Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 13 december 2019, 13:18 uur
5,5
Ik vond deze destijds echt strontvervelend, er ging geen studentendisco voorbij waar deze niet langskwam en dat een half jaar lang. Die hele filterhouserage lag me sowieso niet helemaal. Maar mildheid komt met de jaren blijkbaar, ik kan hem nu wel redelijk hebben.
Ik vond deze destijds echt strontvervelend, er ging geen studentendisco voorbij waar deze niet langskwam en dat een half jaar lang. Die hele filterhouserage lag me sowieso niet helemaal. Maar mildheid komt met de jaren blijkbaar, ik kan hem nu wel redelijk hebben.
1
geplaatst: 13 december 2019, 17:58 uur
1
geplaatst: 13 december 2019, 18:05 uur
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:14 uur
komt door de rocknroll-sound...
je moet er denk ik bij zijn geweest, de hoge cijfers verbazen me wel.
4
4
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:25 uur
herman schreef:
4
4
Nog meer verbazing dan, deze single komt van het album Get it uit 1977 en kent slechts ruim een half uur ouderwetse rock & roll.
Dit album eindigde dus in " het punk - new wave" jaar op plaats 15 in de door Oor georganiseerde jaarlijsten gekozen door de nederlandse popjournalisten.
Om het in te smeren
Get it eindigde nog net boven FM Rumours (17) en Bowie Heroes (16) 
Jaarlijst Oor 1977 - muzieklijstjes.nl
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:35 uur
Anno 1977 was er (samen met de punk of mede onder invloed ervan) een retrorockstroming dat terug greep naar de rock'n roll van de jaren '50 (Dave Edmunds, The Darts). Here Comes the Weekend vind ik een erg gezellig rock'n roll-nummer in Everly Brothers-stijl.
Get It heb ik 4,5* toegekend, veruit zijn beste album.
Get It heb ik 4,5* toegekend, veruit zijn beste album.
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:54 uur
Rudi S schreef:
Ik ben momenteel veel met lijstjes bezig. Toevallig vandaag met de jaarlijsten uit 1977. Dit is niet de enige verrassing/verbazing.
Overigens heeft het album totaal 75 punten in de jaarlijst en dat is op punten zelfs de 11e plek! (De nummers op de plaatsen 11 t/m 14 hebben minder punten maar zijn wel door meer deelnemers genoemd en staan daarom hoger).
Ik vind dit een bijzondere rekenwijze van OOR, die ik maar deels begrijp.
Maar dit stamt dus echt uit 76.
Nog meer verbazing dan, deze single komt van het album Get it uit 1977 en kent slechts ruim een half uur ouderwetse rock & roll.
Dit album eindigde dus in " het punk - new wave" jaar op plaats 15 in de door Oor georganiseerde jaarlijsten gekozen door de nederlandse popjournalisten.
Om het in te smeren Get it eindigde nog net boven FM Rumours (17) en Bowie Heroes (16)
Om het in te smeren Get it eindigde nog net boven FM Rumours (17) en Bowie Heroes (16)
Ik ben momenteel veel met lijstjes bezig. Toevallig vandaag met de jaarlijsten uit 1977. Dit is niet de enige verrassing/verbazing.

Overigens heeft het album totaal 75 punten in de jaarlijst en dat is op punten zelfs de 11e plek! (De nummers op de plaatsen 11 t/m 14 hebben minder punten maar zijn wel door meer deelnemers genoemd en staan daarom hoger).
0
geplaatst: 14 december 2019, 14:12 uur
jorro schreef:
Die gast van de muzieklijstjes site maakt altijd een aanpassing op deelnemers bij Oor is het op punten dus Dave zal daar dan op 11 staan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.