Muziek / Muziekgames / 1967Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 12 februari 2020, 18:47 uur
Magic Sam - 7,6
Albert King - 7,4
Johnny Rivers: 5,8
5th Dimension: 7,2
Albert King - 7,4
Johnny Rivers: 5,8
5th Dimension: 7,2
0
geplaatst: 13 februari 2020, 00:24 uur
De scores zijn voor mij bijna niet bij te houden. Wat een tempo AbleMable!
Cash/Carter - Jackson : 7
Tom Hall - I Washed My Face In The Morning Dew : 6,5
Zelfde scores als Nelis
Magic Sam - All Of Your Love: 6,5
Albert King - Born Under A Bad Sign: 7,8
Zelfde scores als Wendy
Johnny Rivers - Do What You Gotta Do 6,5
Fifth Dimension - Up Up And Away 6,8
Zelfde scores als Poeha
The Beatles - A Day In The Life 10
Dit is mijn huidige nr. 1 van 1967
Traffic - Paper Sun 8,5
Dit is mijn huidige nr. 50 van 1967
Zelfde scores als LucM (de rapportcijfers uiteraard)
Cash/Carter - Jackson : 7
Tom Hall - I Washed My Face In The Morning Dew : 6,5
Zelfde scores als Nelis
Magic Sam - All Of Your Love: 6,5
Albert King - Born Under A Bad Sign: 7,8
Zelfde scores als Wendy
Johnny Rivers - Do What You Gotta Do 6,5
Fifth Dimension - Up Up And Away 6,8
Zelfde scores als Poeha
The Beatles - A Day In The Life 10
Dit is mijn huidige nr. 1 van 1967
Traffic - Paper Sun 8,5
Dit is mijn huidige nr. 50 van 1967
Zelfde scores als LucM (de rapportcijfers uiteraard)
0
geplaatst: 13 februari 2020, 14:43 uur
Marzipaintree schreef:
Ik heb het tempo al omlaag gegooid. Begon heel enthousiaist met elke 24 uur een nieuw rondje, toen naar 36 uur en nu soms al 2 dagen of langer. Ben bang als het te lang stil is in dit topic, hij helemaal doodbloedt....

1
geplaatst: 13 februari 2020, 14:54 uur
Dus vandaag weer een nieuw rondje.
En we doen een rondje Sunshine pop en trappen af met The Association en hun grote hit uit 1967, Windy.
Natuurlijk kunnen ook The Mama's & The Papa's niet ontbreken in deze meter met Creeque Alley waarbij behoorlijk aan name dropping, met namen uit de folk scene, wordt gedaan.
En we doen een rondje Sunshine pop en trappen af met The Association en hun grote hit uit 1967, Windy.
Natuurlijk kunnen ook The Mama's & The Papa's niet ontbreken in deze meter met Creeque Alley waarbij behoorlijk aan name dropping, met namen uit de folk scene, wordt gedaan.
1
geplaatst: 13 februari 2020, 15:02 uur
The Association : 8
Gewoon een fijn nummer! Maakt ook wat los bij mij
The Mama's & The Papa's : 7.5
Ook fijn, maar pakt me net iets minder
Gewoon een fijn nummer! Maakt ook wat los bij mij
The Mama's & The Papa's : 7.5
Ook fijn, maar pakt me net iets minder
1
geplaatst: 13 februari 2020, 15:17 uur
1
geplaatst: 13 februari 2020, 19:15 uur
AbleMable schreef:
Ik heb het tempo al omlaag gegooid. Begon heel enthousiaist met elke 24 uur een nieuw rondje, toen naar 36 uur en nu soms al 2 dagen of langer. Ben bang als het te lang stil is in dit topic, hij helemaal doodbloedt....
(quote)
Dat het een tijdje stil valt zie je in vrijwel elk topic,komt dat een topic op de dag wegzakt dus daardoor niet meer onder aandacht van de minder scherper users
Dat weet ik zeker,zodra ik soms puntjes o.d tijdelijk plaats (dus daardoor weer bovenaan) worden ze vaak weer wakker
Ik zou me er verder er niet druk over maken, of er nu 10 of 40 mee doen,diegene
die stemmen vinden het interessant en gewoon leuk om mee te doen
The Accociation - 7.5
Mama's & Papa's - 8
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 13 februari 2020, 20:57 uur
The Association - 8,5
Mama's & Papa's - 9
Mama's & Papa's - 9
1
geplaatst: 14 februari 2020, 22:27 uur
AbleMable schreef:
De ware boodschap ligt verborgen in een cryptische omschrijving. Excuses AbleMable, dat had ik beter moeten aangeven. Mijn bericht was niet geslaagd.Ik heb het tempo al omlaag gegooid. Begon heel enthousiaist met elke 24 uur een nieuw rondje, toen naar 36 uur en nu soms al 2 dagen of langer. Ben bang als het te lang stil is in dit topic, hij helemaal doodbloedt....
De snelheid van plaatsen is (vrijwel) gelijk aan mijn eigen meters, dus dat is het niet.
Het bijna (is niet helemaal) niet kunnen bijhouden van de scores (niet het tempo) leidt ertoe dat iedere muziekmaat (tempo) ook mijn scores bijhoudt. De muziekmaten (of -medespelers) worden elk bij naam genoemd.
Ik vind het leuk om te spelen met taal en te associëren.
Ik vind het nog leuker dat je dan ook gewoon als eerste daarna The Association plaatst. Dat kan geen toeval zijn.

Deze keer heeft niemand mijn scores bijgehouden:
Windy - The Association : 8
Creeque Alley - The Mama's & The Papa's : 6
(helaas vind ik dit een vervelend nummer maar na The Association kan mijn humeur niet meer kapot dus zij slagen dit keer wel)
Tempo - AbleMable 10
0
geplaatst: 14 februari 2020, 23:10 uur
The Association - Windy: 6
The Mamas & The Papas - Creeque Alley: 6
The Mamas & The Papas - Creeque Alley: 6
0
geplaatst: 15 februari 2020, 09:21 uur
Wat is er mooier dan op zaterdagochtend met een rondje Soul te beginnen? Voor mij, is er niks mooiers op de zaterdagochtend dan even wat gevoelige Soul.
De eerste van vandaag is een zangeres die mij voor het eerst opviel op de eerste Stax/Volt singles box bij het verschijnen van die box, had daarvoor nooit van haar gehoord. En dan heb ik het over Ruby Johnson. Ze nam enkele single's op voor het Volt label in de jaren 60 onder de bezielende leiding van Isaac Hayes en David Porter en met begeleiding van o.a. Hayes zelf, Steve Cropper, Donald Duck Dunn en Al Jackson. Deze single, If I Ever Needed Love ( I Sure Need It Now) komt natuurlijk uit 1967. Jammer genoeg was ze geen succesnummer en verdween alweer vrij snel in de anonimiteit. Achteraf erg jammer want voor mij behoort ze tot de hoogtepunten van deze box.
En de tweede voor vandaag is zanger en orgelman Toussaint McCall, die met deze single, Nothing Takes This Place Of You, wel een redelijke soulhit scoorde ermee in 1967. En deze verscheen op het kleine label Ronn Records en is afkomstig van de gelijknamige LP. Deze is overigens in zijn geheel op Spotify te beluisteren en ik zou zeggen, hou je van Southern Soul geef het eens een kans.
Toussaint McCall was overigens ook nog in 1988 in de film Hairspray te zien met Nothing Takes The Place Of You.
De eerste van vandaag is een zangeres die mij voor het eerst opviel op de eerste Stax/Volt singles box bij het verschijnen van die box, had daarvoor nooit van haar gehoord. En dan heb ik het over Ruby Johnson. Ze nam enkele single's op voor het Volt label in de jaren 60 onder de bezielende leiding van Isaac Hayes en David Porter en met begeleiding van o.a. Hayes zelf, Steve Cropper, Donald Duck Dunn en Al Jackson. Deze single, If I Ever Needed Love ( I Sure Need It Now) komt natuurlijk uit 1967. Jammer genoeg was ze geen succesnummer en verdween alweer vrij snel in de anonimiteit. Achteraf erg jammer want voor mij behoort ze tot de hoogtepunten van deze box.
En de tweede voor vandaag is zanger en orgelman Toussaint McCall, die met deze single, Nothing Takes This Place Of You, wel een redelijke soulhit scoorde ermee in 1967. En deze verscheen op het kleine label Ronn Records en is afkomstig van de gelijknamige LP. Deze is overigens in zijn geheel op Spotify te beluisteren en ik zou zeggen, hou je van Southern Soul geef het eens een kans.
Toussaint McCall was overigens ook nog in 1988 in de film Hairspray te zien met Nothing Takes The Place Of You.
* denotes required fields.