Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 6 december 2019, 19:00 uur
Op de trein, dus doe nu even een snelle. Ook Justin Bieber heeft drie nummers in de Top 2000 gehad, die alledrie niet geheel verrassend ook nummer 1-hits zijn geweest. Nota bene de “oudste”, Love Yourself, is er nog niet uitgevallen sinds de eerste entry. Sorry en What Do You Mean? vielen er vorig jaar uit.
Ik stuitte eerst op die laatste, dus doen we die.
108. Justin Bieber - What Do You Mean?
[2015, #aw24, #hp1]
Ik stuitte eerst op die laatste, dus doen we die.
108. Justin Bieber - What Do You Mean?
[2015, #aw24, #hp1]
0
geplaatst: 6 december 2019, 19:25 uur
7.5
Ik moet Bieber niet als persoon en ik behoor ook al lang niet meer tot de doelgroep. Maar samen met het album waar deze single op stond, is ook een frisse sound gekomen binnen 't genre. Eéntje die daarna nog vaak gekopieerd werd door andere artiesten. Er zitten in ieder geval enorm goede producers achter dat manneke. Geen passie? Geen gevoel? Mogelijk. Maar wel eigenheid. Je haalde zijn singles er op dat moment meteen uit, en niet alleen op basis van z'n stem.
Ik moet Bieber niet als persoon en ik behoor ook al lang niet meer tot de doelgroep. Maar samen met het album waar deze single op stond, is ook een frisse sound gekomen binnen 't genre. Eéntje die daarna nog vaak gekopieerd werd door andere artiesten. Er zitten in ieder geval enorm goede producers achter dat manneke. Geen passie? Geen gevoel? Mogelijk. Maar wel eigenheid. Je haalde zijn singles er op dat moment meteen uit, en niet alleen op basis van z'n stem.
0
geplaatst: 6 december 2019, 19:28 uur
5
Where Are U Now en Sorry (en I'm The One) vind ik leuk, verder heeft Biebie me nog steeds niet weten te overtuigen.
Where Are U Now en Sorry (en I'm The One) vind ik leuk, verder heeft Biebie me nog steeds niet weten te overtuigen.
0
geplaatst: 6 december 2019, 20:12 uur
Echt slecht is het niet maar zoutloos, het mist gevoel en passie.
4,5
4,5
0
geplaatst: 6 december 2019, 21:01 uur
Stelt niet veel voor
En Bieber is een over het paard getilde aandachttrekker
4
En Bieber is een over het paard getilde aandachttrekker
4
0
geplaatst: 7 december 2019, 00:13 uur
inhaalslagje:
96. Maître Gims - J'me tire 6
Niet onaardig, maar wild ben ik er niet van.
97. Trafassi - Wasmasjien 6
Best leuk, maar vaker dan pakweg twee keer per jaar hoef ik deze niet te horen.
98. Leo Sayer - Thunder in my Heart 7.2
Leo Sayer, daar kun je een leuke popquizvraag van maken. Had 10 hits tussen 1974 en 2006 en zijn eerste hit was zijn enige nummer 1 hit. Daar komt niemand op. Eigenlijk een beetje vergeten voor iemand die zoveel hits had. Hier is te horen dat het uit het discotijdperk kwam. Leuke plaat wel. Fijner dan zijn nummer 1 hit en ook dan zijn ballads.
99. Percy Sledge - When A Man Loves A Woman 7.3
Hier is de bekende hit echt een stuk beter dan de onbekende eerder uit het topic. Je moet wel tegen een flink potje drama kunnen.
100. Depeche Mode - Enjoy The Silence 5,1
Ik heb altijd geworsteld met Depeche Mode. Vaak geprobeerd maar het heeft nooit echt geklikt. Het dichtste bij kwam nog hun wat meer rockachtige Songs of Faith and Devotion die weleens in mijn walkman zat in die tijd, maar ook daar was ik vrij snel op uitgeluisterd. Vind het een zeer wisselvallige band. En dit is ook al zeker niet mijn favoriete nummer. Nogal overgwaardeerd.
101. Vader Abraham - Als Je Inlegkruisje Maar Goed Zit 1,3
Nog niet eens het ergste wat deze man op zijn geweten heeft. Het Leger van de Werkelozen en Wat doen we met die Arabieren hier? zijn nog erger. En nog minder kans om ooit nog op de radio te komen heeft waarschijnlijk zijn singletje Wimmetje Gaat, Pimmetje Komt uit de verkiezingscampagne van 2002.
102. The Stylistics - Can't Give You Anything (But My Love) 7.5
Nice. Vind die hele versierde productie bij veel Phillysoul altijd wel lekker.
103. The Fortunes - Here It Comes Again 7.5
Van de hitjes die ik ken is dit wel veruit de leukste. De rest is veelal suffer.
104. Thirty Seconds To Mars - Kings and Queens 7.5
Guilty pleasure alert. Heb weinig met de band en Jared Leto is best een eikel. Maar dit is een soort over de top teenage angst symfonie waarop echt alles uit de kast getrokken wordt. Ook de clip past er echt perfect bij. Ik kan het niet helpen, maar ik vind deze en fout en heel fijn.
105. Katie Melua - Nine Million Bicycles 5.0
Je hebt af en toe zo'n album waar ineens half Nederland voor valt. En vaak is het dan muziek waar niemand zich een buil aan valt. Dit was midjaren '00 ineens helemaal het ding in de generatie van mijn moeder. Ik heb er niet veel mee. Behang.
106. Ryan Paris - Dolce Vita 7.8
Grote hit uit de tijd dat de achtjarige starbright boy radio ontdekt had en geobsedeerd raakte door hitlijsten. Er zijn nummers uit 1983 waar ik nog veel harder voor smelt, maar deze mag er ook zijn.
107. Eagle-Eye Cherry - Save Tonight 5,9
Doodgedraaid in de jaren '90, tegenwoordig hoor ik 'm niet zo vaak meer en kan er weer een iest hoger cijfer vanaf. Maar geef mij de hitjes van zijn halfzus maar.
108. Justin Bieber - What Do You Mean? 7.2
Hij heeft leukere. Maar ik vind Biebers latere hits vaak prima te doen.
96. Maître Gims - J'me tire 6
Niet onaardig, maar wild ben ik er niet van.
97. Trafassi - Wasmasjien 6
Best leuk, maar vaker dan pakweg twee keer per jaar hoef ik deze niet te horen.
98. Leo Sayer - Thunder in my Heart 7.2
Leo Sayer, daar kun je een leuke popquizvraag van maken. Had 10 hits tussen 1974 en 2006 en zijn eerste hit was zijn enige nummer 1 hit. Daar komt niemand op. Eigenlijk een beetje vergeten voor iemand die zoveel hits had. Hier is te horen dat het uit het discotijdperk kwam. Leuke plaat wel. Fijner dan zijn nummer 1 hit en ook dan zijn ballads.
99. Percy Sledge - When A Man Loves A Woman 7.3
Hier is de bekende hit echt een stuk beter dan de onbekende eerder uit het topic. Je moet wel tegen een flink potje drama kunnen.
100. Depeche Mode - Enjoy The Silence 5,1
Ik heb altijd geworsteld met Depeche Mode. Vaak geprobeerd maar het heeft nooit echt geklikt. Het dichtste bij kwam nog hun wat meer rockachtige Songs of Faith and Devotion die weleens in mijn walkman zat in die tijd, maar ook daar was ik vrij snel op uitgeluisterd. Vind het een zeer wisselvallige band. En dit is ook al zeker niet mijn favoriete nummer. Nogal overgwaardeerd.
101. Vader Abraham - Als Je Inlegkruisje Maar Goed Zit 1,3
Nog niet eens het ergste wat deze man op zijn geweten heeft. Het Leger van de Werkelozen en Wat doen we met die Arabieren hier? zijn nog erger. En nog minder kans om ooit nog op de radio te komen heeft waarschijnlijk zijn singletje Wimmetje Gaat, Pimmetje Komt uit de verkiezingscampagne van 2002.
102. The Stylistics - Can't Give You Anything (But My Love) 7.5
Nice. Vind die hele versierde productie bij veel Phillysoul altijd wel lekker.
103. The Fortunes - Here It Comes Again 7.5
Van de hitjes die ik ken is dit wel veruit de leukste. De rest is veelal suffer.
104. Thirty Seconds To Mars - Kings and Queens 7.5
Guilty pleasure alert. Heb weinig met de band en Jared Leto is best een eikel. Maar dit is een soort over de top teenage angst symfonie waarop echt alles uit de kast getrokken wordt. Ook de clip past er echt perfect bij. Ik kan het niet helpen, maar ik vind deze en fout en heel fijn.
105. Katie Melua - Nine Million Bicycles 5.0
Je hebt af en toe zo'n album waar ineens half Nederland voor valt. En vaak is het dan muziek waar niemand zich een buil aan valt. Dit was midjaren '00 ineens helemaal het ding in de generatie van mijn moeder. Ik heb er niet veel mee. Behang.
106. Ryan Paris - Dolce Vita 7.8
Grote hit uit de tijd dat de achtjarige starbright boy radio ontdekt had en geobsedeerd raakte door hitlijsten. Er zijn nummers uit 1983 waar ik nog veel harder voor smelt, maar deze mag er ook zijn.
107. Eagle-Eye Cherry - Save Tonight 5,9
Doodgedraaid in de jaren '90, tegenwoordig hoor ik 'm niet zo vaak meer en kan er weer een iest hoger cijfer vanaf. Maar geef mij de hitjes van zijn halfzus maar.
108. Justin Bieber - What Do You Mean? 7.2
Hij heeft leukere. Maar ik vind Biebers latere hits vaak prima te doen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.