MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1967Meter

zoeken in:
Eric Burdon & The Animals - 8
Van Morrison - 9

Amos Patton - 6
Nina Simone - 7

Eric Burdon - 5
Van Morrison - 7

Beste en mooiste van Animals 2
Eric Burdon & The Animals - 9

Een van zijn mooiste
Van Morrison - 9

Eric Burdon & The Animals: 7,7
Van Morrison: 7,8

Eric Burdon & The Animals: 8
Van Morrison: 6

Vandaag doen we eens een rondje van misschien wel een van de grootste soul artiesten namelijk The Big O oftewel Otis Redding. En we beginnen met de in Maart 1967 op single verschenen, I Love You More Than Words Can Say.

Ook verscheen in Maart 1967 zijn laatste LP bij leven, King & Queen, samen met Carla Thomas. En in April 1967 werd daar de single, Tramp, van getrokken. En dat is de tweede keuze voor vandaag.

N.B. Als we op de 60 songs zitten zal ik weer even de tussenstand en de behaalde gemiddeldes van de laatste 5 ronde's plaatsen.

Otis - I Love You More Than Words Can Say - 10+
Otis & Carla- Tramp - 8

Otis - I Love You More Than Words Can Say - 6.5
Otis & Carla- Tramp - 7.5

Otis - I Love You More Than Words Can Say - 6,2
Otis & Carla- Tramp - 6,7

Niet mijn favoriete muziek uit dat jaar.

Otis - I Love You More Than Words Can Say : 7
Otis & Carla- Tramp : 7.5

Otis - I Love You More Than Words Can Say - 5
Otis & Carla- Tramp - 5

Otis - I Love You More Than Words Can Say: 7.5
Otis & Carla - Tramp: 7.7

Otis: 7

Otis & Carla: 7.3

Arbeidsdeskundige
Otis - I Love You More Than Words Can Say - 10
Otis & Carla- Tramp - 8,5

Eric Burdon & The Animals: 6
Van Morrison: 7
Otis: 8,2
Otis & Carla: 8

Otis - I Love You More Than Words Can Say: 8,2
Otis & Carla - Tramp: 8,8

Otis - I Love You More Than Words Can Say: 8
Otis & Carla - Tramp: 7,5

Otis - I Love You More Than Words Can Say: 9
Otis & Carla - Tramp: 8,5

Vandaag weer een rondje West Coast beginnend met The Grateful Dead en New, New Minglewood Blues van hun debuutelpee.

En dan als tweede vandaag Country Joe & The Fish met Flying High ook van hun debuutelpee.

Grateful Dead - 8,2
Country Joe & The Fish - 7.8

Otis: 8,2
Otis & Carla; 7,8
Grateful Dead: 7,4
Country Joe & The Fish: 7,8

Grateful Dead - 7
Country Joe & The Fish - 6,5

Arbeidsdeskundige
Grateful Dead - 9
Country Joe & The Fish - 7

Grateful Dead: 7
Country Joe & The Fish: 7

Grateful Dead - 7.6
Country Joe & The Fish - 7.5

Grateful Dead - 7
Country Joe & The Fish - 7.5

Grateful Dead : 6,8
Country Joe & The Fish : 6,5

Grateful Dead - 7,2
Country Joe & The Fish - 7.3

Grateful Dead - 7
Country Joe & The Fish - 6

Daar ben ik maar weer eens. Ik heb een beetje in dubio gestaan en sta ik nog of het nog zin had en ik nog zin heb om deze meter voort te zetten. Ik merkte een achteruitgang in het aantal stemmen. En ja, ik had ondertussen heel wat songs uitgezocht die voor een nominatie in aanmerking konden komen, en mijn opzet was om in het prille begin van 1967 te beginnen en we zijn nu ook pas aanbeland in de maanden maart-april-mei van 1967...dus ja vond en vind inkorten niet echt een optie omdat er dan een boel niet aan bod zou komen en dan had ik de eerste drie maanden ook wel met minder gedaan.
En ik begrijp het wel er zijn veel games gaande en het kost tijd om alles te beluisteren en te beoordelen en ja bij bekender werk gaat dat wat sneller dan bij wat onbekender werk.
Maar ik wou toch ook wat minder bekend werk van 1967 aan bod laten komen naast natuurlijk het bekendere werk om zo tot een afwisselend geheel te komen van het muziekjaar 1967, waarin veel goede pop, rock, soul, blues, country uitgebracht werd en ja, ik vind zelf ook niet alles mooi maar wel de moeite waard....Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, ik weet nog steeds niet wat ik er verder mee moet aanvangen en of doorgaan met deze meter nog wel tot iets leidt en het nog publiek en stemmen trekt.
Maar goed we gaan nog een poging wagen en hopelijk komt er weer wat leven in. En vandaag zijn dan nominatie 59 en 60 aan de beurt, zijn hier de stemmen van geteld dan zal ik de top 60 ook weer even hier neerzetten met dus de gemiddelde's van de laatste 5 rondjes.

Voor vandaag heb ik een rondje Motown soul uitgezocht om te beginnen Marvin Gaye met Tammi Terrell en Ain't No Mountain High Enough.

En de andere voor vandaag zijn The Temptatiosn met All I Need .

Gast
geplaatst: vandaag om 00:34 uur

geplaatst: vandaag om 00:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.