MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

Gisteravond was aardig onder invloed aan het raken, toen ik opeens uit het niets dit nummer begon te zingen. Het was een teken.

116. Fool's Garden - Lemon Tree

[1996, #aw12, #hp10]

Vond 'm altijd vrij kut, maar kan 'm tegenwoordig prima hebben.

7

6

Niet verkeerd maar heb er niet zoveel mee. Gelukkig hoor ik 'm niet al te vaak.

Ik heb deze altijd wel leuk gevonden.

8

7

Geen superplaat, maar wordt er altijd wel vrolijk van.
jorro schreef:
Overigens heeft het album totaal 75 punten in de jaarlijst en dat is op punten zelfs de 11e plek! (De nummers op de plaatsen 11 t/m 14 hebben minder punten maar zijn wel door meer deelnemers genoemd en staan daarom hoger).
Ik vind dit een bijzondere rekenwijze van OOR, die ik maar deels begrijp.

Op zich valt er wel iets voor te zeggen het aantal keer dat een album genoemd is, terwijl je uit honderden zo niet duizenden kunt kiezen, zwaarder te laten wegen dan een individuele plek in een lijstje.

Popjournalist Peter Bruyn maakt elk jaar een uitvoerige analyse van de jaarlijst van OOR, wel leuk als je van statistiek houdt. Die van 2019 staat nog niet online, maar die van vorig jaar geeft ook wel een aardig idee.
Peters portaal - peterbruyn.wordpress.com

6

Bij het begin van Lemon Tree denk ik altijd aan Egyptian Reggae van de Modern Lovers en dan valt het vervolg zo tegen.

herman schreef:
Popjournalist Peter Bruyn maakt elk jaar een uitvoerige analyse van de jaarlijst van OOR, wel leuk als je van statistiek houdt. Die van 2019 staat nog niet online, maar die van vorig jaar geeft ook wel een aardig idee.
Peters portaal - peterbruyn.wordpress.com

Interessant artikel. Ik ga daar eens goed over nadenken.
Het blijft verder gewoon leuk om de lijstjes door te spitten. Ik heb er momenteel eindelijk de tijd voor.

7,2

HET nummer van m'n schoonmoeder.

zaaf
4,4

Dit nummer heb ik vorig jaar nog gezongen met mijn vriendin in een karaokebar in Limassol, Cyprus. Gelukkig voor jullie is er beeld noch geluid van.

7

114. Phats & Small - Turn Around

7.5

'99 was het jaar dat ik echt een beetje bewust begon te worden van popmuziek. Naast Blue, My Name Is en My Love Is Your Love is dit een van de eerste nummers die mij erg opviel en overal leek te horen. Brengt me terug naar m'n eerste muziekherinneringen : ). Nooit echt los veel gedraaid, maar toch altijd leuk om weer te horen.

115. Dave Edmunds - Here Comes The Weekend

5.0

Weet niet of het klopt, maar bij de term "Middle of the Road" denk ik aan dit soort nummers. Achtergrond honky tonk die muzikaal nooit weet te boeien.

116. Fool's Garden - Lemon Tree

7.0

Ook zo'n nummer dat ik als kind overal hoorde. Vermakelijk voor op de radio, maar nooit daar los van geluisterd.

1

Slechtste liedje ooit.

johannesA
5

andré schreef:
1

Slechtste liedje ooit.

Oh, dan ben jij waarschijnlijk wat muziek betreft behoorlijk beschermd opgegroeid

5

Altijd een haat/liefde verhouding gehad met Lemon Tree. Bij release echt een hekel aan gehad wegens gigantische overload, maar tegenwoordig kan ik hem veel beter hebben. Waarschijnlijk omdat je 't amper nog hoort op de radio.

6.5

2 blijft verschrikkelijk irritant

Arbeidsdeskundige
6,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:30 uur

geplaatst: vandaag om 11:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.