MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
Kate Ryan elle l'a

Kate Ryan - Ella Elle L'a: 4

Duidelijk de minste van de Ryan-covers.

3,0 (waarvan 1 punt voor de clip)

Clip is wel geinig.

5.7

Als er iemand een track wil plaatsen vandaag, be my guest.

FCFS ?

I feel free.

70. Kate Ryan - Ella Elle L'a (4,75 uit 22 stemmen)
71. Bomfunk MC's - Freestyler

Geen idee of er regels zijn omtrent de link met de vorige kandidaat, maar met Kate Ryan zaten we in de zeroes. Eén van mijn grote favoriete platen uit dat decennium is Freestyler van de Bomfunk MC's. Akkoord, hij is in 1999 uitgebracht, maar raakte bij ons (BE) pas in de lente van 2000 in de hitparade en heeft 8 weken lang de toppositie ingenomen. Het was steeds een gevecht met 'Walk on Water' van Milk Inc, wat in België ook een gigantische hit was. Opvolgers als 'B-Boys & Fly Girls' en 'Super Electric', ' kon ik ook best smaken, maar het succes van 'Freestyler' werd nooit meer geëvenaard.

Waarom deze voor mij zo onweerstaanbaar en memorabel is? Ik had vóór de release nog nooit zoiets gehoord en ook nadien is er eigenlijk nooit echt iets meer uitgekomen dat hier erg op lijkt, zelfs niet binnen het genre. Het was fris en tot op heden nog steeds een redelijk unieke sound. En de clip, die beschouw ik toch wel als een icoon uit die tijd. Dat ik toen 17, going on 18, was, speelt natuurlijk mee wat de impact betreft.

Ik ben nu wel eens benieuwd wat anderen na 20 jaar eigenlijk van deze plaat vinden ...

[1999*, #aw20, #hp1] * pas in 2000 binnen gekomen.

Niet echt regels, het is volkomen willekeurig, maar gaarne de hoogste positie en aantal weken in de top 40 (zie mijn berichten)

Maar thx voor het posten, esteban!

Bomfunk MC’s een 8,5

Aangepast, Jordidj1.

Voor mij is dit één van dé platen uit de zeroes. Zeker TOP Five.

9.5

Ik was er destijds als 11-jarig jochie helemaal gek van. Had het op een gebrande cd staan denk ik, eindeloos gedraaid op m'n discman.

Ik zet het nooit uit mezelf op, maar als het langskomt is het altijd wel weer leuk.

6,4

zaaf
7,77

Niet dat ik het vaak draai maar oneindig veel leuker dan de verkrachting van het France Gall-nummer door Kate Ryan. Tenslotte een uniek nummer.

7

johannesA
7

7,8 mooie inleiding esteban, absoluut een icoon van de vroege jaren '00 dit.

cosmic kid (moderator)
Wat Edgar18 zegt; ik zit alleen iets lager: 7

Kate 6
MC's 7.5 (leuke clip)

Kate Ryan: 5,5
Bomfunk MC's: 7,0

Bomfunk MC's - Freestyler: 3

Wrathchild1
3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:03 uur

geplaatst: vandaag om 10:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.