Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 26 oktober 2019, 18:22 uur
De versie uit de zeroes met Kim Wilde erbij zou een 7.5 krijgen van mij, dat heeft meer ballen. Ondanks de commerciële sound. Deze is in de vergelijking heel wat softer.
6
6
0
geplaatst: 26 oktober 2019, 18:51 uur
Nena - Irgendwie Irgendwo Irgendwann: 7,5
De versie met Kim Wilde was overigens een mix van Duits en Engels. Dat nummer scoort bij mij ongeveer even goed. Inderdaad meer ballen, maar ook iets teveel elektronisch gebliep.
De versie met Kim Wilde was overigens een mix van Duits en Engels. Dat nummer scoort bij mij ongeveer even goed. Inderdaad meer ballen, maar ook iets teveel elektronisch gebliep.
0
geplaatst: 26 oktober 2019, 23:12 uur
Oh ja Anyplace, Anywhere, Anytime was een leuke hit zo'n 15 jaar geleden, dat er een eerdere versie van dat nummer bestaat ontdek ik nu.
7
7
0
geplaatst: 27 oktober 2019, 14:27 uur
Nena kegelt Katy Perry de top 20 uit.
1. Talk Talk - Such A Shame 8,271052632 gemiddeld uit 38 stemmen
2. Adamski - Killer 7,969354839 gemiddeld uit 31 stemmen
3. Jacques Dutronc - Il Est Cinq Heures, Paris S'éveille 7,926666667 gemiddeld uit 30 stemmen
4. U2 - Pride (In The Name Of Love) 7,752121212 gemiddeld uit 33 stemmen
5. Desireless - Voyage Voyage 7,715909091 gemiddeld uit 44 stemmen
6. Paul Hardcastle - 19 7,507142857 gemiddeld uit 28 stemmen
7. Zager and Evans - In The Year 2525 7,498714286 gemiddeld uit 28 stemmen
8. The Boxer Rebellion - Diamonds 7,46 gemiddeld uit 30 stemmen
9. Sylvester - You Make Me Feel (Mighty Real) 7,223684211 gemiddeld uit 38 stemmen
10. The Supremes - Baby Love 7,206944444 gemiddeld uit 36 stemmen
11. The Mamas & The Papas - I Saw Her Again 7,174193548 gemiddeld uit 31 stemmen
12. Sugarloaf - Don't Call Us, We'll Call You 7,095 gemiddeld uit 30 stemmen
13. Glen Campbell - Rhinestone Cowboy 7,086666667 gemiddeld uit 30 stemmen
14. Chef - Chocolate Salty Balls 7,027777778 gemiddeld uit 27 stemmen
15. The Hues Corporation - Rock The Boat 6,966129032 gemiddeld uit 31 stemmen
16. The Streets - Dry Your Eyes 6,948275862 gemiddeld uit 29 stemmen
17. Portugal. The Man - Feel It Still 6,942857143 gemiddeld uit 28 stemmen
18. Godley & Creme - Cry 6,888636364 gemiddeld uit 22 stemmen
19. Faith No More - Midlife Crisis 6,745714286 gemiddeld uit 35 stemmen
20. Nena - Irgendwie Irgendwo Irgendwann 6,6725 gemiddeld uit 24 stemmen
We bladeren 26 jaar verder en we komen bij een van mijn eerste jeugdhelden. In de tijd dat ik nog veel EDM luisterde, was Afrojack één van mijn favorieten. Zijn eerste hit was al in 2008 met The Partysquad, maar het nummer waardoor ik écht fan werd was Take Over Control. Sindsdien ben ik hem altijd blijven volgen en door de jaren heen heeft hij zich ontwikkeld als een soort Nederlandse Avicii. 17 hits heeft hij al op zijn naam staan, waarvan één nummer 1-hit!
Hij is nog altijd vrij actief, maar zijn laatste hit is toch alweer twee jaar geleden. Vandaag moeten jullie het doen met Take Over Control.
68. Afrojack ft. Eva Simons - Take Over Control
[2010, #aw12, #hp12]
Voor de liefhebbers heb ik ook een Spotify-lijstje opgesteld (een paar nummers missen):
1. Talk Talk - Such A Shame 8,271052632 gemiddeld uit 38 stemmen
2. Adamski - Killer 7,969354839 gemiddeld uit 31 stemmen
3. Jacques Dutronc - Il Est Cinq Heures, Paris S'éveille 7,926666667 gemiddeld uit 30 stemmen
4. U2 - Pride (In The Name Of Love) 7,752121212 gemiddeld uit 33 stemmen
5. Desireless - Voyage Voyage 7,715909091 gemiddeld uit 44 stemmen
6. Paul Hardcastle - 19 7,507142857 gemiddeld uit 28 stemmen
7. Zager and Evans - In The Year 2525 7,498714286 gemiddeld uit 28 stemmen
8. The Boxer Rebellion - Diamonds 7,46 gemiddeld uit 30 stemmen
9. Sylvester - You Make Me Feel (Mighty Real) 7,223684211 gemiddeld uit 38 stemmen
10. The Supremes - Baby Love 7,206944444 gemiddeld uit 36 stemmen
11. The Mamas & The Papas - I Saw Her Again 7,174193548 gemiddeld uit 31 stemmen
12. Sugarloaf - Don't Call Us, We'll Call You 7,095 gemiddeld uit 30 stemmen
13. Glen Campbell - Rhinestone Cowboy 7,086666667 gemiddeld uit 30 stemmen
14. Chef - Chocolate Salty Balls 7,027777778 gemiddeld uit 27 stemmen
15. The Hues Corporation - Rock The Boat 6,966129032 gemiddeld uit 31 stemmen
16. The Streets - Dry Your Eyes 6,948275862 gemiddeld uit 29 stemmen
17. Portugal. The Man - Feel It Still 6,942857143 gemiddeld uit 28 stemmen
18. Godley & Creme - Cry 6,888636364 gemiddeld uit 22 stemmen
19. Faith No More - Midlife Crisis 6,745714286 gemiddeld uit 35 stemmen
20. Nena - Irgendwie Irgendwo Irgendwann 6,6725 gemiddeld uit 24 stemmen
We bladeren 26 jaar verder en we komen bij een van mijn eerste jeugdhelden. In de tijd dat ik nog veel EDM luisterde, was Afrojack één van mijn favorieten. Zijn eerste hit was al in 2008 met The Partysquad, maar het nummer waardoor ik écht fan werd was Take Over Control. Sindsdien ben ik hem altijd blijven volgen en door de jaren heen heeft hij zich ontwikkeld als een soort Nederlandse Avicii. 17 hits heeft hij al op zijn naam staan, waarvan één nummer 1-hit!
Hij is nog altijd vrij actief, maar zijn laatste hit is toch alweer twee jaar geleden. Vandaag moeten jullie het doen met Take Over Control.
68. Afrojack ft. Eva Simons - Take Over Control
[2010, #aw12, #hp12]
Voor de liefhebbers heb ik ook een Spotify-lijstje opgesteld (een paar nummers missen):
0
geplaatst: 27 oktober 2019, 15:04 uur
Ik kan hier helemaal niets mee: slechte zangeres, banale song, lelijke synthesizerklanken ...
2
2
1
geplaatst: 27 oktober 2019, 16:16 uur
Een veel te grote update - deel 1-:
Shabba Ranks - Mr Loverman 5.0
(vooral uit nostalgie, heb er weinig mee)
Omi - Cheerleader 4.0
(maar hier heb ik nog wat minder mee en nostalgie ook al niet)
Ria Valk - Leo 4.5
(de carnavalsliedjes van Adèle Bloemendaal uit die tijd zijn veel beter (en zouden ruime voldoendes halen), toch vind ik dit veel leuker dan vergelijkbare zooi van nu)
The Scorpions - Still Loving You 4.5
(dat Duitse accent die enorme bak galm op de zang maken het best wel heel erg fout, maar voor jaren '80 (vooral '83-'88 zo ongeveer) zal ik relatief mild blijven.
Darryl - Eeyeeyo (feat. Ali B, Soumia & Rio 6.0
(ook best fout, maar dit is gewoon best een geinige pretentieloze track, kan ik prima hebben)
The Boxer Rebellion - Shadows 6.0
(heel aardig liedje, maar veel meer ook niet)
Zager & Evans - In the Year 2525 7.0
(de leukste tot nu toe, zonder dat het een grote 60 favoriet van me is)
Earth and Fire - Twenty Four Hours 3.5
(ben voor zover ik ze ken sowieso geen groot fan, niet van hun gezwollen sympho uit de jaren 70 , maar ook niet van hun luchtige popliedjes van later, maar hier hoor je wel heel duidelijk een band in verval, volgens mij een van hun laatste hits, behoorlijk slecht nummer)
Paul Hardcastle - 19 7.5
(stond als een soort gimmickplaat op 1, maar toen was nog niet helemaal duidelijk dat dit ook wel erg vooruitwees naar wat nog komen ging)
Adamski - Killer 8.5
(zowel Adamski als Seal hebben nooit meer iets gemaakt dat zo sterk was)
Charles & Eddie - Would I Lie to You 4
(werd destijds en in de jaren daarna echt helemaal suf gedraaid op de radio. Je hoort 'm nu wat minder. Best een aardig liedje, maar veel te vlak en gelikt. Viel bij het terughoren tegen)
Trio Hellenique - La Danse de Zorba 4
(ik had geen zin om de andere versies te beluisteren, maar ik meen me te herinneren dat ik dat jaren geleden gedaan heb en dit de minste vond)
Andy - Ik Mis Je 2.0
(dit is zeer waarschijnlijk een plaatje dat via de route piratenzenders-op volle toeren de hitlijsten haalde. Dat gebeurde in die tijd veel vaker, maar waarom dat juist met dit gammel geproduceerde lompe cover gebeurde ontgaat me nogal. Dat lelijke synthritme zal toen hebben geklonken als een moderne variant, maar maakt het nu nog slechter)
Suzi Quattro - Can The Can 4
(komt uit de Chinn/Chapman hitfabriek uit die tijd (Sweet, Mud, Smokie). Het is van voor mijn tijd, maar de invloed ging ook aan Nederland niet voorbij. Is bepaald niet het beste uit die hoek en zelfs zeker niet het beste van die hitfabriek)
Aqua - My Oh My 3.0
(meer dan een saai Barbie Girl-doordrukje vind ik dit niet, maar ik heb dan wel weer een stevig zwak voor de latere single Cartoon Heroes, echt veel leuker dan deze)
The Streets - Dry Your Eyes 8.0
(vond de eerste twee albums van The Streets destijds heel goed, draai het tegenwoordig echt vrijwel nooit meer, maar dit was een fijne hernieuwde kennismaking, al staan er op beide genoemde albums nog veel betere dingen.)
Portugal. The Man - Feel It Still 6.5
(belooft in het begin meer dan het uiteindelijk wordt, maar wel een geinige hit)
Herman van Veen & Monique van de Ven - Uit Elkaar 5
(het is niet zo gek dat je juist deze van Herman van Veen echt zelden meer hoort, het is al vaker gezegd, maar dit is geen hoogtepunt uit zijn oeuvre)
Sir Henry And His Butlers - Camp 3
(klinkt als een nummer dat een hit werd omdat voor een of andere tune gebruikt werd. kan weinig andere redenen bedenken)
Shabba Ranks - Mr Loverman 5.0
(vooral uit nostalgie, heb er weinig mee)
Omi - Cheerleader 4.0
(maar hier heb ik nog wat minder mee en nostalgie ook al niet)
Ria Valk - Leo 4.5
(de carnavalsliedjes van Adèle Bloemendaal uit die tijd zijn veel beter (en zouden ruime voldoendes halen), toch vind ik dit veel leuker dan vergelijkbare zooi van nu)
The Scorpions - Still Loving You 4.5
(dat Duitse accent die enorme bak galm op de zang maken het best wel heel erg fout, maar voor jaren '80 (vooral '83-'88 zo ongeveer) zal ik relatief mild blijven.
Darryl - Eeyeeyo (feat. Ali B, Soumia & Rio 6.0
(ook best fout, maar dit is gewoon best een geinige pretentieloze track, kan ik prima hebben)
The Boxer Rebellion - Shadows 6.0
(heel aardig liedje, maar veel meer ook niet)
Zager & Evans - In the Year 2525 7.0
(de leukste tot nu toe, zonder dat het een grote 60 favoriet van me is)
Earth and Fire - Twenty Four Hours 3.5
(ben voor zover ik ze ken sowieso geen groot fan, niet van hun gezwollen sympho uit de jaren 70 , maar ook niet van hun luchtige popliedjes van later, maar hier hoor je wel heel duidelijk een band in verval, volgens mij een van hun laatste hits, behoorlijk slecht nummer)
Paul Hardcastle - 19 7.5
(stond als een soort gimmickplaat op 1, maar toen was nog niet helemaal duidelijk dat dit ook wel erg vooruitwees naar wat nog komen ging)
Adamski - Killer 8.5
(zowel Adamski als Seal hebben nooit meer iets gemaakt dat zo sterk was)
Charles & Eddie - Would I Lie to You 4
(werd destijds en in de jaren daarna echt helemaal suf gedraaid op de radio. Je hoort 'm nu wat minder. Best een aardig liedje, maar veel te vlak en gelikt. Viel bij het terughoren tegen)
Trio Hellenique - La Danse de Zorba 4
(ik had geen zin om de andere versies te beluisteren, maar ik meen me te herinneren dat ik dat jaren geleden gedaan heb en dit de minste vond)
Andy - Ik Mis Je 2.0
(dit is zeer waarschijnlijk een plaatje dat via de route piratenzenders-op volle toeren de hitlijsten haalde. Dat gebeurde in die tijd veel vaker, maar waarom dat juist met dit gammel geproduceerde lompe cover gebeurde ontgaat me nogal. Dat lelijke synthritme zal toen hebben geklonken als een moderne variant, maar maakt het nu nog slechter)
Suzi Quattro - Can The Can 4
(komt uit de Chinn/Chapman hitfabriek uit die tijd (Sweet, Mud, Smokie). Het is van voor mijn tijd, maar de invloed ging ook aan Nederland niet voorbij. Is bepaald niet het beste uit die hoek en zelfs zeker niet het beste van die hitfabriek)
Aqua - My Oh My 3.0
(meer dan een saai Barbie Girl-doordrukje vind ik dit niet, maar ik heb dan wel weer een stevig zwak voor de latere single Cartoon Heroes, echt veel leuker dan deze)
The Streets - Dry Your Eyes 8.0
(vond de eerste twee albums van The Streets destijds heel goed, draai het tegenwoordig echt vrijwel nooit meer, maar dit was een fijne hernieuwde kennismaking, al staan er op beide genoemde albums nog veel betere dingen.)
Portugal. The Man - Feel It Still 6.5
(belooft in het begin meer dan het uiteindelijk wordt, maar wel een geinige hit)
Herman van Veen & Monique van de Ven - Uit Elkaar 5
(het is niet zo gek dat je juist deze van Herman van Veen echt zelden meer hoort, het is al vaker gezegd, maar dit is geen hoogtepunt uit zijn oeuvre)
Sir Henry And His Butlers - Camp 3
(klinkt als een nummer dat een hit werd omdat voor een of andere tune gebruikt werd. kan weinig andere redenen bedenken)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.