MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Nog even de punten voor Fireworks en Seconds, respectievelijk een 8,09 en 8,03 gemiddeld.

Eén van Forbes meest krachtige killer basslines.

10!

8

dix
9,5

Ik ga wel beter op de studioversie, die heeft minder opsmuk

10 (niemand die dit zag aankomen)

9,5 uit de goede " oude " tijd.
Deze is net als bij dix voor de echte versie.

U2: 8
Simple Minds: 9,5

Een gemiddelde van 9,3 voor Premonition en neemt daarmee de eerste plaats over van Joy Division (Atmosphere)!!!

Topic master pleaser

Premonition schreef:
Een gemiddelde van 9,3 voor Premonition en neemt daarmee de eerste plaats over van Joy Division (Atmosphere)!!!

Da’s nou ook weer niet de bedoeling. Kan er nog ff iemand een 3 uitdelen?

Premonition schreef:
Chameleon Day schreef:
Da’s nou ook weer niet de bedoeling. Kan er nog ff iemand een 3 uitdelen?

U vraagt, ik deel uit.

Al is een 3 wel erg cru, de torenhoge cijfers verbaasde me in eerste instantie. Alleen al geluidstechnisch (het irritante slissende geluid van de hoge tonen en de hiats) bederft een deel van het luisterplezier.
't Laatste, wat jammend klinkende deel komt al een stuk overtuigender over.
Luister ik daarna de studioversie, dan snap ik al wat beter waarom jullie zo hyperenthousiast zijn.
Het nummer heeft toch iets dwingends en bezwerend en ja: dat baswerk grijpt je bij de lurven.
Luister ik vervolgens deze liveversie weer, dan vind ik het drum- en percussiewerk toch wel érg sterk (alleen zo jammer dat de geluidsopname best wel kut is: dat kost punten) en is het laatste deel van het nummer zelfs een stuk gaver dan de studioversie. Dat had trouwens nog wel even langer mogen duren.
8,4

Over dat baswerk gesproken, moet je deze liveversie uit 1979 eens horen. Daar spat het baswerk helemaal uit je speakers. Sowieso een veel betere opnamekwaliteit (al klinkt de uitvoering hier nog wat "traditioneler" en is de drummer wat minder spannend bezig).

U2 - Seconds vind ik trouwens ook erg fijn en geef ik nog een 8,2

Gast
geplaatst: vandaag om 02:09 uur

geplaatst: vandaag om 02:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.