Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 7 november 2019, 14:00 uur
Le Téléfon vind ik wel wat leuker, vreemd dat dat hier geen hit was.
5
5
0
geplaatst: 7 november 2019, 14:14 uur
Le Sud uit 1975 is zijn grootste hit. Een evergreen.
6,6 voor deze.
6,6 voor deze.
1
geplaatst: 7 november 2019, 14:22 uur
johan de witt schreef:
Le Sud uit 1975 is zijn grootste hit. Een evergreen.
Niet in Nederland. Zelfs geen tipparade. Le Sud uit 1975 is zijn grootste hit. Een evergreen.
Onbegrijpelijk met die mooie naakte vrouw op de voorkant.
Wel nr. 1 in Vlaanderen.
1
geplaatst: 7 november 2019, 14:28 uur
Weer iemand die zijn vrouw loopt af te zeiken.
Maar dit keer met humor.
Origineel komt al uit de jaren 30. Nino heeft hem ook nog gezongen samen met de zanger die het origineel had.
Als Nino en Nino, ze waren toevallig naamgenoten. Tango di amici.
6,2
Maar dit keer met humor.
Origineel komt al uit de jaren 30. Nino heeft hem ook nog gezongen samen met de zanger die het origineel had.
Als Nino en Nino, ze waren toevallig naamgenoten. Tango di amici.
6,2
1
geplaatst: 7 november 2019, 14:35 uur
Marzipaintree schreef:
Wel nr. 1 in Vlaanderen.
(quote)
Wel nr. 1 in Vlaanderen.
Ja maar die kijken ook niet naar de muziek
0
zaaf
geplaatst: 7 november 2019, 14:40 uur
nog steeds niet wakker 
doe voor mij maar een 4tje, die vrouw telt niet mee

doe voor mij maar een 4tje, die vrouw telt niet mee
2
geplaatst: 7 november 2019, 14:41 uur
Patricia - Je bent niet hip
Over zeiknummer gesproken. Dit heb ik altijd een zeiknummer gevonden maar ik weet niet of het handig is om dat hier te melden.
Patricia krijgt een 5.
Het origineel van de Zweedse zangeres in het Duits Siw Malmkvist, Ein Neues Spiel, Ein Neues Glück scoort een 6,5.
Zij is weer duidelijk geinspireerd door mijn favoriete Neil Diamond nummer Cherry Cherry.
Een nummer dat dorstig maakt.
Die krijgt een 9.
Over zeiknummer gesproken. Dit heb ik altijd een zeiknummer gevonden maar ik weet niet of het handig is om dat hier te melden.
Patricia krijgt een 5.
Het origineel van de Zweedse zangeres in het Duits Siw Malmkvist, Ein Neues Spiel, Ein Neues Glück scoort een 6,5.
Zij is weer duidelijk geinspireerd door mijn favoriete Neil Diamond nummer Cherry Cherry.
Een nummer dat dorstig maakt.
Die krijgt een 9.
0
geplaatst: 7 november 2019, 15:11 uur
Ram jam - Black Betty
Een nummer wat bij mij in de jaren 70 veel hoger scoorde. Maar toen had ik nog andere associaties bij deze Top 40-hit.
Later vernam ik dat Black Betty een zweepje is en daardoor heb ik nu hetzelfde gevoel hierbij als Bikkel
7,0
Een nummer wat bij mij in de jaren 70 veel hoger scoorde. Maar toen had ik nog andere associaties bij deze Top 40-hit.
Later vernam ik dat Black Betty een zweepje is en daardoor heb ik nu hetzelfde gevoel hierbij als Bikkel
bikkel2 schreef:
De magie van dit stampertje is voor mij door de jaren heen wat weg.
De magie van dit stampertje is voor mij door de jaren heen wat weg.
7,0
0
geplaatst: 7 november 2019, 15:30 uur
Percy Sledge - I'll be your everything
Het wordt nodig tijd dat ik die lekkere Soul en Funk LP van John Byrd, Your Thing And My Thing hier op musicmeter zet.
Het is alleen totaal niet mijn ding want het enige album dat ik hier ooit plaatste kostte drie dagen en 20 berichtjes van en naar een moderator.
I'll be your everything, de original en openingstrack van dat album van John Byrd geef ik een 7.
I'll be your everything van Percy krijgt een:
6,3
Het wordt nodig tijd dat ik die lekkere Soul en Funk LP van John Byrd, Your Thing And My Thing hier op musicmeter zet.
Het is alleen totaal niet mijn ding want het enige album dat ik hier ooit plaatste kostte drie dagen en 20 berichtjes van en naar een moderator.
I'll be your everything, de original en openingstrack van dat album van John Byrd geef ik een 7.
I'll be your everything van Percy krijgt een:
6,3
0
geplaatst: 7 november 2019, 15:38 uur
Amy Mac Donald - This is the life
Ook voor mij is het een sterk nummer wat niet kapot te krijgen is.
8
jordidj1 schreef:
Heel fijne evergreen, veel gehoord in die tijd. Lekker met m'n moeder zingen voor de tv.
Mijn moeder was al dood toen dit uitkwam maar zij had dit vrolijke Schotse café-nummer zeker ook mee gezongen. Heel fijne evergreen, veel gehoord in die tijd. Lekker met m'n moeder zingen voor de tv.

Ook voor mij is het een sterk nummer wat niet kapot te krijgen is.
8
3
geplaatst: 7 november 2019, 16:17 uur
Paul Simon - You Can Call Me Al
Hier heeft mijn vrouw een ongelooflijke hekel aan.
Als ik dit opzet en ga uitleggen waarom dit toch een redelijk goed nummer is dan krijg ik geheid ruzie met haar waarbij we elkaar voor van alles (wat ik hier beter niet kan melden) uitmaken.
De laatste keer gebruikte ik de argumentatie van de Amerikaanse site Time Out waar dit nummer op nummer 12 staat in hun top 100 aller tijden.
Dat was inderdaad niet zo handig.
7,2
Als ik dit opzet en ga uitleggen waarom dit toch een redelijk goed nummer is dan krijg ik geheid ruzie met haar waarbij we elkaar voor van alles (wat ik hier beter niet kan melden) uitmaken.
De laatste keer gebruikte ik de argumentatie van de Amerikaanse site Time Out waar dit nummer op nummer 12 staat in hun top 100 aller tijden.
7,2
5
geplaatst: 7 november 2019, 17:07 uur
Marzipaintree schreef:
7,2
7,2
Hé grappig, ik wist helemaal niet dat jij de man bent van Johnny Marr!
2
geplaatst: 7 november 2019, 17:11 uur
??? Ik ga hier he-le-maal stuk man. Je hebt een 'goeike' te pakken Marzipaintree. Keep her!
0
geplaatst: 7 november 2019, 17:20 uur
George McCrae - Rock Your Baby
Nog wat meer huwelijksperikelen.
Ik heb wel eens vernomen dat George destijds ruzie kreeg met zijn vrouw Gwen over dit nummer.
Gwen had dit nummer graag liever zelf gezongen.
Ze nam daarom een jaar later Rockin Chair op, sterk geïnspireerd door dit nummer.
Ook Abba's Dancing Queen leende het een en ander bij dit nummer.
Volgens George is dit nummer het ultimo begin van de disco.
In ieder geval is het een single die gerenommeerd popjournalist Greil Marcus graag wil meenemen mocht hij na een schipbreuk op een tropisch eiland aanspoelen.
George zit inmiddels met zijn nieuwe vrouw Yvonne op een tropische eiland waar hij niets lievers doet dan zijn vlees roosteren (klik).
Wat een geniaal nummer is dit toch:
10
Nog wat meer huwelijksperikelen.
Ik heb wel eens vernomen dat George destijds ruzie kreeg met zijn vrouw Gwen over dit nummer.
Gwen had dit nummer graag liever zelf gezongen.
Ze nam daarom een jaar later Rockin Chair op, sterk geïnspireerd door dit nummer.
Ook Abba's Dancing Queen leende het een en ander bij dit nummer.
Volgens George is dit nummer het ultimo begin van de disco.
In ieder geval is het een single die gerenommeerd popjournalist Greil Marcus graag wil meenemen mocht hij na een schipbreuk op een tropisch eiland aanspoelen.
George zit inmiddels met zijn nieuwe vrouw Yvonne op een tropische eiland waar hij niets lievers doet dan zijn vlees roosteren (klik).
Wat een geniaal nummer is dit toch:
10
0
geplaatst: 7 november 2019, 17:41 uur
Nino Ferrer - Agata : 6
Joseph Joseph vind ik zijn leukste nummer maar het werd geen hit. Le Sud heeft overigens nooit op 1 gestaan in Vlaanderen, wellicht wel in Wallonië.
Joseph Joseph vind ik zijn leukste nummer maar het werd geen hit. Le Sud heeft overigens nooit op 1 gestaan in Vlaanderen, wellicht wel in Wallonië.
0
geplaatst: 7 november 2019, 18:09 uur
LucM schreef:
Le Sud heeft overigens nooit op 1 gestaan in Vlaanderen, wellicht wel in Wallonië.
Dat klopt. Ik haal het aantal weken door elkaar met de hoogste positie. Le Sud stond slechts 1 week genoteerd op nr. 26 op 19 april 1975. Le Sud heeft overigens nooit op 1 gestaan in Vlaanderen, wellicht wel in Wallonië.
In ieder geval nog wel beter dan Nederland.
0
geplaatst: 7 november 2019, 18:20 uur
Ik was toevallig de afgelopen week bezig met de Nederlandse hits uit 1939. Toen viel mij op dat Joseph Joseph in de uitvoering van The Andrews Sisters in Nederland in 1939 veel gedraaid is.
Het is een van oorsprong Joods nummer dus het werd al vrij snel na dat jaar tijdens de Duitse bezetting van Nederland niet meer gedraaid.
Voor de liefhebbers heb ik hier de oudste opname die mij bekend is van dit nummer.
Het is een van oorsprong Joods nummer dus het werd al vrij snel na dat jaar tijdens de Duitse bezetting van Nederland niet meer gedraaid.
Voor de liefhebbers heb ik hier de oudste opname die mij bekend is van dit nummer.
0
geplaatst: 7 november 2019, 20:42 uur
Percy: 6,5 (met When a Man... heb ik doorgaans meer moeite)
Nielson: 6,5 (beetje wisslevallig, ja; had meer ingezeten)
Nino: 6,5 (geen fan van de man, maar ik heb wel iets met tango's)
Nielson: 6,5 (beetje wisslevallig, ja; had meer ingezeten)
Nino: 6,5 (geen fan van de man, maar ik heb wel iets met tango's)
0
geplaatst: 8 november 2019, 10:54 uur
Amy MacDonald: 8,0
Percy Sledge: 5,5
Nielson: 6,3
Nino Ferrer: 6,0
Percy Sledge: 5,5
Nielson: 6,3
Nino Ferrer: 6,0
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.