MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

Don Mercedes: 7,5

Shaky schreef:
Damn... esteban: er blijkt echt een Vlaamse versie te bestaan.....

Danny Fabry - Rocky

Oei, één om te vergeten. Doe maar het de Hollandse versie.

herman schreef:

6,0 / 234. Don Mercedes - Rocky
Tragisch verhaal, maar er is beter in dit genre.

Dr. Bernard van Ron & Bon

7,3

Rudi S schreef:

Dr. Bernard van Ron & Bon

precies wat ik ook dacht toen ik dit nummer hoorde 'Een Dokter Bernard-kopie', maar wat blijkt: Rocky kwam gewoon twee maanden eerder uit.... Er zat wel vrijwel hetzelfde team achter beide hits en dat is goed te horen.

Ann Lee - 6
OMD - 9.3
Don Mercedes - 4.5

De spruitjeslucht spuit uit mijn speaker, maar dit is wel echt een klassieker in het genre, kan hier onmogelijk op haten - al is Dr. Bernard inderdaad wel beter.

6,5

Shaky schreef:
(quote)

One man's trash is another man's treasure; alles komt voorbij. Alle type artiesten, genres, tijdsperioden.

Perfect voorbeeld vandaag: allerlei hoge cijfers en daartegenover diepe onvoldoendes. Grote kans dat als een plaat voorbijkomt die jij goud vindt, een ander schrijft 'wat een shit'. Zo werkt het nu eenmaal in de Top40; we kunnen niet allemaal alles leuk vinden.

Helemaal mee eens, ik ben te spreken over de variatie in genres, leeftijd en 'verantwoord vs. onverantwoord' die je in dit topic plaatst. Ja, er staat een hoop bagger tussen - recent nog 3 dikke onvoldoendes op rij gegeven - maar dat is inherent aan de top 40. Daar heeft nou eenmaal een hoop bagger in gestaan, de afgelopen 55 jaar...

Ast
3

4,5

De eerste dag van onze Nederlandstalige-nummer-1-hits-vijfdaagse zit erop. Van dit thema is dan ook de voorlopige eindstand:
1. Don Mercedes - Rocky: 6,21

Het nummer van vandaag stond in maart 1983 op de hoogste plek in de hitlijst en verscheen op het populaire album 4us. Dit nummer werd als single uitgebracht nog voordat het album in de schappen kwam te liggen. Doe Maar wist met dit nummer tot nu toe ook elk jaar in de Top2000 te verschijnen. Tijd voor onze tweede Nederlandse nummer 1-hit op rij met:

235. Doe Maar - Pa

[1983, #aw9, #hp1]

Doe Maar is voor mij meestal Doe Maar Niet. Dit is nog wel een van hun acceptabelere nummers.

5

8
Deze blijft toch leuk.

cosmic kid (moderator)
8
Deze blijft toch leuk.

6,7

Ik ben fan van Doe Maar (en heb ze met succes genomineerd voor de ladder dit jaar), maar dit is een niemendalletje.

6,5

'De ladder', is dat singles of albums? Welke heb je genomineerd Poek?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:05 uur

geplaatst: vandaag om 05:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.