MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
4,5

Ann Lee: 4

OMD: 10 duh..

Ast
4

wavanbuuren
7

OMD komt binnen als een malle en mag nogal wat tienen in ontvangst nemen. Met zulk soort cijfers zal het niemand verbazen dat ze zich in de bovenste regionen van het klassement plaatsen. Over een goede twee weken komt het volledige klassement weer eens voorbij.

Ook hier wordt gehoor gegeven aan de nationale oproep om toch vooral de Nederlandstalige artiesten een hart onder de riem te steken door ze wat vaker te draaien. Uitstekend moment voor een thema blokje, of zeg maar gerust 'blok'. De komende vijf dagen komt er dan ook steeds een Nederlandstalige nummer 1 hit voorbij. Dit blokje wordt afgetrapt met een nummer dat AbleMable graag een keer voorbij zou willen zien komen. Komt goed uit dat het nummer perfect in het thema past. Dit nummer stond in 1976 op de hoogste positie en was een vertaling van de gelijknamige song van Dicky Lee uit 1975. Naast een NL-versie werd er ook een Duitstalige versie van Rocky opgenomen. De Duitse versie, van Frank Farian, werd ook een hit in Nederland in 1976, maar geen enkele versie deed het zo goed als die van eigen bodem.

Nu nog maar eens bezien hoe dit nummer bij ons in de smaak gaat vallen:

234. Don Mercedes - Rocky

[1976, #aw11, #hp1] 

Arbeidsdeskundige
8

3,2

Een hele dikke 10!

Rocky is een klassieker, Koenr moet het maar eens navragen bij zijn vader.

8,0

Edgar18 schreef:
Rocky is een klassieker, Koenr moet het maar eens navragen bij zijn vader.

Zal ik zeker doen.

7.0

Hij is inmiddels al 79 jaar.

4

Kop op, meisje, vertrouw op mij, al zal het moeilijk gaan....

Het is goed te horen wie het geproduceerd heeft.

7

wavanbuuren
7,5

Ik krijg flashbacks naar de meezing-partijen van m'n moeder. Alleen klonk de stem in mijn hoofd iets anders. Is hier ook een Vlaamsche versie van?

7

Dit was de versie die in België ook een hit was. Wellicht dat de stemmen van Don en jouw moeder een beetje zijn samengesmolten in jouw herinneringen

Dat was de versie van Donna Mercedes.

Als Vlaming dacht ik meteen 'Rocky komt altijd terug' (Buurman), maar daar heeft dit nummer niets mee te maken denk ik.

Damn... esteban: er blijkt echt een Vlaamse versie te bestaan.....

Danny Fabry - Rocky

Er stonden ook goede nummers in de top 40. Waarom zo vaak deze bagger?

3

Don Mercedes - Rocky : 8

6,5 / 225. Creedence Clearwater Revival - Born On The Bayou
Fijne sound, maar het liedje houdt mijn aandacht niet echt vast.

6,5 / 226. Annie Lennox - Why
Zeurballad en toch ook jeugdsentiment.

4,5 / 227. Zedd & Kehlani - Good Thing
Ik gaf een 4* toen deze nog 'nieuw in de top 40' was, ben nu iets milder. Maar dat laatste halve minuutje had wel geschrapt mogen worden.

7,5 / 228. The Beatles - I Should Have Known Better
Ook zonder de powerpop-treatment van Arthur vind ik dit goed genietbaar, maar 'tis geen Wire.

9,0 / 229. All Saints - Pure Shores
William Orbit is een geweldige producer. Een juweeltje dit. The Beach destijds in de bios gezien, moest in deze corona-tijden waarin hoesten even de nieuwe melaatsheid leek nog wel eens denken aan de doodzieke persoon die in de film uit de groep werd verstoten.

2,5 / 230. Jim Diamond - I Should Have Known Better
I Won't Let You Down vind ik wel mooi, maar hier kan ik bijna niet naar luisteren.

2,0 / 231. Racoon - Don't Give Up The Fight
Niet zo ergerlijk als Jim Diamond, maar dat komt vooral omdat het zo nietszeggend is.

6,5 / 232. Ann Lee - 2 Times
Toen een beetje langs me heengegaan, maar deze zit zo vaak in popquizzen dat ik hem inmiddels wel kan dromen.

9,0 / 233. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc)
Eén van de grote melodieën van mijn prille jeugd en één van mijn eerste muzikale herinneringen.

6,0 / 234. Don Mercedes - Rocky
Tragisch verhaal, maar er is beter in dit genre.

OMD: 10
Don Mercedes: 7,5

heicro schreef:
Er stonden ook goede nummers in de top 40. Waarom zo vaak deze bagger?

One man's trash is another man's treasure; alles komt voorbij. Alle type artiesten, genres, tijdsperioden.

Perfect voorbeeld vandaag: allerlei hoge cijfers en daartegenover diepe onvoldoendes. Grote kans dat als een plaat voorbijkomt die jij goud vindt, een ander schrijft 'wat een shit'. Zo werkt het nu eenmaal in de Top40; we kunnen niet allemaal alles leuk vinden.

johannesA
Rocky is een mooie klassieker. 8,2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:26 uur

geplaatst: vandaag om 03:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.