MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
6,5 voor Niels. Sinds zn restyling kan ik m wel waarderen.

catdog schreef:
Dat is tegenwoordig de norm met airplay / Spotify die de Top 40 voornamelijk samenstelt. Momenteel 10 platen in de Top 40 die 15 weken of meer hebben (Lewis Capaldi momenteel zelfs 37 weken). Precies 10 jaar geleden waren dit maar 4 platen.
Ah ok, dat was in de jaren 80/90 niet denkbaar, als je toen 20 weken haalde was dat al knap. Die Capaldi lijkt niet uit de lijst te branden zeg en staat ie deze week ook nog eens voor het eerst op 1 in de USA zag ik. Gaat de 40 weken wel halen. Heeft Happy van Pharrell het record?

3,8

Geen idee of ik dit eerder heb gehoord. Het refrein haalt m'n rating flink omlaag - de rest kan er wel mee door.

musicfriek schreef:
(quote)
Ah ok, dat was in de jaren 80/90 niet denkbaar, als je toen 20 weken haalde was dat al knap. Die Capaldi lijkt niet uit de lijst te branden zeg en staat ie deze week ook nog eens voor het eerst op 1 in de USA zag ik. Gaat de 40 weken wel halen. Heeft Happy van Pharrell het record?

Toen was het gebruikelijk om bijna 300 binnenkomers per jaar te hebben. Tegenwoordig zijn het er nog niet eens 200. Hits blijven ongelofelijk lang plakken. En het zegt vrijwel niets. Hits met 20+ weken de laatste jaren, wat vroeger een evergreen betekende, zijn nu vaak alweer vergeten.

Pharrell heeft inderdaad het record met 49 weken.

catdog schreef:
Hits blijven ongelofelijk lang plakken. En het zegt vrijwel niets. Hits met 20+ weken de laatste jaren, wat vroeger een evergreen betekende, zijn nu vaak alweer vergeten.

Wel jammer voor de totaallijst zeg maar, de nummers uit de laatste 2 decennia (en 60's ook) hebben dan veel meer punten verzameld waardoor de hits uit de jaren 80/90 dus amper bovenin de lijst voorkomen. Bestaat er nog een aller tijden lijst? Had je vroeger wel. Zal eens even speuren

musicfriek schreef:
(quote)

Wel jammer voor de totaallijst zeg maar, de nummers uit de laatste 2 decennia (en 60's ook) hebben dan veel meer punten verzameld waardoor de hits uit de jaren 80/90 dus amper bovenin de lijst voorkomen. Bestaat er nog een aller tijden lijst? Had je vroeger wel. Zal eens even speuren

Dat is zeker jammer. Aankomende vrijdag is 'Hoe het Danst' bijv. de succesvolste Top 40 hit ooit voor Marco Borsato. Tja, het zal wel.

Bij ons (BE) werd de Nielson single pas in 2019 opgepikt. Vandaar ook dat het in mijn TOP 100 van dit jaar staat. En dat verrast mij nog steeds. Ik heb het niet echt voor Nielson. Niet voor zijn persona, noch voor zijn muziek. Maar deze single heeft mij aangenaam verrast. De sound klinkt bijzonder aangenaam in de oren, ik vind dit ook een bijzonder goed gemaakt en memorabel nummer. Na al die maanden nog steeds niet beu.

7.5

Opvolger Diamant is ook niet slecht, maar al een heel pak minder.

Niet bepaald een fan van Nielson maar dit nummer valt nog mee.

5,5

Met afstand het beste wat ik van hem heb gehoord.

4

zaaf
4

cosmic kid (moderator)
musicfriek schreef:
(quote)

Dé onvolprezen Top 40 hobby site: De hitlijstensite van Nederland, michajans.nl

Nielson krijgt een 6,5. Zie dat maar als aanmoedigingscijfer

Heerlijke site idd! Zat ik vroeger veel op, was deze alweer vergeten Grootste jaren 80-hit op 206 dus: The Time of My Life van Bill & Jennifer.

wavanbuuren
7

6,0 / Percy Sledge - I’ll Be Your Everything
7,0 / Nielson - IJskoud

Nielson oude stijl was bedroevend, Nielson nieuwe stijl kan ik goed hebben.
Al had Diamant wel een 8+ gescoord.

Het grootste gedeelte van het nummer is best ok, maar voor de lelijke zang van

Ik zou je nooit zo laten staan
En je ten onder laten gaan
Zomaar een streep door ons verhaal

een punt aftrek: 5,5

Tekstueel vrij zwak. Muzikaal best aardig.

7tje.

Nielson - IJskoud : 4

Brrrrrrrrrrr: 4

Ik hoor in het intro Jean Michel Jarre maar het mag van mij nog wel ijziger.
Ik hoor loopjes van Level 42 (met die zanger Mark King die uiterlijk sprekend lijkt op Donny van de Beek).

Dit nummer kan nog veel dramatischer klinken. Met meer tegenstellingen in de klankkleur.
Het nummer gaat namelijk over een onverwachte complete omslag in een relatie.
Alsof je met 4-1 voorstaat en de wedstrijd uit handen geeft.
Nielson wil een VAR-moment. Kunnen we een seconde terug?

Die keuzes in de tekst:
Ik zou je nooit zo laten staan
En je ten onder laten gaan
Zomaar een streep door ons verhaal

Waarom zou je dat doen? Kiezen voor zo'n tekst.

Het hele nummer heeft tekstueel veel weg van een ander nummer dat meer dan 30 weken in de top 40 verbleef.
Waarom heb jij me laten staan.
Waarom deed je me dat nu aan.

Het verschil is dat het muzikale genre van de Heikrekels mij totaal niet ligt.
En dat van Nielson wel.
Zo jammer dit, er had zoveel meer ingezeten.

5

Ik geef Nielson zelf nog een 5.

Amy scoort top 20, de andere twee kachelen in de middenmoot.

Tijd voor wat onbekender spul, althans, voor mij. Een one hit wonder van de 70's, van de Franse zanger Nino Ferrer (van Italiaanse afkomst). Druk leventje had de beste man: hij was aanwezig bij opgravingen in Melanesië, ging daarna de jazz in, presenteerde tv-programma's, runde een paardenfokkerij en hij schilderde ook nog. In 1998 pleegde hij zelfmoord, drie maanden na het overlijden van zijn moeder.

Nee, ik verzin dit niet . Agata was zijn enige hit.

80. Nino Ferrer - Agata

[1970, #aw13, #hp8]

Hoort hem eigg liever in de versie van André van Duin

7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:16 uur

geplaatst: vandaag om 13:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.