MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
Zager and Evans - In The Year 2525: 7,5

Wrathchild1
6

Ik ben zo ontzettend brak, niet te filmen. Dus prop ik dit nummer er even tussendoor.

In het kader van random.org:

45. Earth & Fire - Twenty Four Hours

[1982, #aw7, #hp13]

“Earth & Fire wijkt hier af van het muzikale padje” wordt gezegd bij de comments. Vinden wij dat ook?

zaaf
wel van het mijne
2

De Earth & Fire van de jaren '80 ken ik niet of nauwelijks. Daar lijk ik niet veel aan te missen.

5

De Jerney Kaagman band. Weinig meer van doen met de Earth & Fire van de begin en mid 70's.

4.7

jordidj1 schreef:

“Earth & Fire wijkt hier af van het muzikale padje”

Precies wat ook bikkel2 zegt

Ze weken al eerder ('79) sterk af van hun oorspronkelijke geluid
(sympho/prog rock) dit is geen E&F meer en hun albums en hitsingles zijn nog geen schim van wat ze ooit waren

Heel slecht dit... 4,5

3

Verder zijn woorden overbodig.

Zo slecht vind ik dit ook weer niet. Wel een onvoldoende.

4,5

4,5

Geef mij maar hun jaren '70-hits, die hadden veel meer spanning en sfeer dan dit nietszeggend nummertje.

Doe mij maar Twenty Four Hours van JD

3,3

Arbeidsdeskundige
5

41. Scorpions - Still Loving You 6.5
42. Darryl - Eeyeeyo (feat. Ali B, Soumia & Rio) 6.0
44. The Boxer Rebellion - Diamonds 7.0
45. Zager and Evans - In The Year 2525 7.0
45. Earth & Fire - Twenty Four Hours 4.5

Earth & Fire - Twenty Four Hours: 5

johannesA
5,2

Ik laat deze nog even een dagje staan, tenzij iemand heel graag een nummer wil plaatsen: be my guest.

jordidj1 schreef:
Ik laat deze nog even een dagje staan, tenzij iemand heel graag een nummer wil plaatsen: be my guest.

Dat is fijn.

Een lied over de Vietnamoorlog en dan met name de gevolgen die deze had op de veteranen. Posttraumatische stressstoornissen en zo. Een lekkere uptempo dansplaat die zelfs mijn stijve harken lichaam ligtjes in beweging zet. Daar kan ik best vrolijk van worden. Aan de andere kant roept de thematiek van de teksten voorzien van de trieste beelden zwaarmoedige emoties op. Oorlog is gewoon triest en woedt na afloop door in het leven van betrokkenen.

De clip doet me verder denken, en ik denk dan ook dat deze clip een blauwdruk was, aan de clip van War die Bruce Springsteen later uitgaf. Die clip doet er met de beelden nog een stapje bovenop. Maar deze wint het voor mij toch wat de muziek betreft.

Het nummer stond in 1985 15 weken in de top 40 en behaalde de 1e plaats.

Paul Hardcastle is verder niet zo’n bekende muzikant in Nederland. Daardoor lijkt dit nummer een eendagsvlieg. In werkelijkheid is Paul een druk baasje. Hij componeert, produceert, beheerst meerdere instrumenten en presenteert. Zoek op Youtube eens naar meer werk als je dit een fijn plaatje vind!

Paul Hardcastle - 19

Dikke 10

Wat? Geen informatie ofzo? Plz

jordidj1 schreef:
Wat? Geen informatie ofzo? Plz

Ik ben liever lui dan moe. Maar zal m'n best even doen.

Ja maak het even leuk ofzo, anders krijgen we klachten

Te laat.

Iemand plaatst een nummer zonder verdere info erbij? Saai man! Wat een luiwammes!

Hoewel ik ook wel snap dat niet iedereen een Arrie kan zijn.

Poek schreef:
Te laat.

Iemand plaatst een nummer zonder verdere info erbij? Saai man! Wat een luiwammes!

Hoewel ik ook wel snap dat niet iedereen een Arrie kan zijn.

Sorry Poek. Het was naast lui ook een beetje sneaky van me om zo andere users voor te zijn.

Ik heb het bericht even aangepast.

Baanbrekend nummer om verschillende redenen, al klopt het getal 19 waarschijnlijk niet. Het nummer vind ik op zich goed, wel wat te vaak gehoord, maar vanwege het baanbrekende:

7,5

Ook leuk is dat er versies in verschillende talen werden opgenomen, b.v. deze:

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:43 uur

geplaatst: vandaag om 09:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.