MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

Bij de meeste meters die ik speel, zie ik niet gauw dat een nummer met 6,6 gemiddeld gemakkelijk de top 20 binnen schiet. Tja, hier eenmaal nou wel.

1. Talk Talk - Such A Shame 8,254054054 gemiddeld uit 37 stemmen
2. Desireless - Voyage Voyage 7,71627907 gemiddeld uit 43 stemmen
3. The Supremes - Baby Love 7,230882353 gemiddeld uit 34 stemmen
4. Sylvester - You Make Me Feel (Mighty Real) 7,194594595 gemiddeld uit 37 stemmen
5. The Mamas & The Papas - I Saw Her Again 7,173333333 gemiddeld uit 30 stemmen
6. Sugarloaf - Don't Call Us, We'll Call You 7,095 gemiddeld uit 30 stemmen
7. The Hues Corporation - Rock The Boat 6,945 gemiddeld uit 30 stemmen
8. Faith No More - Midlife Crisis 6,619354839 gemiddeld uit 31 stemmen
9. Katy Perry - E.T. (feat. Kanye West) 6,546875 gemiddeld uit 32 stemmen
10. Tarkan - Şımarık 6,427272727 gemiddeld uit 33 stemmen

11. Linda de Suza - Um Português 6,216666667 gemiddeld uit 24 stemmen
12. Phil Collins - Something Happened on the Way to Heaven 6,215517241 gemiddeld uit 29 stemmen
13. The Pussycat Dolls - Don't Cha (feat. Busta Rhymes) 6,195454545 gemiddeld uit 33 stemmen
14. Bellini - Samba De Janeiro 6,173529412 gemiddeld uit 34 stemmen
15. Crystal Waters - Gypsy Woman (La Da Dee La Da Da) 6,124242424 gemiddeld uit 33 stemmen
16. Bakermat - Vandaag 5,78125 gemiddeld uit 32 stemmen
17. Deep Blue Something - Breakfast At Tiffany's 5,720833333 gemiddeld uit 36 stemmen
18. Astrid Nijgh - Mensen Zijn Je Beste Vrienden 5,717391304 gemiddeld uit 23 stemmen
19. The Magician ft. Years & Years - Sunlight 5,657142857 gemiddeld uit 28 stemmen
20. 50 Cent - P.I.M.P. 5,654166667 gemiddeld uit 24 stemmen

Dit weekend ben ikontzettend druk - sowieso t/m zondag - en ik wil niet dat het topic op zijn gat gaat liggen, dus stuur even een privéberichtje als je dit weekend een nummertje wil plaatsen. Dan regelen we dat even! Scores laat je maar aan mij over. Ik ben dan namelijk in totale feestmodus en dronken op dit forum actief zijn lijkt me niet meer verstandig.

Over feestmodus gesproken, ik slingerde een Party Mix aan op het werk en deze kwam direct voorbij:

31. Mylo - Drop The Pressure

[2004, #hp22, #aw8]

zaaf
7

Mss wel het beste commerciële dancenummer van de 00's: 9,5

Btw, die eerste 2 cijfers

Edit: ik wil best een nummer of 2 droppen dit weekend, jordidj1.

cosmic kid (moderator)
Geen cijfer voor mylo en een nummer plaatsen lijkt me wel leuk, jordidj1

2,5

Kende ik niet (meer). Niets aan, steeds datzelfde akkoord herhalen en dan die vervormde stem ...

Wat Luc zegt eeeek, 3.

9,5

Motherfuckers gonna come to Brescia.

9,5

Vreemd, die lage cijfers. Alsof we hier Milk Inc. of iets van die strekking aan het beoordelen zijn.

johannesA
7,2

Geniaal!

2

8,5

WTF, welke versie hebben jullie lopen luisteren?

8

Leuk nummer. Ik vond het destijds al goed en heb het een paar jaar geleden herontdekt. Ik herinner me dat ik het eens gepost heb in het topic Lied van de Dag. Ik heb het even opgezocht en inderdaad opvallend die lage cijfers nu, want toen gaf er niemand minder dan 5. Ook altijd leuk om cijfers te vergelijken, zo is de waardering van GrafGantz en herman voor dit nummer er bijvoorbeeld nog een stuk op vooruitgegaan.

herman schreef:
Motherfuckers gonna come to Brescia.

Ah, is dat de tekst.

7

En voor alles moet een eerste keer zijn: ik mis hier Gloria Estefan. Doc doc doc doc doctor beat.

5,5

Tamelijk irritant en haalt bij lange na niet het niveau van Ayo Technology.

Of dat van Walk On Water.

Wow, slecht geslapen jongens? Ik sluit me aan bij Tit, heerlijk nummer blijft. Ook de versie met Gloria Estefan is goed te pruimen.

9,6

GrafGantz schreef:
9,5

Vreemd, die lage cijfers. Alsof we hier Milk Inc. of iets van die strekking aan het beoordelen zijn.

Ok, maar het ander deel van de stemmers doet met die 9+ stemmen net of ze Taylor Swift aan het beoordelen zijn.

JoaMuse schreef:
zo is de waardering van GrafGantz en herman voor dit nummer er bijvoorbeeld nog een stuk op vooruitgegaan.

Waarschijnlijk speelt de irritatie van die extreem lage cijfers hier een rol, niets menselijks is mij vreemd

JoaMuse schreef:
8

Leuk nummer. Ik vond het destijds al goed en heb het een paar jaar geleden herontdekt. Ik herinner me dat ik het eens gepost heb in het topic Lied van de Dag. Ik heb het even opgezocht en inderdaad opvallend die lage cijfers nu, want toen gaf er niemand minder dan 5. Ook altijd leuk om cijfers te vergelijken, zo is de waardering van GrafGantz en herman voor dit nummer er bijvoorbeeld nog een stuk op vooruitgegaan.

Ik heb altijd een fascinatie gehad voor Mylo. Mooi debuutalbum met wat briljante tracks en daarna bijna nooit meer iets laten horen (ik las laatst ergens door gehoorproblemen, maar weet niet of dat echt zo is). Ik zoek elke paar maanden wel even op of ik kan vinden waar hij nu mee bezig is.

Het afgelopen half jaar heb ik veel dance opnieuw beluisterd, omdat ik op de shortlist sta voor het topic 'dance top 100' en daarbij is mijn waardering voor veel platen wel 'herijkt'. Deze blijkt voor mij niet stuk te krijgen. Het is voor mij hét nummer van 2004, omdat het erg gekoppeld is met mijn bezigheden van dat jaar. Titmeister zou dan ook wel eens gelijk kunnen hebben.

Die extreem lage cijfers zijn ook kolder natuurlijk, maar sommigen zullen bijna nooit een hoog cijfer geven aan een top 40 hit van de laatste 20 jaar.

8,5

Wtf die lage cijfers joh. Hoe dan? Een 5 kan ik begrijpen maar een 1 of 2?

Ik heb Drop the Pressure enkele jaren geleden herontdekt op een festival. Mixte de DJ van dien gewoon Controversy van Prince en Drop the Pressure naadloos in elkaar over. Wat een moment was dat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:47 uur

geplaatst: vandaag om 03:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.