Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 17 januari, 16:45 uur
Nog even de punten voor Fireworks en Seconds, respectievelijk een 8,09 en 8,03 gemiddeld.
1
geplaatst: 18 januari, 08:36 uur
9,5 uit de goede " oude " tijd. 
Deze is net als bij dix voor de echte versie.

Deze is net als bij dix voor de echte versie.
2
geplaatst: afgelopen woensdag om 21:25 uur
Een gemiddelde van 9,3 voor Premonition en neemt daarmee de eerste plaats over van Joy Division (Atmosphere)!!!
0
geplaatst: afgelopen woensdag om 23:23 uur
Premonition schreef:
Een gemiddelde van 9,3 voor Premonition en neemt daarmee de eerste plaats over van Joy Division (Atmosphere)!!!
Da’s nou ook weer niet de bedoeling. Kan er nog ff iemand een 3 uitdelen?

1
geplaatst: afgelopen donderdag om 01:02 uur
Premonition schreef:
U vraagt, ik deel uit.

Al is een 3 wel erg cru, de torenhoge cijfers verbaasde me in eerste instantie. Alleen al geluidstechnisch (het irritante slissende geluid van de hoge tonen en de hiats) bederft een deel van het luisterplezier.
't Laatste, wat jammend klinkende deel komt al een stuk overtuigender over.
Luister ik daarna de studioversie, dan snap ik al wat beter waarom jullie zo hyperenthousiast zijn.
Het nummer heeft toch iets dwingends en bezwerend en ja: dat baswerk grijpt je bij de lurven.
Luister ik vervolgens deze liveversie weer, dan vind ik het drum- en percussiewerk toch wel érg sterk (alleen zo jammer dat de geluidsopname best wel kut is: dat kost punten) en is het laatste deel van het nummer zelfs een stuk gaver dan de studioversie. Dat had trouwens nog wel even langer mogen duren.
8,4
Over dat baswerk gesproken, moet je deze liveversie uit 1979 eens horen. Daar spat het baswerk helemaal uit je speakers. Sowieso een veel betere opnamekwaliteit (al klinkt de uitvoering hier nog wat "traditioneler" en is de drummer wat minder spannend bezig).
U2 - Seconds vind ik trouwens ook erg fijn en geef ik nog een 8,2
* denotes required fields.