Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juni 2020, 20:33 uur
280. Bill Medley & Jennifer Warnes - (I've Had) The Time of My Life 5.0
281. Ali B feat. Poke & Judeska - Anderhalf Meter 5.5
282. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 7.0
283. Tom Jones - Green, Green Grass Of Home 6.0
281. Ali B feat. Poke & Judeska - Anderhalf Meter 5.5
282. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 7.0
283. Tom Jones - Green, Green Grass Of Home 6.0
0
geplaatst: 10 juni 2020, 20:58 uur
0
geplaatst: 10 juni 2020, 21:17 uur
starbright boy schreef:
6,3
Koenr Ik vind trouwens in de categorie smartlappen met een Hou Hsiao-Hsien-connectie deze veel mooier.
6,3
Koenr Ik vind trouwens in de categorie smartlappen met een Hou Hsiao-Hsien-connectie deze veel mooier.
Helemaal mee eens. Ik kan dat nummer nooit meer los zien van die film.

Die associatie heb ik ook met The Platters - Smoke Gets In Your Eyes, voor eeuwig verbonden aan Taiwanese cinema.
0
geplaatst: 10 juni 2020, 23:26 uur
Shaky schreef:
Vandaag een klassieker uit de 60's die tot de evergreens van de popmuziek behoort. De originele versie komt uit 1965 en is van Porter Wagoner.
Vandaag een klassieker uit de 60's die tot de evergreens van de popmuziek behoort. De originele versie komt uit 1965 en is van Porter Wagoner.
Het origineel is van Johnny Darrell, ook uit 1965. De versie van Porter Wagoner, later dat jaar, was wel een stuk succesvoller. Het nummer is overigens geschreven door Curly Putman, een Amerikaanse liedjesschrijver. Dit nummer was zijn grootste succes.
Tom Jones maakte het een wereldhit, maar de beste versie die ik ken is van Kenny Rogers.
Tom Jones - Green, Green Grass Of Home : 7,5
1
geplaatst: 10 juni 2020, 23:34 uur
Darrell was inderdaad twee maanden eerder dan Wagoner. Arme Darrell, zijn versie wist niet eens de countrylijsten te halen en nu 55 jaar later wordt hij zelfs vergeten door mij als origineel artiest van t nummer. Thanks voor de rectificatie Kees-Jan 

1
wavanbuuren
geplaatst: 11 juni 2020, 09:15 uur
Op zondag In de Opel Kadett van mijn vader op weg naar een ver weg wonend familielid of een pretpark.
Een door de zon krom getrokken cassettebandje, om en om liedjes van Engelbert Humperdinck en Tom Jones.
Green, green grass is dan (samen met what's new pussicat) ongeveer het hoogtepunt van die nostalgie.
8,5
Een door de zon krom getrokken cassettebandje, om en om liedjes van Engelbert Humperdinck en Tom Jones.
Green, green grass is dan (samen met what's new pussicat) ongeveer het hoogtepunt van die nostalgie.
8,5
0
geplaatst: 11 juni 2020, 17:21 uur
Green, Green Grass of Home kunnen we ook anno 2020 waarderen en het wordt de 91e plaat die in ons klassement de 7,0-grens weet te doorbreken.
Vandaag een nummer van een man die bij het grote publiek eigenlijk voornamelijk, of alleen maar, bekend is om dit nummer. Hij heeft echter zoveel meer gemaakt en gedaan. Zo is hij onder andere stemkunstenaar, heeft hij meer dan 15 solo albums op zijn naam staan en hij is te horen op heel veel albums van andere artiesten waaronder Al Jarreau, Grover Washington Jr., Quincy Jones en Dizzy Gillespie.
Time to kick back and relax en laten we proberen af en toe gehoor te geven aan de boodschap van dit nummer:
284. Bobby McFerrin - Don't Worry Be Happy
[1988, #aw11, #hp2]
Vandaag een nummer van een man die bij het grote publiek eigenlijk voornamelijk, of alleen maar, bekend is om dit nummer. Hij heeft echter zoveel meer gemaakt en gedaan. Zo is hij onder andere stemkunstenaar, heeft hij meer dan 15 solo albums op zijn naam staan en hij is te horen op heel veel albums van andere artiesten waaronder Al Jarreau, Grover Washington Jr., Quincy Jones en Dizzy Gillespie.
Time to kick back and relax en laten we proberen af en toe gehoor te geven aan de boodschap van dit nummer:
284. Bobby McFerrin - Don't Worry Be Happy
[1988, #aw11, #hp2]
0
wavanbuuren
geplaatst: 11 juni 2020, 17:34 uur
Hmmmm lastige. Verschilt van dag tot dag.
Dan maar een veilige of zelf laf te noemen:
6,3
Dan maar een veilige of zelf laf te noemen:
6,3
1
geplaatst: 11 juni 2020, 17:38 uur
7
Prima nummer, heeft toch wel soort van eeuwigheidswaarde, zeer herkenbare tune gebleven door de jaren heen.
Prima nummer, heeft toch wel soort van eeuwigheidswaarde, zeer herkenbare tune gebleven door de jaren heen.
0
geplaatst: 11 juni 2020, 17:46 uur
Knap gedaan, maar ik heb het altijd wat irritant gevonden. Echter geen liedje om helemaal af te branden.
6.4
6.4
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.