Muziek / Muziekgames / 1967Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 7 januari 2020, 19:14 uur
Jimi Hendrix: 8,2
Jerry Reed: 7,4
Freddie Scott - 6.2
Joe Tex - 6,6
Jerry Reed: 7,4
Freddie Scott - 6.2
Joe Tex - 6,6
1
geplaatst: 7 januari 2020, 21:09 uur
Freddie Scott: 7,5
Joe Tex: 8,5
Wat een fijne blazers zitten er toch in de song van Joe, het swingt als een tiet!
Joe Tex: 8,5
Wat een fijne blazers zitten er toch in de song van Joe, het swingt als een tiet!
0
geplaatst: 8 januari 2020, 11:34 uur
Stemmen weer geteld en beide soulknakkers scoren bijna hetzelfde gemiddelde, 6.933 (Freddie Scott) en 6.941 (Joe Tex) en belanden daarmee toch wel in de staart.
Ik begon deze meter met Buffalo Springfield en For What It's Worth, en deze song ging over de rellen eind 1966 in LA op oa de Sunset Strip. En ook werd er een speelfilm over gemaakt, Riot On Sunset Strip die begin 1967 verscheen, overigens niet echt een geweldige film wel met een leuk tijdsbeeld en een goede soundtrack. Van deze soundtrack komen de twee songs voor vandaag. Overigens zijn beide bands ook in de film te zien.
De eerste zijn The Standells met de titelsong, Riot On Sunset Strip. The Standells hadden in 1966 overigens een bescheiden hitje met een snelle Hey Joe (die overigens tot Tim Rose zijn vertraagde versie opnam altijd snel werd gespeeld, o.a. ook Love en The Byrds namen een snelle versie ervan op).
De de andere track van deze soundtrack zijn The Chocolate Watchband met het Stones achtige Don't Need Your Lovin'
Ik begon deze meter met Buffalo Springfield en For What It's Worth, en deze song ging over de rellen eind 1966 in LA op oa de Sunset Strip. En ook werd er een speelfilm over gemaakt, Riot On Sunset Strip die begin 1967 verscheen, overigens niet echt een geweldige film wel met een leuk tijdsbeeld en een goede soundtrack. Van deze soundtrack komen de twee songs voor vandaag. Overigens zijn beide bands ook in de film te zien.
De eerste zijn The Standells met de titelsong, Riot On Sunset Strip. The Standells hadden in 1966 overigens een bescheiden hitje met een snelle Hey Joe (die overigens tot Tim Rose zijn vertraagde versie opnam altijd snel werd gespeeld, o.a. ook Love en The Byrds namen een snelle versie ervan op).
De de andere track van deze soundtrack zijn The Chocolate Watchband met het Stones achtige Don't Need Your Lovin'
0
geplaatst: 8 januari 2020, 11:35 uur
The Standells - 8 (hier gaat mijn oude punkhartje toch beetje sneller van kloppen)
Chocolate Watch Band - 7.5
Chocolate Watch Band - 7.5
1
geplaatst: 8 januari 2020, 11:40 uur
The Standells - 5
Chocolate Watch Band - 5
Laten we gewoon stellen dat het mijn ding niet is en ik zelfs het voordeel van de twijfel gegeven heb.
Chocolate Watch Band - 5
Laten we gewoon stellen dat het mijn ding niet is en ik zelfs het voordeel van de twijfel gegeven heb.
1
geplaatst: 8 januari 2020, 11:56 uur
Het gaat dus om nummers uit deze film:https://www.moviemeter.nl/images/cover/25000/25103.300.jpg?cb=1571739409
Nog nooit van gehoord trouwens.
The Standells - 7,8
Chocolate Watch Band - 7
The Standells kende ik overigens van dit nummer; Dirty Water (1966)
Nog nooit van gehoord trouwens.
The Standells - 7,8
Chocolate Watch Band - 7
The Standells kende ik overigens van dit nummer; Dirty Water (1966)
1
geplaatst: 8 januari 2020, 13:23 uur
The Standells - 8,0
Chocolate Watch Band - 7,2
Had me verteld dat Don't Need Your Lovin' een Stones nummer is, en ik had het ook geloofd.
Chocolate Watch Band - 7,2
Had me verteld dat Don't Need Your Lovin' een Stones nummer is, en ik had het ook geloofd.
0
geplaatst: 8 januari 2020, 15:23 uur
Geloof het of niet, maar dit is een nummer van The Rolling Stones

0
geplaatst: 8 januari 2020, 15:39 uur
Huh? of de grap ontgaat me, maar nummer is een Chocolate Watch Band original, geschreven door hun frontman David Aquilar.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 8 januari 2020, 16:20 uur
The Standells - 6,5
Chocolate Watch Band - 8
Chocolate Watch Band - 8
0
geplaatst: 9 januari 2020, 08:47 uur
De stand en resultaat van gisteren houden we nog even tegoed.
Vandaag beginnen we met de band van Arthur Lee, Love en hun single uit Maart 1967 !Que Vida! afkomstig van de eind 1966 verschenen LP, Da Capo.
En we sluiten af vandaag met Somebody To Love van Jefferson Airplane. Grace Slick had dit nummer een jaar eerder al opgenomen en op single uitgebracht met de band The Great Society. De versie van Jefferson Airplane is een stukje rauwer en harder.
Vandaag beginnen we met de band van Arthur Lee, Love en hun single uit Maart 1967 !Que Vida! afkomstig van de eind 1966 verschenen LP, Da Capo.
En we sluiten af vandaag met Somebody To Love van Jefferson Airplane. Grace Slick had dit nummer een jaar eerder al opgenomen en op single uitgebracht met de band The Great Society. De versie van Jefferson Airplane is een stukje rauwer en harder.
1
geplaatst: 9 januari 2020, 10:10 uur
Love - 4
Jefferson Airplane - 7.5
Wat een vervelend nummer is 'Que Vida'. Voor 'Somebody to Love' heb ik een zwak dankzij The Cable Guy.
Jefferson Airplane - 7.5
Wat een vervelend nummer is 'Que Vida'. Voor 'Somebody to Love' heb ik een zwak dankzij The Cable Guy.
1
geplaatst: 9 januari 2020, 10:22 uur
Love - 7,2
Nogal een braaf nummer als we het vergelijken met 7 and 7 Is
Jefferson Airplane - 10
Klassieker!
Nogal een braaf nummer als we het vergelijken met 7 and 7 Is
Jefferson Airplane - 10
Klassieker!
0
geplaatst: 9 januari 2020, 10:31 uur
The Standells: 6