MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

5,5

Ik vond deze destijds echt strontvervelend, er ging geen studentendisco voorbij waar deze niet langskwam en dat een half jaar lang. Die hele filterhouserage lag me sowieso niet helemaal. Maar mildheid komt met de jaren blijkbaar, ik kan hem nu wel redelijk hebben.

wavanbuuren
Walker Brothers 7,7
Phats and Small 7,7

zaaf
5

Hebben we nog een leuk verzoekje om het weekend in te luiden?

Poek, jouw suggestie komt zondag

Arbeidsdeskundige
6,5

Kort weekend

7.3

zaaf
7.5

Dave Edmunds - Here Comes The Weekend : 8

7

Is dit uit 1976? Het klinkt veel ouder...

komt door de rocknroll-sound...

je moet er denk ik bij zijn geweest, de hoge cijfers verbazen me wel.

4

herman schreef:
komt door de rocknroll-sound...

je moet er denk ik bij zijn geweest, de hoge cijfers verbazen me wel.

4

Nog meer verbazing dan, deze single komt van het album Get it uit 1977 en kent slechts ruim een half uur ouderwetse rock & roll.
Dit album eindigde dus in " het punk - new wave" jaar op plaats 15 in de door Oor georganiseerde jaarlijsten gekozen door de nederlandse popjournalisten.
Om het in te smeren Get it eindigde nog net boven FM Rumours (17) en Bowie Heroes (16)

Jaarlijst Oor 1977 - muzieklijstjes.nl

Anno 1977 was er (samen met de punk of mede onder invloed ervan) een retrorockstroming dat terug greep naar de rock'n roll van de jaren '50 (Dave Edmunds, The Darts). Here Comes the Weekend vind ik een erg gezellig rock'n roll-nummer in Everly Brothers-stijl.
Get It heb ik 4,5* toegekend, veruit zijn beste album.

Ik vind het ook wel lachen.

7,2

Rudi S schreef:
Nog meer verbazing dan, deze single komt van het album Get it uit 1977 en kent slechts ruim een half uur ouderwetse rock & roll.
Dit album eindigde dus in " het punk - new wave" jaar op plaats 15 in de door Oor georganiseerde jaarlijsten gekozen door de nederlandse popjournalisten.
Om het in te smeren Get it eindigde nog net boven FM Rumours (17) en Bowie Heroes (16)

Jaarlijst Oor 1977 - muzieklijstjes.nl

Ik ben momenteel veel met lijstjes bezig. Toevallig vandaag met de jaarlijsten uit 1977. Dit is niet de enige verrassing/verbazing.

Overigens heeft het album totaal 75 punten in de jaarlijst en dat is op punten zelfs de 11e plek! (De nummers op de plaatsen 11 t/m 14 hebben minder punten maar zijn wel door meer deelnemers genoemd en staan daarom hoger).
Ik vind dit een bijzondere rekenwijze van OOR, die ik maar deels begrijp.

Maar dit stamt dus echt uit 76.

Leuk nummer wel.

7

jorro schreef:

Overigens heeft het album totaal 75 punten in de jaarlijst en dat is op punten zelfs de 11e plek! (De nummers op de plaatsen 11 t/m 14 hebben minder punten maar zijn wel door meer deelnemers genoemd en staan daarom hoger).
Ik vind dit een bijzondere rekenwijze van OOR, die ik maar deels begrijp.

Maar dit stamt dus echt uit 76.

Die gast van de muzieklijstjes site maakt altijd een aanpassing op deelnemers bij Oor is het op punten dus Dave zal daar dan op 11 staan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:50 uur

geplaatst: vandaag om 02:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.