stir It Up (live) 7,51 (10)
51.Simple Minds - Life In A Day 7,477 (9)
52. Earth & Fire - Weekend 7,469 (13)
53. Doobie Brothers - What A Fool Believes 7,466 (15)
54. Nils Lofgren - Shine Silently 7,454 (11)
55. Prince - I Wanna Be Your Lover 7,450 (12)
56.The Real Thing - Can You Feel The Force 7,437 (8)
57. Paul McCartney & Wings - Getting Closer 7,433 (9)
58. Golden Earring - Weekend Love 7,430 (13)
59. Sister Sledge - Lost In Music 7,428 (14)
60. Bee Gees - Tragedy 7,392 (19)
61. AC/DC - Highway To Hell 7,35 (18)
62. The Knack - My Sharona 7,342 (14)
63 .Crusaders & Randy Crawford - Street Life 7,326 (13)
64. Godley & Creme - An Englishman In New York 7,318 (16)
65. Ian Dury & The Blockheads - Reasons To Be Cheerfull Part 3 7,310 (14)
66. Lene Lovich - Lucky Number 7,3 (12)
67. Roxy Music- Dance Away 7,3 (12)
68. Graham Parker And The Rumour-Local Girls 7,233 (9)
69. The Shadows - Theme from the deer Hunter 7,220 (12)
70. The Stranglers-Duchess 7,21 (10)
71. Earth, Wind & Fire - Star 7,193 (15)
72 .Pat Benatar - Heartbreaker 7,166 (6)
73. Motörhead – Overkill 7,163 (11
74. Rick James - Bustin Out ( On The Funk) 7,161 (9)
75. Electric Light Orchestra - Don't Bring Me Down 7,144 (17)
76. Kenny Loggins- This Is It 7,14 (10)
77. Janis Ian - Fly To High 7,126 (15)
78. Gary Brooker - No More Fear Of Flying 7,11 (10)
79. ABBA - Voulez Vouz 7,1 (15)
80. George Harrison - Blow Away 7,011 (9)
81. The Human Leaque - Empire State Human 7,008 (12)
82. Dr Hook - When You're In Love With A Beautiful Woman 6,988 (17)
83. Raydio - You Can't Change That 6,983 (12)
84. Rupert Holmes - Escape (The Piña Colada Song) 6,981 (11)
85. Siouxsie And The Banshees - The Staircase (Mystery) 6,975 (14)
86. Phoney & The Hardcore - Pick Up 6,957 (7)
87. Dan Hartman - Relight My Fire 6,95 (12)
88. Gruppo Sportivo - Disco Really Made It 6,937 (16)
89. Kiss - I Was Made For Lovin' You 6,922 (17)
90. Holger Czukay - Cool In The Pool 6,890 (11)
91.The Charlie Daniels Band - The Devil Went Down to Georgia 6,883 (15)
92. Queen - Crazy Little Thing Called Love 6,859 (16)
93. Houseband - Hey, What Planet Is This ? 6,788 (9)
94. Eagles The Long Run - 6,78 (10)
95. Leif Garret - I Was Made For Dancing 6,754 (11)
96. Sparks - Beat The Clock 6,745 (10)
97. Peaches & Herb - Reunited 6,734 (16)
98. Gary Moore - Parisienne Walkways 6,671 (7)
99. Gibson Brothers - Que Sera Que Mi Vida 6,643 (16)
100. Adam And The Ants-ZEROX 6,551 (9)
101. Doe Maar - Ik Zou Het Willen Doen 6,17 (10)
102. Cliff Richard - We Don't Talk Anymore 6,128 (14)
103. Herman van Veen - Opzij 6,016 (16)
104. Racey - Lay Your Love On Me 5,938 (13)
105. Willem Duyn - Willem 5,936 (11)
106. Journey - Lovin', Touchin', Squeezin 5,928 (12)
107. Tee -Set - Linda Linda 5,755 (9)
Uk en Art Garfunkel deden het goed en eindigen hoog.
Een zeer overtuigende nr.1 toch wel. Kennelijk is het overduidelijk dat The Clash gewoon de beste single uitbracht dit jaar. Joy Division zat er overigens niet ver vanaf, maar vanaf de 3e positie komt er eigenlijk niets meer in de buurt. Laagste gemiddelde 5,755. In dit geval Tee -Set. Echte onvoldoendes qua gemiddelden zijn er dus niet in deze lijst.
Ik heb natuurlijk niet alles geplaatst. Er zijn acts die er met een hit in Nederland niet tussen staan. Maar ik vond het juist leuk om het soms op te vullen met nummers die hier nooit in de charts/tipparade zijn voorgekomen.
Het leuke daarvan is dat sommige van die nummers best aardig zijn gewaardeerd. Oa. The Beat, B52's en recentelijk nog The Records.
Ik dank een ieder voor zijn bijdragen. Leuk weer om te doen en ik plaats zoals het hoort met een winnaar, nog een keertje London Calling.
The Clash - London Calling (Official Video) - YouTube
1
geplaatst: 12 september 2019, 12:55 uur
Bedankt Michel, jij hebt van 1979 een fijn terugblikjaar gemaakt, mooie winnaar ook.
1
geplaatst: 12 september 2019, 17:46 uur
Inderdaad, 1979 was een mooi muziekjaar (blijkens deze lijst) en het was een prima initiatief van bikkel2.
1
geplaatst: 16 september 2019, 06:09 uur
Een mooi jaaroverzicht bikkel2 waarvoor mijn dank. Maar ... ik mis toch wel het e.e.a. wat betreft (post)punk en new wave. Voor mij in ieder geval een reden om een (Post)punk - New Wave Meter te openen.
1
geplaatst: 25 september 2019, 02:18 uur
En ik deed ook nog tevergeefs allerlei suggesties bij mijn commentaar. Micheal Jackson bijvoorbeeld.
Maar.... de lijst is wat mij betreft al meer dan fraai.
Hartelijk dank en mooi gedaan Michel bikkel2 ?
Maar.... de lijst is wat mij betreft al meer dan fraai.
Hartelijk dank en mooi gedaan Michel bikkel2 ?
* denotes required fields.