Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
3
geplaatst: 4 augustus 2020, 09:49 uur
10
met een griffel. Ik heb zo'n ongelooflijk zwak voor dit nummer. Sowieso Ronstadt
met een griffel. Ik heb zo'n ongelooflijk zwak voor dit nummer. Sowieso Ronstadt

1
geplaatst: 4 augustus 2020, 16:57 uur
Ook wel een beetje jeugdsentiment voor mij: 6,8
Nog een 8 voor Lovin' Whiskey, altijd een mooi nummer gevonden.
Nog een 8 voor Lovin' Whiskey, altijd een mooi nummer gevonden.
0
geplaatst: 4 augustus 2020, 17:10 uur
Een 6,7 gemiddeld voor Linda Ronstadt samen met Aaron Neville en daarmee nog net in de top 150 van ons klassement. Er kan natuurlijk nog gewoon gestemd worden.
De artiest van de dag is vooral bekend als actrice uit de populaire 80's soap Dallas. Zingen deed ze ook, en niet onverdienstelijk. Het nummer van vandaag werd een nummer 1 hit in België en in Nederland kwam het tot plek 2.
338. Audrey Landers - Manuel Goodbye
[1983, #aw10, #hp2]
De artiest van de dag is vooral bekend als actrice uit de populaire 80's soap Dallas. Zingen deed ze ook, en niet onverdienstelijk. Het nummer van vandaag werd een nummer 1 hit in België en in Nederland kwam het tot plek 2.
338. Audrey Landers - Manuel Goodbye
[1983, #aw10, #hp2]
0
geplaatst: 4 augustus 2020, 17:41 uur
Leuk toch! Refein blijft aardig hangen.
Leuke verschijning ook Audrey.
6.7
Leuke verschijning ook Audrey.
6.7
0
geplaatst: 4 augustus 2020, 18:50 uur
Komt niet zo vaak voor dat ik zo'n grote hit helemaal niet ken
niet dat ik er iets aan gemist heb, wat een oubollige meuk.
3
niet dat ik er iets aan gemist heb, wat een oubollige meuk.3
0
geplaatst: 4 augustus 2020, 22:47 uur
Drake - Hotline Bling: 9.5
Britney Spears: 7.0. Ze heeft gelukkig betere nummers en stiekem vind ik de debuutsingle van Christina veel leuker.
Britney Spears: 7.0. Ze heeft gelukkig betere nummers en stiekem vind ik de debuutsingle van Christina veel leuker.
0
geplaatst: 5 augustus 2020, 07:47 uur
3,1
335. Drake - Hotline Bling 5,2
336. Rory Block - Lovin' Whiskey 7
337. Linda Ronstadt & Aaron Neville - Don't Know Much 4,7
335. Drake - Hotline Bling 5,2
337. Linda Ronstadt & Aaron Neville - Don't Know Much 4,7
0
geplaatst: 5 augustus 2020, 08:17 uur
337. Linda Ronstadt & Aaron Neville - Don't Know Much 7,25
338. Audrey Landers - Manuel goodbye 3,5
337. Linda Ronstadt & Aaron Neville - Don't Know Much 7,25
338. Audrey Landers - Manuel goodbye 3,5
1
geplaatst: 5 augustus 2020, 11:23 uur
Toen ik dit nummer gisteren beluisterde, ik hoorde 'm overigens ook pas voor het eerst, dacht ik ook meteen: Nederlandse schlager. Kan me wel goed voorstellen dat dit in de Benelux zo aansloeg toen.
Helaas maakt dat het nummer er niet beter op:
5
0
geplaatst: 5 augustus 2020, 17:06 uur
Audrey Landers valt niet in de smaakt en belandt in de onderste regionen van het klassement met een gemiddelde van 4,4. Er is echter geen enkele plaat die zo weinig stemmen kreeg als Manuel Goodbye, dus wellicht dat er nog iets aan die tussenstand gaat veranderen door na-stemmers; jullie zijn uiteraard meer dan welkom om nog te beoordelen.
Vandaag gaan we terug naar 1968 met een nummer dat door velen gezien wordt als grote inspiratiebron voor de latere heavy metal. De albumversie van het nummer duurt ruim 17 minuten, maar aangezien dat nooit op de radio gedraaid zou gaan worden kwam er een single-version uit van net geen drie minuten. Die sloeg aan en het werd het eerste en enige wapenfeit van deze band in de hitlijst.
Voor mij is dit nummer onlosmakelijk verbonden met Manhunter (1986).
Wat vinden we van deze classic?
339. Iron Butterfly - In-A-Gadda-Da-Vida
[1970, #aw10, #hp9]
Vandaag gaan we terug naar 1968 met een nummer dat door velen gezien wordt als grote inspiratiebron voor de latere heavy metal. De albumversie van het nummer duurt ruim 17 minuten, maar aangezien dat nooit op de radio gedraaid zou gaan worden kwam er een single-version uit van net geen drie minuten. Die sloeg aan en het werd het eerste en enige wapenfeit van deze band in de hitlijst.
Voor mij is dit nummer onlosmakelijk verbonden met Manhunter (1986).
Wat vinden we van deze classic?
339. Iron Butterfly - In-A-Gadda-Da-Vida
[1970, #aw10, #hp9]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.