MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
2,5

Doop 3

De laatste vijf zijn allemaal nummers die voor mij prachtig op verschillende gehele getallen afgerond kunnen worden:
572. Doop - Doop: 6,0
571. Gabriella Cilmi - Sweet About Me: 7,0
570. Rod McKuen - Soldiers Who Want To Be Heroes: 4,0
569. France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son 8,0
568. Bill Wyman – (Si, Si) Je Suis Un Rock Star 5,0

Doop 4

Doop: 4,5

Doop - Doop : 3

4,5

wavanbuuren
Als het in de laatste 20 jaar zou zijn uitgebracht zou ik het waarschijnlijk een 2 hebben gegeven voor zeiver.
Maar ja, als volle bak "stapper" van die tijd wordt ik er onwillekeurig toch wel weer vrolijk van.

Een zeer hypocriete 6,7

Doop belandt op plek 498 met 5,12 gemiddeld.

Van een Nederlandse dancetrack die de eerste positie in de UK wist te veroveren, naar een 60's song die in de VS maar ternauwernood de Top 40 wist te halen. Ondanks het verschil in succes op het moment van uitbrengen kunnen we toch wel stellen dat anno 2021 de rollen zijn omgedraaid en de minder grote hit de grootste klassieker blijkt te zijn geworden.

Onder andere Barry Gibb, Paul McCartney en John Lennon hebben in het verleden publiekelijk hun bewondering voor dit nummer uitgesproken. In de verkiezing 500 Greatest Songs of All Time eindigde deze song op plek 25.

Hier ook een favoriet?

573. The Beach Boys - God Only Knows

[1966, #aw8, #hp11] 

4,5

Matig nummer, nietwaar aERodynamIC?

9,5

Titmeister schreef:
4,5

Matig nummer, nietwaar aERodynamIC?

nee man, hoe kom je erbij? Heerlijk die koortjes.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:11 uur

geplaatst: vandaag om 02:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.