MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
Geïnspireerd door het Nieuw in de Top 40-metertopic loop ik al een tijdje met het idee om random door de geschiedenis van de Nederlandse top 40 te gaan. Ik vind mijn kennis van de hitlijst eigenlijk veel te laag en wil daar verandering in brengen. Elke dag zal ik een nieuw nummer posten met eventuele (achtergrond)informatie. Top 40-professor Arrie zal hier en daar de Maarten van Rossem uithangen.

Aan jullie de taak om ook een kritische blik te werpen op het nummer in kwestie, door het te voorzien van een cijfer en/of commentaar.

De eerste track die langskomt is er eentje uit 1987. Het heeft 8 weken in de top 40 gestaan, met als hoogtepunt plaats 11. Het betreft een song van de Franse zangeres Claudie Fritsch-Mentrop, een extravagante verschijning die behalve deze hit maar weinig wapenfeiten kende. Voyage Voyage werd een grote hit in vele landen, wat destijds best wel knap was voor een Franse chanson.

Tot op de dag van vandaag is dit nog een erg populair nummer, een mijlpaal in de synthpop-geschiedenis. Maar wat zeggen jullie er nou van?

1. Desireless - Voyage Voyage

zaaf
8.8

Dat wordt vast de nieuwe nummer 1!

7

No comment.

8,5

Ken deze song vooral in de coverversie van Kate Ryan

Voor deze zingende scheerkwast een

9

Wrathchild1
7

Als al deze mensen nou ook eens meestemmen in mijn topic... ?

GrafGantz schreef:
Dat wordt vast de nieuwe nummer 1!

Ik denk dat ie onderaan eindigt.

Leuk topic, was zelf ook al een tijdje zoiets van plan maar Jordi is me voor.

8

Nou, ik word hier warm noch koud van, maar fijn dat er al zoveel animo is

6

Onweerwolf
10!

Eén van de allergeniaalste singles uit de '80s en Top 100 Aller Tijden materiaal hier. Briljante plaat.

7,5

Kate Ryan had met de cover van Voyage Voyage een dikke hit in een periode dat ik regelmatig naar clipzenders keek dus dat nummer ken ik goed, maar ook het origineel is me bekend. Ik zou eigenlijk niet weten welke van de twee ik al het vaakst gehoord heb.

cosmic kid (moderator)
Allereerst complimenten voor dit topic. Toevallig liep ik gisteren met exact hetzelfde idee, ik zet dit topic dus bij mijn updates. Komen alle 13.994 nummers in aanmerking, jordidj1? Dus inclusief alle carnavalskrakers en voetbalhits?

Voyage Voyage krijgt een 8. Prima nummer uit mijn favoriete decennium

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:21 uur

geplaatst: vandaag om 16:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.