MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
Beetje kort, maar charmant.

7.0

Dit kende ik nog niet, maar klinkt echt als 60's folk idd. Kneuterig in de positieve zin van het woord, al is er veel beter te beluisteren in het genre.

6,3

Alex Gaudino: 4,5
Bojoura: 6,7

The Streets

Charmant liedje, het klonk wat duf maar dat valt wel mee eigenlijk. Dat Engelse accent blijft ook heerlijk!

7.3

Portugal. The Man

Eén van de hits die non-stop voorbij kwam op welke zender dan ook bij mijn vorige werk. Kan hem dus niet te vaak meer horen. Het is niet slecht, hoewel de zang me niet helemaal aanstaat. Stuk levendiger wel dan de ellende die verder de hele dag te horen was en het scheelt dat ik hem nu eens per jaar hoor.

6.8

Herman van Veen

Grappig liedje. Niet iets wat ik te vaak hoef te horen maar voor een keer best leuk.

6.5

Sir Henry And His Butlers

Als het tempo iets sneller was geweest, was het leuker (en eerder afgelopen).

4

Dr. Kucho!

Uit de tijd dat ik zelf nog heel veel naar de top 40 luisterde, toch zegt me dit weinig. Ik word er ook niet heel enthousiast van eerlijk gezegd.

5.5

U2

U2 en ik gaan nooit hele grote vrienden worden, ondanks dat ik het allemaal best aardig vind word ik zelden echt door ze geraakt. Nou vind ik dit wel één van hun leukere singles en is het ook jeugdsentiment voor mij (als kind had mijn vader een aantal cd's voor mij gebrand, waar onder andere dit nummer op stond). Ik krijg spontaan flashbacks naar het spelen van Rollercoaster Tycoon met dit op de achtergrond aan. Hoewel dat wel een liveversie was geloof ik.

8

Jonas Blue

Over de ellende waar ik het over had bij Portugal. The Man: dit dus. Kan hier helemaal niets mee.

2

Alex Gaudino

Dit, wat toch een beetje in dezelfde hoek zit, is dan toch wel een heel stuk leuker. Die baslijn eronder is fijn

7

Bojoura

Charmant liedje wel. Hoewel wat teveel ene oor in andere oor uit.

6.5

6,85

Tijd voor wat synthpop. Een collectief van twee leden van 10cc, Kevin Godley en Lol Creme, scoorde onder de name Goldey & Creme vier hits in de top 40. Ze vonden het tourschema van de band te zwaar en gingen zelf aan de slag, met succes dus. Vooral de vernieuwende videoclips zorgden voor een reputatie.

Ook regisseerden ze clips voor andere artiesten, zoals Duran Duran (Girls On Film!) en Herbie Hancock. In 1988 stopte het duo, waarna Godley solo verder ging als regisseur voor o.a. U2 en Sting.

Cry is vooral bekend door de clip met de veranderende hoofden. Niet hun grootste hit in ons land, dat was An Englishman in New York.

63. Godley & Creme - Cry

[1985, #aw10, #hp8]

8,5

Clip is wel mooi gegaan, maar het nummer zegt me niet zoveel. Nog een halfje eraf voor de lelijke stemvervorming op het eind.

4

zaaf
6.6

pas

4,9

Leuke clip, mooi nummer, goed einde.

8

cosmic kid (moderator)
7 + een vol punt jeugdsentiment dus een 8.

Ik merk nu dat ik vaak het hoogste cijfer geef.

Hallo, zie ik nu pas!

Desireless: 7,7
Sylvester: 8,3
Anastacia: 7,6
Deep Blue Something: 2
Talk Talk: 8,9
The Mamas & The Papas: 7,2
The Hues Corporation: 7,6
Stars on 45: 7,5
Tarkan: 7,7
Crystal Waters: 6
Phil Collins: 2
Astrid Nijgh: 4
Supremes: 6,6
Kamahl: 3
Faith No More: 7,9
Alexander Curly: 6,2
Jacques Dutronc: 8,8
Glen Campbell: 3,5
Shabba Ranks:7,4
OMI: 7
Ria Valk: 1 (Mijn neefje Leo vindt het wel een leuk liedje)
Scorpions: 1
Zager & Evans: 7,7
Paul Hardcastle: 9,4
Charles & Eddie: 3
Trio Hellenique: 8,8
Andy: 7
Suzi Quatro: 6
Herman van Veen: 8,6
U2: 8,9
Bojoura: 4
Godley & Creme: 7,3

5 Englishman in New York had wel een voldoende gehaald

Godley & Crème. Bijzonder succesvol ook als videomakers in de 80's.
Altijd wel goeie singles.

8.0

Godley & Creme: 7,0

johannesA
8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:06 uur

geplaatst: vandaag om 06:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.