MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
wavanbuuren
jeugdsentiment x 2
(en Diego is de grootste).

7

Maximaal 1x per jaar kan ik dit nog wel horen.

5,5

7 Niks mis mee

Ast
6,0

Het gemiddelde van Opus volgt morgen. 

Vier Golden Globe Awards, drie Grammy Awards, drie Primetime Emmy Awards en een Tony Award: de artiest van de dag heeft niet bepaald stilgezeten in haar carrière. 

Haar twee bekendste nummers, Wind Beneath My Wings en The Rose, hebben opvallend genoeg nooit de hitlijst in Nederland weten te bereiken. Wel wist ze met drie andere nummers in de Top 40 te verschijnen. Vandaag beoordelen we haar grootste hit in Nederland:

457. Bette Midler - To Deserve You

[1996, #aw14, #hp5]

4,5 te veel gejank. Not my cup of tea.

Nee, ze heeft betere, maar die stem is toch wel sterk hoor.

6.7

452. Esmée Denters - Outta Here 5.0
453. Louis Armstrong - What a Wonderful World 7.5
454. Santana - They All Went to Mexico [feat. Booker T. Jones & Willie Nelson] 6.5
455. Opus - Live Is Life 6.5
456. Shaky
457. Bette Midler - To Deserve You 6.5

Is de Remix versie van Bette MIdler niet bekender?

Bette M: 7

Bette Midler - To Deserve You : 8

Dwejkk_, dit was inderdaad 456. Bedankt voor de waarschuwing

De remix zal velen bekend zijn, maar was geen hit hier.

Ehh, de remixversie was juist de hit, niet deze versie

In 1996 hoorde je alleen de danceversie voorbij komen in de top 40.

Ast
7,3

musicfriek schreef:
Ehh, de remixversie was juist de hit, niet deze versie

Hmm... heb je een bron? Volgens de officiële Top40 site is het de normale versie die een hit was , niet de remix.

Opus eindigt op 5,45
Bette scoort 6,12

Dit weekend gaan we opnieuw kijken naar hits uit televisieserie. Een onuitputtelijke bron zou je bijna zeggen.

Hits uit televisieseries #4

Edgar18 schreef:
Lisa en Louis?

Jazeker Edgar, het is eindelijk tijd!

Dit heeft eigenlijk geen lange introductie nodig. Langslopende soap in Nederland, razend populair bij een groot deel van de bevolking en een theme tune die door waarschijnlijk iedereen in Nederland herkend wordt.

Maar ja... dat betekent natuurlijk niet automatisch dat we het nummer ook heel goed vinden, of toch wel? Roept u maar:

457. Lisa Boray & Louis de Vries - Goede Tijden, Slechte Tijden

[1991, #aw8, #hp9]

Shaky schreef:
Hmm... heb je een bron? Volgens de officiële Top40 site is het de normale versie die een hit was , niet de remix.
Ik heb de cd-single en daar staat de remixversie als eerste track op en de albumversie als laatste.

https://dutchcharts.nl/showitem.asp?interpret=Bette+Midler&titel=To+Deserve+You&cat=s

Maar als de top 40 niet aangeeft dat het om de remix gaat, vind ik wel apart. Het nummer zelf is uit 1995 (Bette of Roses) en in mijn herinnering werd dat nummer pas een hit in de remixuitvoering. Enfin, vind persoonlijk de remix veel leuker dan het origineel

Hmm.. veel conflicterende informatie inderdaad. Nou goed, laat ik als spelleider de knoop doorhakken: ik volg wat de Top40 zegt. Kun je me vast wel vergeven toch?

Shaky schreef:
Jazeker Edgar, het is eindelijk tijd!
Yes!

Die van Ruth Jacott vind ik beter. Die kreeg een 6,0, deze keer hou ik het bij een 4,0. Het nummer is vrij brak, maar de sax aan het einde kan ik wel waarderen.

Deze Lisa Boray is geen enorm bekende artiesten, maar ze is wel (mede-)verantwoordelijk voor één van mijn favoriete Hazes songs (Sorry).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:07 uur

geplaatst: vandaag om 04:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.